ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس برای بازنگری در پرونده سعید طوسی

نماینده قوه قضائیه و وزیر دادگستری به بهانه «پاسداری از دین» مخالف رسیدگی مجدد در پرونده قاری قرآن متهم به کودک‌آزاری‌‌اند. فراکسیون امید اما می‌گوید افکار عمومی جریحه‌دار.

نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی از توضیحات معاون پارلمانی قوه قضائیه و وزیر دادگستری درباره تبرئه سعید طوسی قانع نشده‌‌اند. آن‌ها خواهان ورود مدعی‌العموم و بازنگری در این پرونده‌اند. «پاسداری از دین» مهم‌ترین مانع رسیدگی مجدد به پرونده «کودک‌آزاری» قاری تحت حمایت رهبر جمهوری اسلامی‌ست.

سعید طوسی، قاری محبوب خامنه‌ای (عکس: آرشیو)

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ۱۱ بهمن از مکاتبه خانواده تعدادی از شاکیان سعید طوسی قاری مشهور قرآن به ۱۵ نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرای مجلس شورای اسلامی خبر داده بود. علاوه بر این، پدران دو تن از شاکیان هم با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و معاون پارلمانی قوه قضائیه و معاون پارلمانی سازمان تبلیغات اسلامی دیدار کرده‌اند. آن‌ها خواستار رسیدگی به پرونده کودک‌آزاری سعید طوسی شده‌اند. روزنامه شرق چهارشنبه ۱۸ بهمن گزارش داده است که نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی برای پیگیری درخواست خانواده شاکیان این پرونده، با معاون پارلمانی قوه قضائیه و وزیر دادگستری دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

بهرام پارسایی، نماینده شیراز و سخنگوی فراکسیون امید به روزنامه شرق گفته است:

«در آن جلسه به جزئيات مسئله وارد شديم. دغدغه و نگرانی‌هایی در مسير اين پرونده وجود داشت. معاون قوه قضائيه و وزير دادگستری توضيحاتی دادند. توضيحات اما قانع‌کننده نبود. قرار شد ادامه اين بحث با حضور مقام‌های قضائی در فراکسيون اميد بررسی شود.»

به گفته عبدالکریم حسن‌زاده، نماینده اصلاح‌طلب مجلس مهم‌ترین مانعی که در رسیدگی به اتهامات سعید طوسی وجود دارد، «پاسداری از دین» است:

«گاهی این مسائل [کودک‌آزاری قاری مشهور قرآن] با برچسب پاسداری از حریم دین توجیه می‌شود. باید در مقابل این موضوعات بایستیم. لازمه این موضوع این است که در دادگاه تجدیدنظر وضعیت آن مشخص شده و دوباره پیگیری‌های لازم صورت گیرد.»

ناصر مکارم شیرازی، روحانی بانفوذ شیعه از بازتاب رسانه‌ای پرونده کودک‌آزاری سعید طوسی ناخشنود بود. او این پرونده را حاصل «شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی» خوانده و از پوشش خبری آن در رسانه‌های داخلی انتقاد کرده بود.

رسانه‌های داخلی اعلام کرده بودند تعداد شاکیان پرونده سعید طوسی بیش از ۱۰ نفر بوده اما برخی شکایت نکرده و گفته‌اند که «در دادگاه به عنوان شاهد حضور خواهند یافت.»

بهرام پارسایی به روزنامه شرق گفته است نوآموزان قرآن که مورد تعرض قرار گرفته‌اند «حال و روز روانی خوشی ندارند»، تا آن حد که از قرص‌های اعصاب و روان استفاده می‌کنند.

دادگاه تجدید نظر در حکم تبرئه سعید طوسی اعلام کرده است که «شوخی‌های رکیک و زننده و بیان مطالب غیراخلاقی و حتی ماساژ دادن و ملاعبه، از ارکان متشکله بزه محسوب نمی‌شود.»

نایب رئیس فراکسیون امید در گفت‌وگو با شرق به تأثیر مخرب پرونده سعید طوسی در افکار عمومی اشاره کرده و گفته است که قاری تحت حمایت رهبر جمهوری اسلامی باید از «همه مسائل عمومی منع شود. باید از فعالیت‌های جمعی رسانه‌های ملی و صدا و سیما حذف شود. نباید در فضاهای دینی حضور یابد تا بستر جامعه التیام یابد.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناظر

    انان که در این مورد برای "پاسداری از دین " تلاش میکنند حق دارند ، چون سعید طوسی گفته است که اگر محکوم شود 100 نفر را با خود پائین میکشد . اگر این صد نفر که دین مجسم در ایران امروز هستند پائین کشییده شوند چه از اسلام ناب حکومتی باقی میماند ؟!!

  • hamid

    -در مراسم سی‌ و پنجمین دوره کتاب سال، نه چهره‌های ادبی و نویسندگان بلکه روحانیون و حوزوی‌ها حضور داشتند! -تمامی کتاب‌های برگزیده مربوط به نهادهای دولتی و حکومتی بودند. -حسن روحانی در این مراسم «سانسور» را مشکل نویسندگان خوانده است و پیشنهاد کرده که خود ناشران و نویسندگان این سانسور را انجام بدهند! ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ مراسم اهدای جوایز کتاب سال ایران با حضور حسن روحانی رئیس‌ دولت دوازدهم در حالی برگزار شده که این جوایز به خود وزارت ارشاد، آستان قدس رضوی، دو نویسنده عراقی و یک نویسنده لبنانی اهدا شد!

  • faryad

    بعد از تبریه شدن طوسی ٫ جلسه دوم رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در ارتباط با پرونده اختلاس در سازمان تامین اجتماعی بدون حضور او برگزار شد. دادگاه اتهامات مطرح شده سعید مرتضوی در ارتباط با پرونده اختلاس از این سازمان را وارد ندانست!!. در حالیکه ​​​​​​​مصطفی ترک همدانی وکیل تعدادی از شاکیان سازمان تامین اجتماعی به ۱۰ ماه زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده است!. این حکم با شکایت سعید مرتضوی در دادگاه بدوی صادر شده است!!.