ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا بازداشت معترضان به حجاب اجباری در ایران را محکوم کرد

ایالات متحده بازداشت فعالان معترض به حجاب اجباری در ایران را محکوم کرد. اخیراً ۲۹ تن در ارتباط با کارزار اعتراضی «دختران خیابان انقلاب» بازداشت شده‌اند.

ایالات متحده بازداشت فعالان معترض به حجاب اجباری در ایران را محکوم کرد. اخیراً ۲۹ تن در ارتباط با کارزار اعتراضی «دختران خیابان انقلاب» بازداشت شده‌اند.

دو تن از دختران خیابان انقلاب

هدر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده جمعه دوم فوریه / ۱۳ بهمن در بیانیه‌ای حمایت کشورش از معترضان به حجاب ایرانی در ایران را اعلام کرد و بازداشت دست‌کم ۲۹ تن از این معترضان را «به خاطر عمل به حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین با برخاستن علیه حجاب اجباری» محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که «مردم باید بتوانند پوشاک‌شان را آزادانه انتخاب کنند و به هر دین و آیینی می‌خواهند، طبق میل‌شان عمل کنند.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران، پایتخت ایران ۱۲ فروردین از دستگیری ۲۹ تن از دختران خیابان انقلاب خبر داد.

پلیس تهران این بازداشت‌ها را «در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی» عنوان کرده و زنان و دختران بازداشت‌شده را «برهم زنندگان امنیت اجتماعی» نامیده است.

هویت بازداشت‌شدگان و محل بازداشت آن‌ها اعلام نشده است.

ویدا موحدی نخستین زنی بود که چند روز پیش از آغاز اعتراضات سراسری در ایران، اوایل دی‌ماه در تقاطع ابوریحان بیرونی با خیابان انقلاب بالای پست برق رفت و روسری‌اش را بر سر چوب زد.

حجاب اجباری در ایران به یکی از چالش‌های روزمره زنان در برخورد با حکومت تبدیل شده است. در طول  چهار دهه اجباری شدن حجاب در ایران، هزاران زن بازداشت و تهدید شده‌اند یا فرصت‌های شغلی و تحصیلی خود را به دلیل نافرمانی مدنی در زمینه حجاب از دست داده‌اند. بودجه کلانی هم در ایران برای مبارزه با بدحجابی و ترویج حجاب صرف می‌شود.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.