ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در زندان اراک تکذیب شد

سازمان زندان‌های ایران خودکشی یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر در زندان اراک را تکذیب کرد.

سازمان زندان‌های ایران خودکشی یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر در زندان اراک را تکذیب کرد.

عکس از آرشیو

سازمان زندان‌ها دوشنبه ۱۶ بهمن در اطلاعیه‌ای گفته است که در جریان رویدادهای اخیر، «فقط متهمی به نام سینا قنبری که در بازداشتگاه اوین تحت بازداشت بود در سحرگاه روز ۱۶ دی‌ماه اقدام به خودکشی کرده است که رسیدگی قضائی در این خصوص در حال پیگیری می‌باشد و در هیچ زندان دیگری اتفاق مشابه رخ نداده است.»

در این اطلاعیه آمده است: «فردی که در اراک اقدام به خودکشی نموده است در زندان نبوده و در اختیار ضابطین قانونی قرار داشته است.»

این اطلاعیه نگفته است که منظور از «ضابطین قانونی» کدام ارگان امنیتی است.

سازمان زندان‌ها در حالی چنین اطلاعیه‌ای صادر کرده است که محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران روز پنج‌شنبه ۲۱ دی گفته بود: «فردی که در اراک خودکشی کرده در زندان نیروی انتظامی بوده و پزشکی قانونی در حال تحقیق در این زمینه است و بنابر گزارش‌ها وی خودکشی کرده است.»

نام این فرد وحید حیدری اعلام شده و مقامات امنیتی گفته‌اند که او معتاد بوده است. خانواده او اما می‌گوید که او معتاد نبوده بلکه دستفروش بوده است. به گفته خانواده وحید حیدری، مأموران جنازه او را به خانواده‌اش نشان نداده‌اند.

سینا قنبری، جوان ۲۳ ساله‌ نیز که در جریان اعتراضات سراسری اخیر در تهران بازداشت شده بود در قرنطینه زندان اوین جان باخته است. مقامات امنیتی اعلام کرده‌اند که او خودکشی کرده است. دادستان کل سینا قنبری را هم معتاد خوانده بود.

۱۱ نفر از نمایندگان مجلس هفته گذشته روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن، به دنبال به تأخیر افتادن‎های مکرر از زندان اوین بازدید کردند. آن‌ها همچنین از محل فوت سینا قنبری نیز بازدید کرده و فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را مشاهده کردند اما گفتند تحقیقات در مورد خودکشی این زندانی ادامه دارد.

اعتراضات سراسری دی ۹۶ از روز هفتم دی‌‌ماه در مشهد آغاز شد و به مدت چند روز ادامه یافت و به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش پیدا کرد. در این اعتراضات دست‎کم ۲۵ نفر کشته شدند و به گفته اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها، ۴۹۷۲ نفر بازداشت شدند که در حال حاضر ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت به‌سرمی‌برند و ۵۵ نفر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.