ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام آمادگی مسکو برای میانجیگری بین دولت افغانستان و طالبان

وزارت خارجه روسیه، واشنگتن را متهم کرده است که پیشنهاد میانجیگیری مسکو برای آغاز مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان را ندیده می‌‌گیرد.

وزارت خارجه روسیه، واشنگتن را متهم کرده است که پیشنهاد میانجیگیری مسکو برای آغاز مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان را ندیده می‌‌گیرد.

کابل، ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷، در پایان کنفرانس مطلبوعاتی مشترک: جیم ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، شرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو . WAKIL KOHSAR / AFP
کابل، ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷، در پایان کنفرانس مطلبوعاتی مشترک: جیم ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، شرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو . 

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان مهر ۹۶/ سپتامبر ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که دولت افغانستان تلاش می‌کند بر اساس مذاکرات بین دولت کلمبیا و شورشیان فارک در آن کشور مذاکرات صلح با طالبان را پیش ببرد. رئیس جمهور افغانستان در آن زمان گفته بود طالبان دو هدف را دنبال می‌‌کند: سرنگونی حکومت و دیگری ایجاد «جغرافیای سیاسی» از طریق کنترل مناطقی که در دست دارد. غنی گفته بود طالبان در دستیابی به این اهداف شکست خورده و با این‌حال تنها راه برای رسیدن به صلح پایدار، مذاکره است. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل هم گفته بود استراتژی دولت آمریکا در افغانستان آغاز مذاکرات صلح با شورشیان است. اما بعد از حملات خونبار ماه گذشته طالبان، چرخشی در سیاست راهبردی آمریکا در افغانستان پدید آمد. رئیس جمهور  آمریکا ۳۱ ژانویه/۱۰ بهمن هرگونه مذاکره با طالبان بعد از بمب‌گذاری‌های مرگبار اخیر را رد کرد، سخنگوی محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام کرد که در میدان جنگ می‌بایست بر طالبان پیروز شد.

اکنون ۱۰ روز بعد از این تحولات، وزارت خارجه روسیه آمریکا را متهم کرده که به پیشنهاد میانجیگیری مسکو بین دولت افغانستان و طالبان برای آغاز مذاکرات صلح اعتنایی نکرده است. وزارت خارجه روسیه جمعه ۹ فوریه/ ۲۰ بهمن یک بار دیگر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده آماده است با ایالات متحده آمریکا برای هماهنگی گفت‌وگوهای صلح بین طالبان و دولت افغانستان همکاری کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.