ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه حدود ۶۰۰ نفر را به دلیل اعتراض به حمله به عفرین بازداشت کرده است

دولت ترکیه اعلام کرد که از آغاز حملات این کشور به عفرین در شمال سوریه، ۵۷۳ نفر از کسانی که به این حمله اعتراض و علیه آن در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی منتشر کردند را بازداشت کرده است.

دولت ترکیه اعلام کرد که از آغاز حملات این کشور به عفرین در شمال سوریه، ۵۷۳ نفر از کسانی که به این حمله اعتراض و علیه آن در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی منتشر کردند را بازداشت کرده است.

نیروهای امنیتی ترکیه ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، وزارت کشور ترکیه دوشنبه ۵ فوریه / ۱۶ بهمن در بیانیه‌ای گفت: «از آغاز عملیات شاخه زیتون ۴۴۹ نفر به اتهام پخش پیام‌هایی به حمایت از تروریست‌ها در شبکه‌های اجتماعی و ۱۲۴ نفر نیز به اتهام شرکت در اقدامات اعتراضی [علیه عملیات نظامی] بازداشت شده‌اند.»

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به‌شکل گسترده‌ای توسط رسانه‌های مدافع دولت و همچنین بیش‌تر احزاب سیاسی، به‌جز اپوزیسیون مدافع کردها، حمایت شده است.

دادستانی ترکیه هفته گذشته، سه‌شنبه ۳۰ ژانویه / ۱۰ بهمن حکم بازداشت ۱۱ نفر از رهبران اتحادیه پزشکان این کشور (TTB) را صادر کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که اتحادیه پزشکان از حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه انتقاد کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دو روز قبل از آن اتحادیه پزشکان را به خیانت متهم کرده بود.

ترکیه از روز شنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی حملات نظامی خود را به شمال سوریه علیه «یگان‌های مدافع خلق»، نیروی نظامی کردهای سوریه، آغاز کرده است.

آنکارا شبه‌نظامیان کرد سوریه را «تروریست» و هم‌پیمان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند. این حزب در ترکیه ممنوع و دولت این کشور با آن در جنگ است.

«یگان‌های مدافع خلق» مورد حمایت آمریکا هستند. آن‌ها سال گذشته با کمک ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا رقه را از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج کردند.

دولت ترکیه پس از کودتای نافرجام ژوئیه ۲۰۱۶ حدود ۵۰ هزار نفر را بازداشت و ۱۵۰ هزار نفر را یا از شغل خود برکنار و یا تعلیق کرد. منتقدان، از جمله گروه‌های حقوق بشری و برخی از متحدان غربی این کشور، می‌گویند که اردوغان از کودتا به‌عنوان بهانه ای برای خاموش کردن مخالفان استفاده می‌کند. آخرین دستگیری‌ها نیز مورد انتقاد اتحادیه اروپا قرار گرفت.

ترکیه می گوید اقدامات‌اش ضروری و به دلیل جدی بودن تهدیدهای امنیتی است که با آن مواجه است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.