ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سقوط بهای سهام در نیویورک، آسیا و اروپا

احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا سبب شد که سهامداران به جای سرمایه‌گذاری به سپرده‌گذاری تشویق شوند. دستاورد اقتصادی ترامپ به خطر افتاد. تورم در راه است.

شاخص بهای سهام در نیویورک و در بازارهای اروپایی و آسیایی کاهش یافت. داو جونز ۶ درصد سقوط کرد. دکس به کمترین ارزش خود از سپتامبر ۲۰۱۷ تاکنون رسید و بازار سهام توکیو هم سقوط کرد.

سه‌شنبه ۶ فوریه: داو جونز ۶.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد

از شامگاه گذشته بازارهای سهام در نیویورک ملتهب شدند. داو جونز ۶.۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به این ترتیب در پایان روز ۱۶۰۰ واحد سقوط کرد و کلیه سودی که از آغاز سال نصیب سهامداران کرده بود، تنها در یک روز از دست رفت. وضع در بازار سهام آسیا هم بهتر نبود: شاخص بهای سهام در بورس توکیو با بیشترین کاهش یک روزه از سال ۱۹۹۰ تاکنون مواجه شد. در هنگ کنگ، شاخص هنگ‌سنگ ۴.۵ درصد و در کره جنوبی شاخص کوسپی ۲.۶ درصد تنزل کرد و شاخص ارزش سهام در استرالیا نیز  ۳.۲ درصد کاهش یافت. بازار سهام آلمان هم سه‌شنبه ۶ فوریه/ ١٧ بهمن ۳.۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. حتی بازار سهام هند هم از این تحولات برکنار نماند.

سقوط شاخص بهام سهام در بازارهای نیویورک، آسیا و اروپا وجهه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را خدشه‌دار می‌کند. یکی از دستاوردهای دوران ریاست جمهوری او در یک سال گذشته ارتقای شاخص بهای سهام در بازارهای بین‌المللی بوده است. کاخ سفید از سهامداران خواسته است از اقدامات شتابزده خودداری کنند.

به اعتقاد کارشناسان مالی، مهم‌ترین عامل تنزل شاخص بهای سهام احتمال افزایش نرخ بهره در برخی از کشورهای جهان از جمله در ایالات متحده آمریکاست. تون لان نگویان، تحلیلگر بازارهای مالی به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه گفته است که با کاهش نرخ بهره در آمریکا تورمی که ناظران انتظار آن را دارند، با شتاب بیشتری از راه می‌رسد. به همین جهت سهامداران، به جای سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند سرمایه‌هایشان را از بازار سهام خارج و به شکل سپرده به بانک‌ها منتقل کنند.

همزمان با این تحولات نرخ برابری دلار آمریکا هم رو به افزایش است. این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذاران سرمایه خود را که از بازار سهام خارج کرده‌اند برای سپرده‌گذاری در بانک‌‌ها به دلار تبدیل کرده باشند. انتظار می‌رود که نرخ طلا هم افزایش یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.