ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴,۵ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای استان تهران زندگی می‌کنند

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران می‌گوید در این استان ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین وجود دارد که ۴.۵ میلیون نفر در این بافت زندگی می‌کنند.

محمدحسین مقیمی، استاندار تهران می‌گوید در این استان ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و حاشیه‌نشین وجود دارد که ۴,۵ میلیون نفر در این بافت زندگی می‌کنند.

حاشیه‌نشینی در بافت فرسوده شهر ـ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمدحسین مقیمی پنج‌شنبه ١٩بهمن ضمن اعلام این موضوع گفت از این میزان بافت فرسوده ۶۶۰۰ هکتار در شهرهای استان تهران و ۷۹۰۰ هکتار دیگر در شهر تهران است.

بافت شهری پیوندی از بناها، راه‌ها، مجموعه‌ها، فضاها، تأسیسات و تجهیزات شهری و یا ترکیبی از آن‌هاست. بافت‌های فرسوده شهری، محلات فرسوده‌ای در فضای شهری است که مسائل و پیچیدگی‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و شیوه خود را دارد. بافت‌های حاشیه‌ای نیز بافت‌هایی هستند که در حاشیه شهرها قرار دارند و خارج از برنامه رسمی توسعه شکل گرفته‌اند.

به‌گفته استاندار تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار ساکن در این بافت‌ها هستند که ۶۵۰ هزار خانوار در شهرهای استان تهران و ۵۵۰ هزار در خود شهر تهران سکونت دارند.

جمعیت حاشیه‌نشینان ایران در آغاز دهه ۸۰ هفت میلیون نفر بود که اکنون به‌گفته مقامات ایرانی این رقم به ۱۵ میلیون نفر رسیده است. این به معنای آن است که حاشیه‌نشینی یک‌پنجم جمعیت ایران را در بر گرفته است.

بر اساس آمارهای رسمی در مجموع ۷۰ درصد منابع شهرداری‌ها در کلان‌شهر‌ها و ۳۰ درصد آن در سایر شهرهای هر استان هزینه می‌شود. در این میان سهم حاشیه‌نشینان تقریباً هیچ است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.