ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طیبه سیاوشی: نمایندگان مرد با افزایش سن ازدواج دختران مخالفند

نمایندگان مرد مجلس ایران با افزایش سن ازدواج دختران از ۱۳ سال به ۱۶ سال مخالفند. طیبه سیاوشی در توییتی نوشته: «به دنبال افزایش سن ازدواج از ۱۳ سال به ۱۶ سال بودیم ولی به دلیل مخالفت‌هایی که از ناحیه آقایان مطرح شد، فعلا قرار است سن ازدواج به ۱۵ سال افزایش پیدا کند.»

نمایندگان مرد مجلس ایران با افزایش سن ازدواج از ۱۳ سال به ۱۶ سال مخالفند. طیبه سیاوشی نماینده مجلس ایران در توییتی نوشته: «به دنبال افزایش سن ازدواج از ۱۳ سال به ۱۶ سال بودیم ولی به دلیل مخالفت‌هایی که از ناحیه آقایان مطرح شد، فعلا قرار است سن ازدواج به ۱۵ سال افزایش پیدا کند.»

سیاوشی در عین حال گفته که ازدواج بین ۱۳ تا ۱۵ سال باید با اجازه مراجع صالحه صورت گیرد. اما این مساله هم با پیچیدگی‌هایی روبه‌روست. سیاوشی در توییت دیگری نوشته: «در دادگاه برای ازدواج دختران زیر ۱۳ سال برخی از قضات برای این که به یقین برسند دختر به بلوغ عقلی رسیده یک انگشتر طلا به او نشان می دهند و از او می‌پرسند آیا این انگشتر طلاست؟ یک معضل دیگر اینکه ازدواج کودک‌همسرها اصلا ثبت نمی‌شود.»

شماری از زنان نماینده در مجلس شورای اسلامی از بیش از یک‌سال پیش در تلاشنند طرح افزایش سن ازدواج را در صحن علنی مطرح کنند. به گفته سیاووشی، این طرح فروردین ماه سال آینده به صحن مجلس می‌آید.

مردادماه گذشته تلاش برای تصویب این طرح ناکام ماند. طیبه سیاوشی، آن زمان اعلام کرد: «درحال‌حاضر برای افزایش سن ازدواج با مخالفت روبه‌رو شدیم؛ البته هنوز دلایل مخالفت را من نمی‌دانم.»

ماده ۱۰۴۱ قانون فعلی می‌گوید: «عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن ۱۳ سال تمام شمسی و پسر قبل از رسیدن به سن ۱۵ سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت مصلحت با تشخیص دادگاه صالح.»

در عین حال، ناصر مکارم شیرازی در خصوص ازدواج دختران زیر ۱۳ سال که با اذن ولی و مجوز دادگاه انجام می‌شود، پاسخ داده که «من این اجازه را نمی‌دهم. ممکن است در گذشته‌ها نیز جایز بوده باشد اما الان به دلیل مفاسدی که دارد جایز نیست و تا دختر به بلوغ عقلی نرسد اجازه ازدواج ندارد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خسته ناراضی

    کامنت اول در مورد اعلام اسامی نمایندگانی که ظاهرا پدوفیل هستند، کاملا بجاست. ای کاش ایامی آنها را اعلام کنید

  • حمید

    خانم سیاوشی لطفا نام نمایندگانی که با افزایش سن ازدواج دختران مخالف هستند را اعلام کنید تا مردم این بیماران جنسی و تمایلات داشتن رابطه جنسی این آقایان با دختر بچه ها را بشناسند. حتما مردم به داشتن چنین نمایندگانی افتخار خواهند کرد!!!!!