ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژاپن برای مقابله با لکه نفتی سانچی آماده‌باش داد

دولت ژاپن برای کنترل اطلاعات درباره لکه نفتی نفتکش سانچی یک واحد ویژه تشکیل داده است. ژاپن نگران است این لکه نفتی صخره‌ها و نواحی ماهیگیری در غرب ژاپن و اوکیناوا را آلوده کند.

دولت ژاپن برای کنترل اطلاعات درباره لکه نفتی نفتکش سانچی یک واحد ویژه تشکیل داده است.

از واپسین تصاویر منتشرشده از سانچی - آتش به شدت گسترش یافته و کشتی در حال غرق شدن است

ژاپن نگران است این لکه نفتی صخره‌ها و نواحی ماهیگیری در غرب ژاپن و اوکیناوا را آلوده کند.

پیش از این سازمان محیط زیست ژاپن اعلام کرده بود که لکه‌های نفتی را زیر نظر دارد و با این‌ حال احتمال آنکه این لکه‌های نفتی سواحل این کشور را آلوده کند بسیار اندک است.

بنابر این گزارش، اقدامات دولت ژاپن پس از آن آغاز می‌شود که گارد ساحلی ژاپن و منطقه کاگوشیما مواد نفتی سیاهی در ساحل جزیره کوچک تاکاراجیما رؤیت کردند.

نفتکش سانچی به مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران شامگاه، ۶ ژانویه / ۱۶ دی، در حدود ۱۶۰ مایل دریایی ساحل چین در نزدیکی شانگهای با کشتی باری چینی سی‌اف کریستال تصادف کرد. ۲۱ خدمه کشتی باربری چینی نجات یافتند اما ۳۲ خدمه نفتکش، شامل ۲۹ ایرانی و دو بنگلادشی جان خود را در این حادثه از دست دادند و محموله این کشتی به دریا ریخت.

نفتکش سانچی ۱۳۶ هزار تن – تقریباً معادل یک میلیون بشکه نفت از نوع تقطیر شده با قدرت اشتعال بالا حمل می‌کرد. هرچند مقدار زیادی از نفت این کشتی پس از تصادف مشتعل شد اما کارشناسان از این حادثه به عنوان یکی از بدترین فجایع زیست‌محیطی ده سال اخیر نامبرده می‌برند.

حادثه نفتکش سانچی بزرگ‌ترین سانحه‌ای است که از سال ۱۹۹۱ در جهان اتفاق می‌افتد. در سال ۹۱ یک نفت‌کش که حامل ۲۶۰ هزار تن نفت خام بود در نزدیکی آنگولا دچار حادثه شد و سواحل این کشور را آلوده کرد.

۲۷ دی امسال، اداره اقیانوسیه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در محل سانحه کشتی نفت‌کش سانچی تصاویر ماهواره‌ای یک لکه به مساحت ۶۹ کیلومترمربع و یک لکه دیگر به وسعت ۴۰ کیلومترمربع را نشان داده‌اند که ضخامت کمتری دارد و چندان متمرکز نیست.

اداره اقیانوسیه چین مساحت یکی از لکه‌های نفتی را ۱۵ کیلومتر و مساحت دیگری را ۱۸ کیلومتر اعلام کرده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.