ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراقچی: به دام آمریکا نمی‌افتیم

معاون وزیر خارجه ایران می‌گوید اتحادیه اروپا اگر به برجام علاقمند است باید رضایت تهران را جلب کند. او مذاکره درباره برنامه موشکی ایران را با صراحت رد نکرد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» گفته است آمریکا در تلاش است که ایران را به طرف خروج از توافق هسته‌ای سوق بدهد، اما ایران به این دام نمی‌افتد. عراقچی در این گفت‌وگو به طور صریح مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران را رد نکرد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران

حسن روحانی در نشست خبری سه‌شنبه ۱۷ بهمن خود گفت‌وگوهای آتی با ایالات متحده آمریکا را رد نکرد. رئیس جمهوری اسلامی گفته بود «کلید روابط آینده ایران و آمریکا» در دست واشنگتن است. روحانی احتمال افزودن مکمل‌هایی به برجام برای محدود کردن برنامه موشکی ایران را رد کرد و گفت:

«به برجام نه خطی اضافه می‌شود و نه خطی کم می‌شود. مسائل دیگر هم ربطی به این مذاکرات ندارد.»

او رابطه ایران با اتحادیه اروپا را «بهتر از همیشه» توصیف کرده بود.

عباس عراقچی در گفت‌وگو با رپوبلیکا گفته است اتحادیه اروپا اگر به برجام به عنوان یکی از دستاوردهای سیاست خارجی‌اش علاقه دارد، باید برای حفظ آن تلاش کند:

«مسئله مهم چگونگی نجات توافق در واشنگتن نیست بلکه چگونگی نجات آن در تهران است.تحریم‌ها برداشته شده‌اند اما آمریکا به جامعه تجاری اجازه نمی‌دهد با ایران کار کنند. فشار بر روی دولت بسیار شدید است و از ما سوال می‌شود که چرا شما به تعهدات خود عمل می‌کنید وقتی دیگران به آن احترام نمی‌گذارند؟»

 عراقچی در این گفت‌وگو به طور صریح مذاکره بر سر برنامه موشکی ایران را رد نکرد:

«تصمیم گرفتیم بر روی برنامه هسته‌ای متمرکز باشیم تا به یک راه حل برسیم. در غیر این صورت هنوز بر سر میز مذاکره نشسته بودیم.»

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای، برنامه موشکی ایران و مسائل خاورمیانه اسفند سال جاری به ایران سفر می‌کند. به گفته لودریان زمینه‌های چنین گفت‌وگوهایی با تهران از قبل آماده شده. حسن روحانی اما در سخنانی بار دیگر تأکید کرده که تهران از «توانمندی‌های دفاعی» نظامی عقب‌نشینی نخواهد کرد، اما [با قدرت‌های غربی درباره این موارد] مذاکره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.