ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان کل: مدیر عامل سامسونگ در ایران احضار شود

ورزشکاران ایران و کره شمالی از دریافت هدیه شرکت سامسونگ محروم شدند. مقام‌های ایران تهدید کردند که واردات محصولات سامسونگ را محدود خواهند کرد.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌‌ای به محمد جواد حشمتی،‌ معاون قضایی‌اش  دستور داد که مدیر عامل شرکت سامسونگ در ایران برای پاسخگویی احضار شود. در همان حال دو مقام المپیک پیونگ چانگ اعلام کرده‌اند از ورزشکاران ایرانی دلجویی می‌کنند.

ورزشکاران ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۸

شرکت سامسونگ الکترونیکس که اسپانسر بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ است، برای ورزشکاران و مسئولان فدراسیون المپیک نسخه‌ای از تلفن‌های گلکسی نوت ۸ تولید کرده بود که اطلاعات لازم درباره جدول زمانی و محل برگزاری رقابت‌های المپیک زمستانی را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد.  کمیته المپیک روز گذشته اعلام کرده بود که این تلفن‌های همراه هوشمند به همه ورزشکاران اهدا می‌شود، به جز ورزشکاران ایرانی و کره شمالی. آن هم به این دلیل که سازمان ملل این دو کشور را شامل تحریم کالاهای لوکس کرده است. در حالی‌که همه نگاه‌ها به سبب بحران شبه‌جزیره کره متوجه کره شمالی بود، ناگهان ایران در کانون توجه قرار گرفت. وزارت خارجه ایران، سفیر کره جنوبی را برای پاسخگویی احضار کرده بود. وزیر خارجه ایران هم گفته بود تلفن همراهش را عوض می‌کند. اکنون اما این ماجرا، ابعاد داخلی هم پیدا کرده است.

خبرگزاری‌های داخلی جمعه ۲۰ بهمن گزارش داده‌اند که محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌‌ای به محمد جواد حشمتی،‌ معاون قضایی‌اش دستور داد که مدیر عامل شرکت سامسونگ در ایران برای پاسخگویی احضار شود:

«به دنبال اقدام توهین‌آمیز شرکت سامسونگ کره‌جنوبی با ورزشکاران عزیزمان و در پی آثار سوء سیاسی و اجتماعی آن در سطح بین‌المللی و با توجه به کسب منافع سرشار سالانه شرکت مذکور از فروش محصولات خود در جمهوری اسلامی ایران، مقرر می‌دارد در اولین فرصت مدیر شرکت سامسونگ در ایران احضار و نسبت به موضوع، اخذ توضیح و بررسی صورت گیرد.»

در همان حال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جمعه ۲۰ بهمن متن نامه دو تن از مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک را که از ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ عذرخواهی کرده بودند، منتشر کرد.

پره میرو معاون مدیرکل کمیته بین المللی المپیک و لی هی بوم رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در نامه‌های جداگانه از ورزشکاران ایران به دلیل آنچه که «ناهماهنگی در توزیع هدایای شرکت سامسونگ» خوانده شد، عذرخواهی کردند.

به گفته شاهرخ شهنازی رئیس کل کمیته ملی المپیک ایران گفته است که پره میرو  در جلسه‌ای با ورزشکاران ایران گوشی تلفن همراه را به ورزشکاران ایران خواهد داد.

یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۱۹ بهمن به خبرگزاری تسنیم گفته است: باید محدودیت‌هایی برای واردات محصولات سامسونگ اعمال شود.

برپایه گزارشی که تابستان سال جاری منتشر شد دستگاه تلفن همراه سامسونگ با ۵۱ درصد بیشترین سهم را در بازار موبایل ایران دارد.

مقام‌های ایران عدم اهدای گوشی تلفن همراه به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی را «اقدامی توهین‌آمیز» و «همسو با رفتار خصمانه امریکا» دانسته‌اند.

مدیران شرکت سامسونگ روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردند که مسئولیتی در توزیع هدایا به ورزشکاران نداشته و بیش از چهار هزار گوشی تلفن همراه را به کمیته برگزاری بازی‌های المپیک تحویل داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر

    جناب اقای دادستان کل کشور لطفا بفرمائید نماینده سامسونگ در ایران چه جرمی مرتکب شده که بایستی احضار شود. درصورت احضار اگر این مدیر که احتمالا ایرانی است در بازجوئی اعلام کرد که از ندادن گوشی به ورزشکاران ایرانی اطلاعی ندارد چه قراری برای او صادر میکنید. همچنین بفرمائید که این نماینده چه جرمی مرتکب شده است . جرم او قابل رسیدگی در دادگاه انقلاب است یا در دادسرای روحانیت و یا دیوان عالی کشور. ضمنا تعدادی گوشی سامسونگ قاچاق در بازار در معرض خرید و فروش است وچون بفرموده سرکار فرزندان مسئولان در تمام قاچاق بازار دست دارند نسبت خانوادگی ایشان را افشا بفرمائید تا خود وپدرش بسزای ندادن گوشی در کره محکوم گردند.