ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات تلافی‌جویانه روسیه به شمال سوریه

یک روز پس از سرنگون ساختن یک هواپیمای جنگنده روسیه و کشتن خلبان آن توسط شورشیان سوری در استان ادلب، جنگنده‌های روسیه این منطقه را بمباران کردند. در این حملات غیرنظامیان نیز کشته شدند.

در پی سرنگون ساختن یک هواپیمای جنگنده روسیه و کشتن خلبان آن توسط شورشیان سوری در استان ادلب سوریه، روسیه در اقدامی تلافی‌جویانه به این استان حمله هوایی کرد.

تصویری که مخالفان رژیم سوریه پس از یک حمله هوایی روسیه به استان ادلب منتشر کرده‌اند.

به‌گزارش رویترز، این حملات شامگاه یکشنبه ۴ فوریه / ۱۵ بهمن به مواضع شورشیان سوری در این استان واقع در شمال غرب سوریه انجام شد.

شهرها و روستاهای کفر نبل، مصران، سراقب، معرت النعمان و ادلب مورد حمله هوایی هوایی روسیه قرار گرفتند و چندین نفر کشته و زخمی شدند. امدادگران همچنان به کار بیرون کشیدن قربانیان این حملات از زیر آوار ادامه می‌دهند.

شاهدان عینی و ساکنان معرت النعمان گزارش داده‌اند که یک بیمارستان در این منطقه مورد هدف قرار گرفته است. فیلم‌هایی نیز منتشر شده که نشان می‌دهند امدادگران کودکان را با برانکارد از بیمارستان خارج می‌کنند.

یکی از شاهدان نیز گفته است که در شهر ادلب، مرکز استان، یک ساختمان پنج طبقه تخریب شده و دست‌کم ۱۵ نفر از ساکنان آن کشته شده‌اند.

در ماه دسامبر گذشته، ارتش سوریه در کنار شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران و نیروی هوایی روسیه حمله‌ بزرگی را برای تسخیر استان ادلب، آخرین و پرجمعیت‌ترین منطقه تحت کنترل مخالفان، آغاز کردند.

پیش از حمله شامگاه یکشنبه روسیه به استان ادلب، در روز شنبه ۳ فوریه / ۱۴ بهمن وزارت دفاع روسیه و مخالفان رژیم سوریه اعلام کردند که یک جت جنگنده سوخو- ۲۵ در منطقه‌ای که درگیری‌های شدیدی در جریان بود، در نزدیکی سراقب، سرنگون شده است. خلبان این هواپیما نیز توسط شورشیان که سعی داشتند او را دستگیر کنند، کشته شد.

هزاران نفر از غیرنظامیان این منطقه از بیم حملات تلافی‌جویانه روسیه در شمال کشور به سمت مرز ترکیه حرکت کرده‌اند.

سوری‌های مخالف رژیم بشار اسد از سپتامبر سال ۲۰۱۵ که روسیه وارد جنگ سوریه شد، این کشور را به‌عنوان نیروی اشغالگر می‌شناسند و حملات هوایی آن را عامل کشتار هزاران غیرنظامی می‌دانند.

روز شنبه حملات هوایی روسیه در منطقه خان السبل نزدیک محلی که جت جنگنده سوخو- ۲۵ سرنگون شد، صورت گرفت. در حملات هوایی به مصران نیز یک خانواده هفت نفره کشته شدند.

از آغاز دخالت روسیه در جنگ سوریه تاکنون حدود ۴۵ نیروی نظامی روسیه در این کشور کشته شده‌اند.

هفته گذشته پس از آن‌که ارتش سوریه و متحدانش از شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت ایران، موفق شدند یک پایگاه هوایی مهم را در ۱۲ کیلومتری سراقب تسخیر کنند به سلسله پیروزی‌هایی دست یافتند. آن‌ها به سوی جاده اصلی دمشق - حلب حرکت کردند، که خطوط تدارکاتی نیروهای شورشی را قطع و راه پیشروی ارتش به قلب استان را باز می‌کند.

روز یکشنبه شورشیان یک ضدحمله را علیه ارتش سوریه و نیروهای مورد حمایت ایران به پایگاه هوایی ابو ظهور در جنوب ادلب انجام دادند.

سازمان ملل و نیروهای امدادرسان بین‌المللی نسبت نزدیک شدن درگیری‌ها به مناطق مسکونی استان ادلب و وقوع یک فاجعه انسانی هشدار داده‌اند. در این مناطق از دو تا سه میلیون نفر زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.