ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری خونین در اردوگاه پناهجویان کاله فرانسه

صدها پناهجوی آفریقایی و افغانستانی در بخش‌های مختلف اردوگاه کاله با هم درگیر شدند. بر اثر تیراندازی پنج پناهجو زخمی شدند که حال چهار نفر از آن‌ها وخیم است.

درگیری‌های خونینی در اردوگاه پناهجویان کاله فرانسه رخ داده است. در این درگیری‌ها صدها پناهجوی آفریقایی و افغانستانی به یکدیگر حمله کردند و پنج نفر بر اثر تیراندازی زخمی شدند که جراحت چهار نفر از آن‌ها شدید است.

درگیری بین صدها پناهجوی آفریقایی و افغانستانی در اردوگاه کاله ـ پنج‌شنبه یکم فوریه / ۱۲ بهمن

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری‌ها حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه پنج‌شنبه یکم فوریه / ۱۲ بهمن به‌وقت محلی، در نزدیکی مرکز درمانگاه کاله، جایی که غذای پناهجویان تقسیم می‌شود، شروع شد. حدود ۱۰۰ پناهجوی آفریقایی و ۳۰ پناهجوی افغانستانی با یکدیگر درگیر شدند. صدای شلیک گلوله نیز به گوش رسید. این تیراندازی‌ها پنج زخمی در بر داشت که جراحت چهار نفر از آن‌ها عمیق است.

در حدود ساعت ۱۶ دومین درگیری در حدود پنج کیلومتری محل قبلی رخ داد. حدود ۱۰۰ پناهجوی آفریقایی که چوب و باطوم در دست داشتند با حدود ۲۰ پناهجوی افغانستانی درگیر شدند. مأموران پلیس از پناهجویان افغانستانی در مقابل ۱۵۰ تا ۲۰۰ پناهجوی اریتره‌ای محفاظت کردند.

از غروب پنج‌شنبه تا شامگاه چند درگیری دیگر در منطقه صنعتی تپه‌های کاله رخ داد. شش پناهجوی دیگر زخمی شدند که جراحت یکی از آن‌ها که به سرش وارد شده، شدید گزارش شده است.

آخرین آمار رسمی از زخمی‌شدگان این درگیری‌ها ۲۲ نفر است که همگی به بیمارستان منتقل شدند. زخم پنج نفر بر اثر اصابت گلوله بوده است. حال چهار نفر از پناهجویان که اریتره‌ای هستند و ۱۶ و  ۱۸ سال سن دارند وخیم است. برخی نیز بر اثر ضربات چاقو زخمی شده‌اند.

براساس آخرین آمار انجمن‌های غیردولتی، در حال حاضر حدود ۸۰۰ پناهجو در اردوگاه کاله به‌سر می‌برند و خواهان رفتن به بریتانیا هستند. مقام‌های رسمی می‌گویند شمار پناهجویان بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر است.

یکی از مسئولان به خبرگزاری فرانسه می‌گوید بین پناهجویان آفریقایی و افغانستانی همواره تنش وجود داشته و درگیری بین آن‌ها به امری روزمره تبدیل شده است. در مناطق توزیع مواد غذایی، اریتره‌ای‌ها و افغانستانی‌ها برای خود قلمرو تعیین می‌کنند و با هم درگیر می‌شوند.

برخی از امدادگران خشونت و تنش بین پناهجویان را ناشی از «آزار روزانه» پلیس می‌دانند. آن‌ها می‌گویند پنج‌شنبه گذشته، بین پلیس و پناهجویان درگیری رخ داد و یک پناهجو یک چشم خود را از دست داد. از آن روز، هر روز صبح، پناهجویان باید چادرهایشان را تخلیه کنند و همین اقدامات آن‌ها را خشمگین‌تر و تنش را تشدید می‌کند.

صبح روز گذشته، قبل از آن‌که درگیری بین پناهجویان آغاز شود، حدود ۱۰۰ مأمور پلیس و ژاندارمری برای انهدام یک اردوگاه پناهجویان که در جنگل نزدیک جاده واقع شده بود، بسیج شدند.

تلفات خشونت‌های روز پنج‌شنبه از آخرین درگیری که در یکم ژوئیه ۲۰۱۷ رخ داد بیشتر بود. در آن تاریخ درگیری بین گروه‌های پناهندگی ۱۶ زخمی بر جای گذاشت که حال یکی از آن‌ها وخیم شد.

یک سال قبل از آن در ۲۶ ژوئن ۲۰۱۶ درگیری بین پناهجویان ۴۰ زخمی در بر داشت اما هیج کدام جدی نبود.

آخرین درگیری با سلاح گرم نیز در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۷ بین پناهجویان افغانستانی بود که به‌نظر می‌رسد تسویه حساب بین قاچاقچیان بود. پنج نفر در این درگیری‌ها زخمی شدند.

ژرار کُلُمب، وزیر کشور فرانسه پنج‌شنبه شب به محل حادثه رفت و در آن‌جا گفت این خشونت‌ها در کاله را بی‌سابقه خواند و گفت در کاله «خشونت‌ها به درجه‌ای رسیده که برای پناهجویان غیرقابل تحمل شده است.»

ناتاشا بوشار، شهردار کاله نیز از دست داشتند قاچاقچیان در این درگیری‌ها سخن گفت و وضعیت پناهجویان در اردوگاه کاله را غیرقابل قبول خواند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.