ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مولاوردی: اطلاعی از شمار دختران بازداشت‌شده معترض به حجاب نداریم

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور شهروندی می‌گوید پیگیری‌ها در مورد دخترانی که در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت شده‌اند هنوز ادامه دارد.

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور شهروندی می‌گوید پیگیری‌ها در مورد دخترانی که در اعتراض به حجاب اجباری بازداشت شده‌اند هنوز ادامه دارد.

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور شهروندی

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، شهیندخت مولاوردی چهارشنبه ۱۸ بهمن در رابطه با پرونده دختران معترض به حجاب اجباری گفت: «هنوز پیگیری که منتج به نتیجه بشود را نداشتیم اما پیگیر هستیم. اطلاع دقیق از تعداد بازداشتی‌ها نداریم الا آن‌چه در رسانه‌ها اعلام شد.»

پلیس تهران ۱۲بهمن اعلام کرده بود که ۲۹ زن معترض را به اتهام کشف حجاب بازداشت کرده و تحویل مراجع قضایی داده است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور شهروندی درباره پدیده جدید کشف حجاب دختران معترض گفت: «این‌گونه پدیده‌های علل مختلفی دارند که متناسب با آن علل باید رفتار خود را تنظیم کنیم و با هر یک از آن‌ها همان رفتار متناسب را داشته باشیم نمی‌توانیم حکم کلی دهیم باید دید این حرکات با چه هدفی صورت گرفته است.»

نخستین بار ویدا موحد اوایل دی ۹۶، چند روز پیش از آغاز اعتراضات سراسری در خیابان انقلاب روی یک پست برق رفت، روسری‌اش را از سر برداشت و آن را به تکه چوبی آویخت. او به‌زودی به نماد اعتراض زنان ایران به حجاب اجباری تبدیل شد. در روزهای ٩ و ١٠ و ١١ بهمن ده‌ها زن ایرانی به این حرکت اعتراضی پیوستند.

این حرکتِ همزمان در اعتراض به حجاب اجباری، در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای یافته و زمینه‌ساز بحث‌های فراوان درباره حجاب اجباری و واکنش حکومت ایران به این موضوع شده است.

شهیندخت مولاوردی درباره بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر نیز اعلام کرد که «اکثریت بازداشت‌شده‌ها آزاد شده‌اند» و «اگر دلیل خاص و محکمه‌پسندی وجود ندارد باید بقیه افراد هم آزاد شوند.»

اعتراضات سراسری دی ۹۶ از روز هفتم دی‌‌ماه در مشهد آغاز شد و به مدت چند روز ادامه یافت و به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش پیدا کرد. در این اعتراضات دست‎کم ۲۵ نفر کشته شدند و به گفته اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها، ۴۹۷۲ نفر بازداشت شدند که در حال حاضر ۴۳۸ نفر همچنان در بازداشت به‌سرمی‌برند و ۵۵ نفر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.