ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: سپرده‌گذاران

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

تظاهرات سپرده‌گذاران در تهران، رشت و بابل

روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن سپرده‌گذاران موسسات مالی تجمعاتی در چند شهر برگزار کردند. فیلم و گزارش هایی از سه تجمع در تهران، تجمعی در رشت و تجمعی در بابل در فضای مجازی منتشر شده است.

تظاهرات سپرده‌گذاران در رشت با شعار: دولت ورشکسته رو پول ما نشسته

  سه‌شنبه ۱۷ بهمن جمعی از سپرده‌گذاران موسسات مالی در رشت تظاهرات کردند. آن‌ها که کفن پوشیده بودند شعار می‌دادند:

    

    تظاهرات سپرده‌گذاران کاسپین در تهران با شعار: مفسد اقتصادی آزاد باید گردد

    جمعی از سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین سه‌شنبه ۱۷ بهمن مقابل دفتر مرکزی این موسسه در خیابان آفریقا تظاهرات کردند. آن‌ها به طنز شعار می‌دادند: سپرده گذار اعدام باید گردد، مفسد اقتصادی آزاد باید گردد.

    تجمع سپرده‌گذاران موسسات اعتباری مقابل مجلس

    سپرده‌گذاران موسسات اعتباری آرمان البرز، وحدت، افضل و فرشتگان سه شنبه ۱۷ بهمن مقابل مجلس تجمع کردند. سپرده‌گذاران در این تجمع که از قبل فراخوان آن در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود شعار می‌دادند:

      

      تجمع سپرده‌گذاران تعاونی ولیعصر با شعار: بگو مرگ بر سیف

      سپرده‌گذاران تعاونی ولیعصر امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن مقابل دفتر این موسسه مالی تجمع کردند. آن‌ها شعار می‌دادند:

        تجمع سپرده‌گذاران کاسپین در بابل

        صبح امروز سه شنبه۱۷بهمن۹۶  جمعی از سپرده‌گذاران کاسپین در بابل در داخل یکی از شعب این موسسه تجمع کردند.

        تجمع کنندگان شعار میدهند:

          راهپیمایی سپرده‌گذاران کاسپین در تهران در خیابان آفریقا

           صبح سه‌شنبه ۱۷بهمن‌ ۹۶ سپرده‌گذاران مؤسسه کاسپین در تهران در پاسخ به فراخوان قبلی در اعتراض به غارت اموال خود مقابل شعبه مرکزی آن در خیابان آفریقا دست به تجمع زدند.

          تداوم تجمع رانندگان شرکت واحد عضو سپیدار با شعار: یه اختلاس کم بشه، مسکن ما حل میشه

          رانندگان شرکت واحد تهران که عضو پروژه مسکن ۲۷۰ واحدی سپیدار ۱ و ۲ هستند امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن، هفتمین روز اعتراض خود را پشت سر گذاشتند. آن‌ها که از هفته پیش در اعتراض به نیمه کاره رها شدن واحدهای مسکونی که قرار بود به آنان تحویل داده شود مقابل شهرداری و شورای شهر تهران تجمع کرده‌اند، امروز شعار می‌دادند: یه اختلاس کم بشه، مسکن ما حل میشه

          ۸ ماه تعویق مزد کارگران سد چم ‌شیر گچساران

          کارگران سد چم ‌شیر گچساران ۸ ماه دستمزد معوقه دارند. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از محمد رضا فاضل معاون اجرایی این پروژه تعویق پرداخت مطالبات کارگران را ناشی از «مشکلات اقتصادی» اعلام کرده و گفته است: «تلاش می‌کنیم تا پایان سال دو ماه حقوق و عیدی کارگران را پرداخت کنیم.»

          کارگران پلی‌اکریل ۱۶ ماه حقوق کامل نگرفته‌اند

          کارگران پلی‌اکریل ۱۶ ماه حقوق کامل نگرفته‌اند. این کارخانه به علت وارد نشدن مواد اولیه از خارج با نیمی از ظرفیت کار می‌کند.

          کارخانه پلی‌اکریل اصفهان اخیرا در پی وقفه‌ای طولانی کار را از سر گرفته است اما علیرضا خرمی عضو شورای اسلامی کار شرکت پلی‌اکریل اصفهان گفته است اگر دولت کمک نکند این کارخانه از کار بازمی‌ایستد.

          کارگران کارخانه فولاد نطنز ۱۰ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند

          کارگران شرکت فولاد نطنز که ۱۰ ماه است دستمزد دریافت نکرده‌اند با مشکلات معیشتی جدی روبرو هستند.

          ایسنا به نقل از یکی از کارگران فولاد نظنز نوشته است:

          «به دلایلی نامعلوم حقوق‌های ماهیانه ما را نصف کرده‌اند یعنی یک سری از کارکنان فقط حق مسئولیت و حق شیفت خود را دریافت می‌کنند و یک سری دیگر فقط حقوق قانون کار بدون حق شیفت و مزایا را دریافت می‌کنند. همین موضوع باعث شده در ماه نصف حقوق دریافت کنیم و حقوق ماه‌های آبان، آذر، دی، اسفند و نیمی از حقوق مهرماه سال ۹۵ و همچنین حقوق ماه‌های آبان، آذر و دی‌ماه سال جاری و بخش زیادی از حقوق مهرماه امسال را از شرکت طلب داریم.»

          حق بیمه کارگران نیز پرداخت نشده و سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه درمانی کارگران خودداری می‌کند.

          یوسف حسنی بافرانی فرماندار نطنز وعده داده است در اسفند دو ماه دستمزد معوقه کارگران پرداخت شود.

          یک ماه حقوق کارگران هپکو پرداخت شد

          کارگران هپکو در پی اعتصاب روز دوشنبه ۱۶ بهمن خود که به راهپیمایی در شهر و تشکیل زنجیره انسانی در میدان مرکزی شهر منجر شد یک ماه دستمزد معوقه خود را از سازمان خصوصی‌سازی دریافت کردند.

          سازمان خصوصی‌سازی که پیش از این وعده داده بود مطالبات معوقه کارگران را تا آخر دی پرداخت کند و عدم اجرای این وعده منجر به اعتصاب روز دوشنبه ۱۶ بهمن کارگران شد، دوباره وعده داده است بزودی مابقی مطالبات معوقه کارگران را بپردازد.

          کارگران کیان‌تایر مقابل وزارت صنعت با شعار: نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم

          کارگران کیان‌تایر در تداوم تجمعات اعتراضی خود در روزهای گذشته، روز سه‌شنبه ۱۷ مجددا مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع اعتراضی کردند. آن‌ها زمانی که نیروی انتظامی برای پراکندنشان اقدام کرد شعار می‌دادند: نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم.

          

          کارخانه کیان تایر بدلیل ورشکستگی و بدهی بانکی از تولید بازمانده و کارگران آن با مطالبات مزدی معوقه و حدود ۴۰۰ بازنشسته آن با عدم پرداخت سنوات بازنشستگی روبرویند.

          تجمع امروز و روزهای گذشته آن در اعتراض به نپرداختن وام به کارخانه توسط سیستم بانکی است. با تصمیم وزارت صنعت و بدستور اسحاق جهانگیری معاون رییس‌جمهور قرار است ۴۴ میلیارد تومان وام بانکی در اختیار کارخانه قرار بگیرد اما بدیلیل بدهی کارخانه به سیستم بانکی هیچ بانکی حاضر به پرداخت وام به کارخانه نیست.

          اعتصاب مجدد کارگران سد شفارود استان گیلان

          کارگران سد شفارود رضوانشهر در استان گیلان که ۷ ماه است حقوق نگرفته‌اند مجددا اعتصاب خود را از سر گرفته‌اند.

          کارگران سد شفارود رضوانشهر در جریان اعتصاب پیشین خود که ۱۷ دی به مدت چند روز ادامه داشت گفتند علاوه بر مطالبات معوقه به شرایط نامناسب کار از جمله ساعات طولانی کار بدون استراحت نیز معترضند. فرماندار رضوانشهر گفته است علت تعویق مطالبات کارگران «کش و قوس‌های فراوان میان کارفرما و پیمانکار» است

          اعتصاب رانندگان اتوبوسرانی بروجرد

          رانندگان اتوبوسراین بروجرد سه‌شنبه ۱۷ بهمن در اعتراض به مطالبات معوقه دست به اعتصاب زدند. فیلم منتشر شده از این اعتصاب نشان می‌دهد که رانندگان معترض اتوبوس‌های شهری را کنار خیابان پارک کرده‌اند.

           ادامه اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه، نیروی انتظامی در کارخانه

          کارگران نیشکر هفت‌تپه که از ۱۱ بهمن در اعتصاب بسر می‌برند امروز در هفتمین روز اعتصاب خود در اعتراض به بی‌توجهی مدیریت به مطالباتشان و عدم پرداخت مزدهای معوقه مانع خروج تریلی‌های حامل شکر از کارخانه شدند و بار شکر آن‌ها را تخلیه کردند.

          کارگران خواستار پرداخت دستمزد آذرماه، پاداش سال‌های۹۵ و ۹۶ و پاداش بهره برداری هستند.

           یکشنبه گذشته پس از آن که تلاش مدیریت کارخانه برای شکستن اعتصاب کارگران و واداشتن آن‌ها به ادامه کار به نتیجه‌ای نرسید، ماموران یکان ویژه نیروی انتظامی به کارگران حمله کردند. ۳۴ تن از کارگران دستگیر شدند و به قید تعهد آزاد شدند.

          اتحادیه ازاد کارگران ایران در گزارشی از روز هفتم اعتصاب کارگران نوشته است، نیروهای یگان ویژه مستقر در کارخانه مانع گسترش اعتراض کارگران در داخل شرکت شده‌اند و کیومرث کاظمی قائم مقام مدیر عامل شرکت در میان کارگران حاضر شده و از آن‌ها خواسته است برای پرداخت حقوق آذر ماه تا دوشنبه آینده به مدیریت مهلت دهند.

          اما کارگران که هنوز نیمی از آن‌ها حقوق آبانماه خود را دریافت نکرده‌اند و به وعده‌های مدیریت بی‌اعتماد شده‌اند اعلام کردند تا پرداخت حقوق معوقه خود در اعتصاب باقی خواهند ماند.

          این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

          آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

          .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

          توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

          نظر بدهید

          در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

          نظرها

          نظری وجود ندارد.