ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن روحانی: بر سر قدرت نظامی دفاعی صحبت می‌کنیم، اما عقب‌نشینی نمی‌کنیم

روحانی در آستانه سفر ماه آینده وزیر خارجه فرانسه به تهران برای «مذاکرات جدی» درباره برنامه موشکی، خبر این مذاکرات را تلویحاً تأیید کرد. تهران تاکنون می‌گفت که بر سر برنامه موشکی مذاکره نخواهدکرد.

رئیس‌جمهوری ایران در سخنانی بار دیگر تأکید کرد که تهران بر سر به گفته او، «توانمندی‌های دفاعی» نظامی عقب‌نشینی نخواهد کرد، هرچند مذاکره انجام خواهد داد. اشاره‌ای به برنامه‌ توسعه موشک‌های بالستیک که در ماه‌های اخیر آمریکا و اروپا را بر سر انتقاد از ایران متحد کرده است. سخنرانی او که با دفاع از جنگ هشت‌ساله ایران و عراق همراه بود، در آستانه سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و در پاسخ به انتقادهای محافظه‌کاران «دلواپس» درباره توافق هسته‌ای صورت گرفته است.

حسن روحانی: بر سر توانمندی نظامی مذاکره می‌کنیم، عقب‌نشینی نمی‌کنیم

حسن روحانی یکشنبه ۱۵ بهمن وضعیت جهان را وضعیتی توصیف کرد که «همه در حال تهدید یکدیگر هستند» و گفت: «بعید است دنیا گل و بلبل شود.» او گفت که همین وضعیت باعث شده تا قدرت‌های جهانی با استفاده از «سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای» به تهدید رقبایشان بپردازند و از این مسئله نتیجه گرفت که ایران نیز باید به تقویت تسلیحاتی خود بپردازد:

در این شرایط آیا می‌توان گفت که زمان صلح و برادری است و ما قدرت دفاعی نمی‌خواهیم؟ ما همیشه قدرت نظامی می‌خواهیم و تا زمانی که تهدید علیه ما وجود دارد ما برای ایستادگی در برابر هر تهدیدی باید قدرت دفاعی‌مان را تقویت کنیم. اگر می‌توانیم که به حمدالله نیز توانسته‌ایم خودمان می‌سازیم و اگر نه آنها را می‌خریم.

او ادعا کرد که تأکید بر تقویت تسلیحاتی نه برای جنگ که برای صلح است. حسن روحانی تأکید کرد که « مسئولان ما برای توانمندی دفاعی‌شان نیاز به مذاکره و توافق با هیچ قدرتی ندارند و نخواهند داشت. صحبت و بحث می‌کنیم و اگر مقامی آمد به او جواب قاطع می‌دهیم.»

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه اسفندماه به ایران خواهد آمد تا درباره توافق هسته‌ای و مسائل منطقه‌ای به رایزنی بپردازد. او به روزنامه فرانسوی «فیگارو» گفته بود که اروپایی‌ها با ایران توافق کرده‌اند تا بر سر برنامه موشکی این کشور «گفت‌و‌گویی فشرده و جدی» داشته باشند و این گفت‌و‌گوها پیشاپیش آغاز شده است.

امکان رایزنی بر سر برنامه موشکی و سفر وزیر خارجه فرانسه به این خاطر با انتقاد محافظه‌کاران و دلواپسان هسته‌ای روبه‌رو شده است.

احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه دو روز پیش گفته بود که ایران نه تنها به ساختن موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد، بلکه تا جایی که بخواهد برد آن را افزایش خواهد داد. این روحانی محافظه‌کار تندرو گفته بود:

وزیر خارجه فرانسه و دیگران نیز این پنبه را از گوش‌شان بیرون کنند که اگر می‌خواهند برای این بیایند مذاکره کنند، جوابش همین است که شنیدید.

به نظر می‌رسد حسن روحانی در سخنرانی خود خبر صحبت بر سر برنامه موشکی بالستیک با متحدان اروپایی را تأیید کرده اما به منتقدان وعده داده که عقب‌نشینی نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ۱۲ ژانویه/ ۲۲ دی برای «آخرین بار» تعلیق تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تمدید کرد. او گفت که در صورت برآورده‌نشدن شرط‌هایش و تصحیح به گفته او «نقایص فاجعه‌بار توافق»، به طور یکجانبه از این توافق بیرون خواهد رفت.

این شرط‌ها که بار اصلی برآورده‌کردن‌شان بر دوش متحدان اروپایی آمریکا در توافق هسته‌ای، فرانسه، بریتانیا و آلمان خواهد بود، عبارتند از: دسترسی فوری بازرسان بین‌المللی به تمام تأسیسات ایران، از جمله تأسیسات نظامی؛ دائمی‌کردن محدودیت ایران در غنی‌سازی اورانیوم؛ و مرتبط‌کردن برنامه‌های توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد به برنامه تسلیحات هسته‌ای به نحوی که هر گونه آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد از سوی ایران به بازگرداندن «تحریم‌های سخت» علیه این کشور بینجامد.

«برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام)، معاهده حاصل از توافق هسته‌ای ایران با آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، در معرض خطر قرار دارد اما به جز آمریکا، دیگر طرفین آن خواهان حفظش شده اند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا نیز هفته گذشته به اروپا سفر کرد و از توافق با متحدان اروپایی برای «تصحیح برجام» خبر داد.

    دفاع فرمانده سابق پدافند هوایی از جنگ عراق

    سخنان رئیس‌جمهوری ایران در مراسم بهره‌برداری از مراکز فرهنگی مربوط به جنگ ایران و عراق ایراد شد. او سخنرانی‌اش را با دفاع از این جنگ آغاز کرد و گفت که «در هر جنگی و دفاعی قبل از سخت افزارها باید به فکر نرم‌افزارهای آن دفاع و جنگ باشیم.»

    روحانی یکی از این نرم‌افزارها را «مشروعیت» جنگ به عنوان دفاع در برابر نیروی متجاوز در نگاه مردم دانست و هشدار داد که «اگر مشروعیت برای همه مردم روشن نباشد، آن ملت از جنگ خسته می‌شوند.»

    او جنگ هشت‌ساله ایران و عراق را از این جهت دارای مشروعیت دانست. با این حال، منتقدان جنگ ایران بر این باور بوده‌اند که این جنگ می‌توانست پس از بازپس‌گرفتن خرمشهر و پذیرفتن قطعنامه ۵۱۴ شورای امنیت برای آتش‌بس با عراق پایان یابد.

    رئیس‌جمهوری ایران که در دوران جنگ فرماندهی پدافند هوایی را برعهده داشته است، مدعی شد که مردم به فرماندهان جنگ و نیروهای ارتش و سپاه پاسداران و بسیج اعتماد داشتند. او با اشاره به آغاز درگیری‌ها با عراق از تحقیق و تفحص «هر روزه» نمایندگان مجلس در آن دوران انتقاد کرد و ادعا کرد که

    اگر کار را به اهلش واگذار نکنیم و اعتماد نکنیم و بخواهیم قدم قدم درباره مسائل چه جنگ چه مسائل دیگر هر روز صبح به پروژه‌ای که به پیمانکار سپردیم سرکشی کنیم کار پیش نمی‌رود.

    رئیس‌جمهوری ایران پس از این سخنان یکی از مشکلات امروز کشورش را «احساس وظیفه بیش از حد» توصیف کرد.

    هرچند برخی از منتقدان جنگ ایران به سربازگیری اجباری و نیز پذیرفتن سربازان زیر سن قانونی در این واقعه اشاره می‌کنند، حسن روحانی در این سخنرانی ادعا کرد که مردم «داوطلبانه» به جبهه می‌رفتند و حتی «در شناسنامه خود دستکاری می‌کردند تا بتوانند به جبهه بروند».

    او همچنین خواست تا نیروهای مسلح ایران رفتار حزبی و سیاسی نداشته باشند و فراجناحی عمل کنند.

      در همین زمینه

      این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

      آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

      .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

      توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

      نظر بدهید

      در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

      نظرها

      • کلید‌واژه ها

        حسن روحانی و کلیت مجموعه دولت او بی کیفایت ترین رئیس جمهخور تاریخ حکومت ولایی بنظرم من است. موجودی که هیچ پای بندی به دموکراسی و اخلاق و عهدو شعار ندارد و کمترین بینش سیاسی و مردمی خواهی ندارد. اما حتی پس از روسایی های مکرر باز هم به ردوغ گویی و آمارسازی ادامه میدهد و رکوردهای وقاحت در حکومت ایران او شکسته است. تمام هنر او حرافی واژگان زییا ولی بدون عمل، دروغگویی وقیحانه و شیادی و تزویر است! یکی از دلالی وجود پرخسارت امثال حسن روحانی و دزدان اولیگراشی حاکم هم این است در حکومت ولایی ایران اساسا هیچ مکانیزم دموکراتیک نیست که امثال درغگویان ضد مردمی مثل حسن روحانی از کار برکنار کنند. مجلس فرمایشی و اکثرا از افراد سازشکار و نماینده اولیگارشی ظالم و فاسد نیز هرگز او را برکنار نخواهند کرد. در نتیجه در ایران همه مسئولان مسئولیت گریز و غیر پاسخگو ضد مردمی و فاسد می شوند!

      • کلید‌واژه ها

        ولت سرمایه داری و اولیگراشی حسن روحانی دارد از فقرای ایران انتاقم میگرد با تدوام حققو هیا نجومی و نظام پرداخت ناعادلانه و واردات بی رویه و نابودی تولیدداخلی، و گرفتن فله ای مالیات بر ارزش افزوده حتی از بیکاران نیازمند در عین حال فرار مالیاتی خصولتی ها و ثروتمندان!، و عدم حذف یارانه بی نیازنان و کاهش یارانه و عدم افزایش یارانه به فقرا و عدم توریع رایگان فوری ثروتهای عمومی میان مردم مثل گاز و نفت برای رفع فقر جانکاه و در عوض ادامه سیاست توزیع رانت میان اولیگراشی حاکمیت! اما آگاهان و تیزهوشانی که کارنامه و عملکرد و گفتار و کردراش حسن روحانی با سنتد وشواهد بررسی کردند (کسی که برای نزویر نام اصیل ایرانی فریون را روحانی تغییر میدهد تا درجه سرسپردگی اش را به فریبکاران اخوندی نشان دهد!)گفتند این فرد یعین حسن روحانی هرگز انسان مترقی و دموکرات نیست. جسن روحانی یک تندرو است که نقاب تزویر زده است و از این لحاظ داعشی ها ب راو شرف دراند، داعشی ها به مراتب بر این قبیل اخوندهای ولای شرف دراند چون صداقتاشن بیشتر است‍ . شعارهای فله ای روزهای اخر که نعره های گوشخراش در مشهد داد و ان سالار عقیلی اورد مشهد و بعد فله ای گفت فقر مطلق از بین مبرد و فلان و بیسار، همگی نشان داد این فرد به هیچ قانونی پیا بند نیست و اگر مجلس ایران یک درصد عرق ملی و متعهد به قانون باشد بایست رای عدم کفایت سیاسی به حسن روحانی بدهد و او و تمام دولتش ر ا برکنار کند. می داینم عمده اختیارت دولت تدراکچی در نظام ولایی در حوزه مدیریت منابع ثروت و فقزدایی و ایجاد بستر سالم اقتصادی است، اما حسن روحانی نماینده اولیگراشی سرمایه داری حاکم است و هرگز هیچ اصلاحی موثری که به نفع اقتصاد ملی ایران وبخ نفع بیکارن و کارگران و فقرا باشد انجام نمیدهد. در حالی مردم دارند از آلودگی هوا میبرند و هر روزها خبر زا قاچاق سوخت می شود و اسراف، حتی حاضر نیست ینزنی و گازوئیل سهمیه بندی کند. یکصد هزار ملیارد تومان درآمد هدفمندی را می گوید 23 هزار میلیارد تومان است!، و تازه الان هم می خواهد فله ای به همه بدهد. باج های سنگین در مقابل خصولتی ها و خودروهاسازهای قلابی ادمکش میدهد. خلاصه هر آنچه بر ای اکثریت مردم ایران بد و مضر است او انجام میدهد و هر انچه بایتس اصلاح کند و موجب ترقی ایران شود پرهیز میکند!

      • کلید‌واژه ها

        برای چندمین بار مردم ایران گول زدند و آنها پای صندق حماقت رای اوردند!، یک سری افراد که کینه کور از حکومت ایران دارند مردم تشویق کردند بیایید مثلا به مثلث جیم رای بدهید و یا رای سلبی و یا اعتراضی بدهید و یا بیاید به حسن روحانی رای بدهید تا جلوی تندور اصول گراها بگیرید! در حالی نمی دانستند اوردند افراد ضعیف درجه چندم این حکومت اساس کاره ای نیستند و ناچار بایست تن به باج و فساد بدهند. در واقع بهترین گزینه رای ریاست جمهور ی خود خامنه ای یا افراد درجه یک منسوب او مثل حداد عادل است که فامیلش است است تا لااقل بیشتر در معرض پاسخگویی باشد و در صورت ظلم فساد مستقیما ساده لوح رتنی مردم متوجه باشند ریشه بدبخیت ها زا کا است، ولی امثال حسن روحانی نقاب تزویر بر چهر هیولایی نظام میز نند و بسیاری را فریب میدهند حتی رونشفکر نماها! و اما وفتی عروسک خمیه شب بازی مثل حسن روحانی که فردی شیاد و فرومایه است که قوم و خویش بازی و پارتی بازی میکند و برای فساد برادرش حاضر است منافع ملی باج دهد برای نجات خویشان و دوستانش، بهشان رای میدهند دراند حکومت مسئولیت گریزتر می کنند! البته مگر راهبرد این باشد با وراد کردن افراد نالایق و فاسد، بخواهند زودتر این نظام فروپاشد ، رد این صورت این سیست ماکیاولیستی موثر است، چون با این همه افراد نالایق و ظالم و فاسد در نظام زمینه فواشی اش زودرت میشود، ما آثار زیانبار ش نسل ها باقی میماند. نمونه این که عده زیادی از مردم ایران زامبی ورا شده اند! انحطاط اخلاقی-قلانی بخش بزرگی از مردم ایران ناشی از حکومت همین افراد نالایق و فرومایه و فاسد و ظالم است!