ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نزار زکا در زندان اوین همچنان از خدمات درمانی محروم است

وکیل شهروند لبنانی دارای کارت اقامت آمریکا اعلام کرده که موکل او به سرطان روده مبتلاست، خون سرفه می‌کند و با این‌حال به او اجازه خروج از زندان برای درمان را نمی‌دهند.

وکیل شهروند لبنانی دارای کارت اقامت آمریکا که به اتهام «ارتباطات نزدیک با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا» به ۱۰ سال زندان محکوم شده، اعلام کرده که نزار زکا، موکل او به سرطان روده مبتلا شده و با این حال مسئولان به او اجازه خروج از زندان و انجام آزمایش‌های لازم را نمی‌دهند.

شهروند لبنانی دارای کارت اقامت آمریکا که به اتهام «ارتباطات نزدیک با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا» به ۱۰ سال زندان محکوم شده

جیسون پوبلت، وکیل نزار زکا، شهروند لبنانی و کارشناس فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات از ابتلای موکلش به سرطان روده خبر داده است:

«چند هفته پیش نزار توسط یک دکتر ایرانی که خانواده‌اش معرفی کرده بودند معاینه شد. این دکتر تشخیص سرطان روده داده اما برای تایید آن نیاز به کلوسکوپی دارد با این حال تاکنون مقامات قضایی ایران او را به بیرون برای انجام این آزمایش نفرستادند. انجام این آزمایش باید فوراً صورت بگیرد تا اگر سرطان او تأیید شد به سرعت تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرد و از پیشرفت بیماری جلوگیری صورت بگیرد.»

نزار زکا، شهروند لبنانی مقیم آمریکا ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ به دعوت مسئولان «همایش بین‌المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» به ایران سفر کرد اما سه روز بعد در فرودگاه بازداشت شد. او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام جاسوسی برای دولت متخاصم آمریکا به ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه نقدی ۴.۵ میلیون دلاری محکوم شد که دادگاه تجدید نظر اوایل مرداد ماه ۹۶ این حکم را تأیید کرد. زکا این اتهامات را رد کرده.

جیسون پوبلت، وکیل این زندانی لبنانی دارای اقامت آمریکا به کمپین حقوق بشر گفته است در غذای نزار زکا و ژیائو وانگ، زندانی آمریکایی که او هم به ۱۰ سال حبس محکوم شده، مواد (دارویی یا مخدر) ریخته می‌شود تا باعث خستگی و خواب آنها برای چند روز متوالی شود:

«ما نمی‌دانیم دقیقاً چند بار مسئولان زندان در غذای آنها مواد ریخته‌اند اما نزار معتقد است که چندین بار این اتفاق افتاده و در آخرین بار که حدود یک هفته پیش بوده هم او و هم آقای وانگ بعد از اینکه غذای مشابه‌ای را خورده‌اند برای چندین روز به شدت خسته و در خواب بوده‌اند.»

نزار زکا، ژیائو وانگ و ۱۵ زندانی دیگر ایرانی در بند هفت زندان اوین به سر می‌برند. این بند هیچ پنجره‌ای رو به بیرون ندارد و فاقد وسایل گرمایشی کافی است.

به گفته جیسون پوبلت، نزار زکا از سینه درد رنج می‌برد تا آن حد که تنفس برای او دشوار است، خون سرفه می‌کند و در بهداری اوین به او اکسیژن وصل کرده‌اند اما با این‌حال تاکنون پزشک او را معاینه نکرده است.

علاوه بر نزار زکا، چند شهروند آمریکایی دیگر هم در زندان اوین دوران محکومیت خود را می‌گذرانند: سیامک و باقر نمازی و همچنین شیوئه وانگ و رابرت لوینسون.

باقر نمازی که به دلایل پزشکی در مرخصی بود، روز گذشته در پی احضار مقامات به زندان اوین بازگشت.

باقر نمازی، از کارمندان سابق صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف، سال ۹۴ برای ملاقات با پسرش به تهران رفت اما بازداشت شد و هر دو آنها به اتهام همکاری با «دولت‌های خارجی متخاصم» به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه نسبت به خبر بازگشت مجدد باقر نمازی ،‌شهروند ایرانی – آمریکایی به زندان اوین عمیقاً ابراز تاسف کرد.

ناوئرت گفت آمریکا از تهران می‌خواهد تمامی آمریکایی‌های زندانی در ایران را آزاد کند.

نزار زکا در اعتراض به شرایطش در زندان اوین، عدم اجازه ملاقات با نماینده سفارت لبنان و پزشک متخصص ۸ دسامبر ۲۰۱۵ دست به اعتصاب غذا (تر) زد که مدتی بعد پس از حاد شدن وضعیت جسمی و ملاقات پزشک با او در زندان، به اعتصابش پایان داد.

وکیل او گفته است مسئولان برای اعتراف‌گیری از او، دسترسی این زندانی به خدمات درمانی را محدود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    احمد خاتمی‌: «به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی هر چه بتوانیم موشک می‌سازیم ! و هر چقدر بخواهیم بردش را بالا می‌بریم و در این عرصه با هیچ کسی مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. وزیر خارجه فرانسه و دیگران این پنبه را از گوششان بیرون کنند و اگر می‌خواهند برای این موضوع بیایند مذاکره کنند، جوابشان را پیشاپیش می‌دهیم». «حکومت ایران از این حمایت دست برنداشته و نمی‌دارد. ما حزب‌الله را یک گروه با شرف و مدافع حریم وطن می‌دانیم!».