ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جعفر عظیم‌زاده: وضعیت کارگران نیشکر هفت‌تپه بردگی است

در کجای دنیا دیده‌اید که دستمزد ۴ برابر زیر خط فقر کارگر را نپردازند، آنوقت گارد ویژه بخواهد بزور سرکوب کارگر را وادار به کار کند. این بردگی است.

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز یکشنبه ۱۵ بهمن در پنجمین روز اعتصابشان توسط نیروی انتظامی و گارد ویژه موتورسوار سرکوب شدند. حدود ۴۰ کارگر دستگیر شدند. ۲۳ تن از کارگران را با دستبند و پابند از کارخانه بردند.

 جعفر عظیم‌زاده دبیر کل اتحادیه آزاد کارگران ایران می‌گوید این بردگی است که گارد ویژه میخواهد کارگرانی را که ۴ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و نانشان را نسیه می‌خرند بزور سرنیزه وادار به کار کند.

 الان فصل تولید و فروش است. لحظه به لحظه از کارخانه شکر خارج می‌شود و پول نقد به کارخانه سرازیر می‌شود اما کارفرما حقوق کارگران را نمی‌دهد.

در کجای دنیا دیده‌اید که دستمزد ۴ برابر زیر خط فقر کارگر را نپردازند، آنوقت گارد ویژه بخواهد بزور سرکوب کارگر را وادار به کار کند. این بردگی است.

کارگران دستگیر شده نیشکر هفت‌تپه پس از چند ساعت بازداشت پس از دادن تعهد آزاد شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.