ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش‌هایی از حمله شیمیایی دیگری به شمال سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه و سازمان پزشکان آمریکایی – سوری می‌گویند ۱۱ نفر از اهالی «سراقب» در اثر مسمومیت با گاز در بیمارستان‌های ادلب تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این احتمال وجود دارد که شمال سوریه مجدداً هدف حمله شیمیایی قرار گرفته باشد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه و سازمان پزشکان آمریکایی - سوری به طور همزمان گزارش داده‌اند که چندین غیر نظامی بعد از بمباران شهر «سراقب» در استان ادلب به دلیل مصدومیت با گاز تحت درمان قرار گرفته‌اند.

بیمارستانی در استان ادلب که در اثر بمباران‌ها آسیب دیده (عکس: آرشیو)

بر اساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است و همچنین سازمان پزشکان آمریکایی – سوری در مجموع ۱۱ نفر از اهالی «سراقب» در اثر مسمومیت با گاز در بیمارستان‌های ادلب تحت درمان قرار دارند.

شهر «سراقب» با ۳۵ هزار نفر جمعیت در استان ادلب واقع شده و همچنان تحت کنترل مخالفان مسلح بشار اسد قرار دارد. ارتش سوریه از چند روز پیش تاکنون عملیاتی را برای پس گرفتن این شهر آغاز کرده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده که در بمباران‌های هوایی ارتش سوریه به «سراقب» بیش از ۱۰ نفر از اهالی این شهر جان خود را از دست داده‌اند. منابع مستقل این خبرها را تاکنون تأیید نکرده‌اند.

آخرین بار در حملات شیمیایی ۴ آوریل / ۱۵ فروردین به خان شیخون در استان ادلب در شمال غرب سوریه دست‌کم ۸۰ نفر، از جمله ۳۱ کودک کشته شدند. کشورهای غربی، مسئولیت این حمله را متوجه حکومت سوریه کرده بودند اما سوریه و متحدانش ایران و روسیه گفته بودند که شورشیان مسلح مخالف اسد در انباری سلاح‌های شیمیایی را ذخیره کرده بودند و ارتش سوریه بدون آنکه از این موضوع آگاه باشد، این انبار را بمباران کرده است.

سازمان منع سلا‌ح‌های شیمیایی که از طرف سازمان ملل مأمور تحقیق درباره حمله شیمیایی به خان شیخون شده بود، در گزارشی که اکتبر ۲۰۱۷/ آبان ۹۶ منتشر کرد اطمینان داده بود که در آوریل سال گذشته نیروهای دولت سوریه در خان شیخون از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند. یک هفته بعد شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی به خان شیخون تشکیل جلسه داد، اما روسیه قطع‌نامه پایانی را وتو کرد.

در سپتامبر ۲۰۱۷ در چهاردهمین گزارشی که کارشناسان سازمان ملل از سال ۲۰۱۱ تاکنون ارائه داده‌اند، گفته بودند که ۳۳ حمله شیمیایی را شناسایی کرده‌اند که ۲۷ مورد آن توسط ارتش سوریه انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.