ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین گفت‌و‌گوی شاعر بخارایی با رسانه‌های خارج از کشور

شهزاده سمرقندی - اسد گلزاده بخارایی، یکی از دو شاعری‌ست که امروز در بخارا به زبان فارسی شعر می‌گوید. گفت‌وگوی او را با رادیو زمانه بشنوید.

اسد گلزاده بخارایی، یکی از دو شاعری‌ست که امروز در بخارا به زبان فارسی شعر می‌گوید. در این گفت‌وگو اسد گلزاده به رادیو زمانه گفت در بخارا دو کلاس فارسی تاجیکی در مدرسه ازبکی‌زبان باقی مانده و احتمال دارد که آن هم متوقف بشود. به گفته او بقیه همه مدرسه‌های فارسی در بخارا در دهه شصت میلادی تعطیل شده‌اند.

اسد گل‌زاده بخارایی

آقای گلزاده می‌گوید در بخارای امروزه دیگر هیچ روزنامه یا مجله فارسی زبان باقی نمانده و با این که نیمی از شهر فارسی زبان اند و مرکز فرهنگی خود را دارند اما در هیچ کتاب فروشی کتاب‌های فارسی وجود ندارد.

آقای گلزاده هشتاد و سه سال دارد و می‌گوید که به غیر از او بانویی با اسم هدیه نیز شعر می‌گوید و سن او نیز به هفتاد رسیده است و با دلیل کهولت و بیماری هر دو نتوانسته‌اند در اولین همایش تاجیکان جمهوری شرکت کنند. اما برنامه دارند که در جلسه روز ۱۵ ماه فوریه در دومین جلسه فارسی زبانان جمهوری شرکت کنند.

به این گفت‌وگو می‌توانید در اینجا گوش دهید. آقای گلزاده یکی از شعرهای خود را درباره بخارا نوشته می خواند:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن مدنى

    افسوس حوزه فرهنگ وزبان ايرانى اين همه وسيع ولى حكومت ايران تنها چيزى كه برايش لهميت ندارد اينگونه مباحث است فقط حوزه جنگ افروزى وترور را وسعت ميدهد خدا بيامرزد شاه را اي كاش حالا بود . اگر وقت فروپاشى شوروى شاه بود مطمننا بسيارى از جمهوريهاى شوروى سابق بجاى قرار گرفتن زير نفوذ فرهنگى تركيه زير نفوذ ايران قرار ميگرفتند