ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مأموران امنیتی در یک اقدام هماهنگ چندین فعال مدنی را بازداشت کردند

بهنام موسیوند، سعید اقبالی، شیما بابایی، محمد معصومی و داریوش زند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. این بازداشت‌ها سازماندهی شده بود.

مجموعه فعالان حقوق بشر گزارش داده است که مأموران امنیتی در سراسر ایران چندین فعال مدنی را بازداشت کرده‌اند.

بازداشتگاه اوین (عکس: آرشیو)

به گزارش خبرگزاری هرانا از پنجشنبه ۱۲ بهمن تاکنون مأموران امنیتی بهنام موسیوند، سعید اقبالی، شیما بابایی، محمد معصومی و داریوش زند از فعالان مدنی را بازداشت و آن‌ها را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

از دلایل و جزئیات بازداشت این فعالان مدنی اطلاعی در دست نیست، اما ظاهراً این بازداشت‌ها در یک عملیات هماهنگ و سراسری اتفاق افتاده است.

بهنام موسیوند پس از تحمل حدود یک سال حبس  چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶، با پایان محکومیتش از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود. مأموران امنیتی او را در منزل پدری‌اش و به شکل خشونت‌آمیزی بازداشت کرده‌اند.

سعید اقبال هم در منزل پدری‌اش بازداشت شده. هرانا گزارش می‌دهد که لیلا فرجامی، یکی دیگر از فعالان مدنی، ساعتی بعد از بازداشت آزاد شده است.

داریوش زند و همسرش شیما بابایی، دو فعال مدنی برای دیدار با خانواده به بهبهان رفته بودند که بازداشت شدند. مأموران وزارت اطلاعات در پوشش نامه‌رسان به منزل پدر داریوش زند مراجعه کرده، به داخل منزل هجوم بردند و او و همسرش را بازداشت کردند.

داریوش زند در اعتراضات دی‌ ۹۶ در تهران بازداشت و پس از ۹ روز با قرار کفالت آزاد شده بود. شیما بابایی نیز ۵ خرداد ۹۵ بازداشت و پس از یک هفته با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

شیما بابایی به «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی»، «نشر اکاذیب در فضای مجازی»، «توهین به رهبری»، «توهین به سران»، «ارتباط با بیگانه و رسانه‌های خارج از کشور» متهم شده بود.

محمود معصومی هم پیش از این ۲۳ اردیبهشت‌ ۹۵ در تجمع هواداران محمد علی طاهری بازداشت و پس از یک ماه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. او ابتدا به  ۱۲ سال زندان محکوم شده‌ بود.

محمدجواد فتحی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، روز گذشته گزارشی از بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین ارائه داده بود. به گفته این نماینده مجلس در سراسر ایران در مجموع  ۵۵ نفر از معترضان که بعد از اعتراضات اخیر دستگیر شده‌اند، زندانی‌اند. دو نفر از بازداشتی‌ها زن هستند.

عبدالرضا رحمانی فضلی ۱۰ بهمن اعلام کرده بود که کمتر از ۳۰۰ نفر که در حوادث اخیر مرتکب جرم شده‌اند در بازداشت هستند. به گفته وزیر کشور در تهران هم ۹ نفر در بازداشت هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • داوود

    تا سی بهمن یک کلاهک پیشرفته هسته ایی را خواهیم ساخت. و دیگر دست نیافتنی می شویم از اینکه به وسیله مذاکره به ما زمان فروختید از شما تشکر می کنیم ما بدون وقت تلف کردن در مذاکرات با شما نمی توانستیم در سایت های نظامی خود کلاهک اتمی بسازیم شما در دستیابی ما به کلاهک اتمی نقش بسزایی داشتید جا داره یه خسته نباشید هم به آژانس بگیم چون با عملکرد خیلی ضعیف خودشون مسیر رو برای ما هموار تر هم کردند