ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران میلیون‌ها پروژه را به سرمایه‌گذاران خارجی واگذار می‌کند

ایران میلیون‌ها پروژه آماده واگذاری دارد. معاون وزیر اقتصاد می‌گوید: اگر فرانسوی‌ها تعلل کنند، سایر کشورها پروژه‌ها را خواهند برد.

میلیون‌ها پروژه در ایران آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

محمد خزاعی معاون وزیر اقتصاد ایران در دیدار با هیئت اقتصادی سوئیس. عکس- آرشیو

محمد خزاعی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی اعلام کرد که بیش از میلیون‌ها پروژه اقتصادی برای واگذاری و تامین مالی در  ایران وجود دارد.

او در دیدار با یک هیئت تجاری فرانسوی گفت که در صورت تعلل بانک‌های فرانسوی، «این پروژه‌ها به سایر کشورها تعلق خواهد گرفت».

بانک بی پی آی فرانس فرانسه پیش از این اعلام کرده بود که به شرکت‌های ایرانی خریدار کالاهای فرانسوی وام خواهد داد.

جمهوری اسلامی نگران است که تحریم‌های ایالات متحده امریکا مانع سرمایه‌گذاری شرکت‌های بین‌المللی در ایران شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا پیش از این خواستار بازنگری در توافق هسته‌ای و افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شده است.

امریکا  به صورت موقت با تعلیق تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای موافقت کرده اما همزمان تعدادی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایران را در فهرست تحریم‌های تازه قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پدرام

    معاون وزیر اقتصاد فکر کرده سرمایه گذارهای فرانسه همینطور دیمی و الکی ، گول حرف ها و تبلیغات این بابا را میخورن و پامیشن سرمایه هاشونو میارن ایران و قرارداد میبندن . بخاطر همین بازار گرمی کرده و تشویق کرده اگر دیر بجنبن سود بازار ایران نصیب کشورهای دیکه میشه. ولی نمیدونه که اونا تا اطمینان از امنیت سرمایه هاشون پیدا نکنن یک دلار هم توی این راه نمیزارن وبرای اینکار هم دهها مرجع اطلاعات بین المللی هست که تجار خارجی را راهنمائی میکنه. البته این ها همه تلاشهای بی نتیجه و دست و پا زدن های بیخودی هست که نمیتونه از ورشکستکی کامل اقتصادی و بحران عظیم اقتصادی و سیاسی پیش رو در ایران جلوگیری کند.

  • سلمان

    دروغ هرچه بزرگتر، باور آن برای شنونده آسانتر. این ضرب المثل قدیمی این روزها چقدر مصداق عینی دارد! بی دلیل نیست که این روزها علوم انسانی اینهمه مغضوب واقع شده ! یکی نیست بپرسد، که ای آدم باهوش، کشورهای دیگر که دستی در جذب سرمایه دارند، زیرساختهائی فراهم می کنند که آن زیر ساختها دستکم بیست سال زمان می برد. شما چند سال زیرساخت آماده کرده ای، و برای کدام یک از آن سرمایه گذاریها کار انجام دادید؟ سرمایه گذاری شما محدود به خام فروشی نفت است، و اگر شق القمر کنید، ساخت زیر ساخت در به ازای دادن نفت است. اینهم شعاری است، همانند شعار 100 روز مهلت، و خرید هواپیما و غیره! این کشور اقتصادش شکوفا نخواهد شد، مگر اینکه تغییر ساختاری در اقتصاد حاصل شود. و تغییر ساختاری در اقتصاد به معنی آجر شدن نان مسئولین وابسته، و در نهایت منافع کشورهای حامی نظام. نتیجه اینکه، ساختار سیاسی کشور باید تغییر کند. که این مهم، با شرایط کنونی و به دست این دولت هرگز امکان پذیر نخواهد شد.

  • رضا

    بعد از سقوط این ملاهای دزد، ایران تا پنجاه سال آینده بدهکار دنیا می‌شود، امان از دست این مردم بی همت و خفته

  • Nader

    بزرگترین مشکل برسر تجارت ایران با جهان ساختار حکومتی این کشور است که مقام 130 ام جدول "آسانی کار و کسب" را در صندوق بین المللی پول دارد. عدم عضویت ایران در "مرکز جهانی حل و فصل اختلافات سرمایه گذاری"، هر تاجر خارجی را برای ورود به این بازار به شک و تردید می اندازد. فساد و رشوه خواری بسیار رایج است و لایحه اصلاح قانون تجارت در مجلس ایران خاک می خورد. سپاه پاسداران ایران بزرگترین تاجر بازار ایران است که در دوران تحریمها بدون هیچ رقیبی در این بازار یکتاز بوده و به آسانی جا برای شرکتهای خارجی باز نخواهد کرد..... ناامنی اقثصادی از مشکلات دیگر است یک شبه با یک حکم اموال افراد مصادره میشود! و بیش از ۹۰ درصد اقثصاد ایران دولتی و یا متعلق به افراد وابسته به دولت میباشد....

  • faryad

    کدام شرکت بی عقلی در کشور بی قانون و هرج و مرج و دیکتاتور نظامی با مدیران فاسد که همه شرکتها و زمینها را برای خودشان مصادره کرده اند سرمایه گذاری میکند؟!

  • Hasani

    بزودی با ورود شرکتهای اروپائی به جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصاد ایران٫ کشور اسلامی ما تبدیل به مرکز تجارت منطقه و بهشت خاورمیانه تبدیل خواهد شد و در نتیجه شکوفائی اقتصادی اعدام و زندان و شکنجه متوقف خواهد شد و سپاه پاسداران و بسیج اصلاح میشوند و دیگر دنبال سرکوب داخلی و صدور ولایت و بمب و موشک نمیروند و در زندانهای ایران باز خواهد شد و گروه گروه زندانیان سیاسی به آغوش خانواده های خودشون بر گشته و ایران اسلامی تبدیل به سوئیس شماره دو در جهان تبدیل خواهد شد البته با اضافه کردن شتر در خواب بیند پنبه دانه ..... ! متاسفم برای توهم پراکنان اعتدالی!.

  • Farid

    جوک است ... سرمایه گذاری در مملکت بی قانون و باج بگیرو گروگانگیر و چماقداران؟. تمام سرمایه گذارها و مدیران را کشتند و یا فراری دادند. تمام کارخانه ها را هم به تعطیلی و ورشکستگی کشانده اند....

  • Nasim Azadi

    هر وقت اخوندا به خارجیها باج بزرگی میدن (گرفتن اعتبار با نرخ بسیار بالا و یا قرارداد فروش ارزان گاز ونفت) در ازا٫ پروانه کشتار فرزندانی از ایران زمین رو میگیرن.

  • گیلگامیش

    میلیونها پروژه؟ چه بلایی که آخوندیسم سر عدد و رقم نیاورد! ملت هم دیگه گیرنده هاشون کار نمیکنه و به نوعی حساسیتش رو از دست داده. اون گفت میلیون و یکی هم نوشت میلیون و منم خوندم میلیون تا پروژه. ولی هیچکدوم دیگه حال فکر کردن به این رقمها رو نداریم. کاش یکی مجبورمون میکرد تنها یکبار تا میلیون بشماریم. پروژه که نیست، ولی از بیکاری بهتره. حساب میاد دستمون...