ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوبخت: قیمت بنزین در سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد

سخنگوی دولت در نشست خبری خود اعلام کرد که قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین در سال آینده افزایش نخواهد یافت.

سخنگوی دولت در نشست خبری خود اعلام کرد که قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین در سال آینده افزایش نخواهد یافت.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه، سه‌شنبه ۶ فوریه / ۱۷ بهمن در بخشی از نشست رسانه‌ای خود با اشاره به سیاست دولت در مورد قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده، گفت: «اگر اصلاحی در قیمت حامل‌های انرژی صورت گیرد، در ارتباط با سیاست یارانه‌ای نیست و صرفاً منابع را در جهت توسعه اشتغال باید داشته باشیم؛ این‌طور می‌توان گفت که قیمت حامل‌های انرژی افزایش نمی‌یابد.»

نوبخت اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و بنزین را بحث مهمی خواند و هدف از افزایش قیمت در این زمینه آن را فقرزدایی و حل مسائل کشور دانست. او با این حال گفت: «دولت قطعاً قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی در سال ۹۷ را افزایش نمی‌دهد.»

محمدباقر نوبخت پیش از این، از احتمال افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ الی ۱۶۰۰ تومان در هر لیتر در سال آینده خبر داده بود.

در لایحه بودجه سال ۹۷، دولت در نظر گرفته بود که از جمله از  ۱۷ و نیم هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای ایجاد شغل استفاده کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس اما افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در تضاد با ایجاد اشتغال ارزیابی و پیش‌بینی کرده و گفته بود افزایش قیمت انرژی ممکن است رشد اقتصادی را به میزان یک درصد کاهش دهد و این کاهش رشد به معنای از میان رفتن ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار شغل موجود خواهد بود.

به‌رغم اصرار دولت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اعتراض‌های سراسری در ایران مجلس را در بررسی بودجه سال آینده محتاط‌ کرد.

لایحه بودجه ۹۷، شامگاه ۹ بهمن پس از بازنگری به صحن علنی مجلس بازگشت و به‌گفته بهروز نعمتی، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بررسی مجدد لایحه رأی نیاورد.

بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ یک بودجه انقباضی است که بخشی از درآمدهای آن از افزایش قیمت‌ها از جمله قیمت حامل‌های انرژی تأمین می‌شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.