ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمانه بیرامی، پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه المپیک زمستانی

بیست و سومین دوره بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ با شعار صلح آغاز شد. ملی‌پوش اسکی صحرانوردی پرچم ایران را حمل کرد. ۹۲ کشور جهان حضور دارند.

بیست و سومین دوره بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌چانگ آغاز شد. در این بازی‌ها ۲۹۵۲ ورزشکار از سراسر جهان حضور دارند. کاروان ورزشی ایران با چهار ورزشکار در افتتاحیه المپیک پیونگ‌جانگ رژه رفت. پرچمدار ایران سمانه بیرامی، ملی‌پوش اسکی صحرانوردی بود.

جمعه ۹ فوریه/ ۲۰ بهمن: افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ‌جانگ

با صدای ناقوس، افتتاحیه بیست و سومین دوره رقابت‌های المپیک زمستانی با شعار «صلح» در ورزشگاه ۳۵ هزار نفره پیونگ‌جانگ آغاز شد. مون جه‌این، رئیس جمهور کره جنوبی، رسماً از کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی که صبح جمعه ۹ فوریه وارد فرودگاه اینچئون شده بود، استقبال کرد. در یک حادثه کم‌سابقه ورزشکاران کره شمالی و جنوبی با یک پرچم از مقابل تماشاگران واحد رژه رفتند.

کاروان ایرانی با چهار ورزشکار در افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ‌جانگ حضور داشتند. سمانه بیرامی، ملی‌پوش اسکی صحرانوردی پرچم کاروان ایرانی را حمل می‌کرد. در شبکه‌های اجتماعی این شایعه درگرفته است که عکاسان ایرانی از عکس‌برداری از ورزشکاران زن منع شده‌اند. روابط عمومی وزارت ورزش اما بعد از ظهر جمعه، همزمان با افتتاحیه المپیک زمستانی پیونگ‌جانگ این خبر را تکذیب کرد. مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش به خبرگزاری‌های داخلی گفته است هیچگونه منعی برای عکس‌برداری از زنان ورزشکار وجود ندارد.

حضور برجسته زنان ورزشکار در کاروان ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۸

در ۱۷ روز آینده ۲۹۵۲ ورزشکار از ۹۲ کشور جهان در ۱۵ رشته ورزشی بر سر به دست آورد مدال المپیک زمستانی پیونگ‌جانگ با هم رقابت می‌کنند.

برای نخستین بار در طول تاریخ کره جنوبی میزبان بازی‌های المپیک زمستانی‌ست. المپیک تابستانی سال ۱۹۹۸ در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شده بود. انتظار می‌رود که المپیک زمستانی فرصتی برای تخفیف بحران شبه‌جزیره کره و نزدیکی دو کشور به وجود بیاورد. پنجشنبه ۸ فوریه یک روز قبل از افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی، به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس ارتش کره شمالی در پایتخت این کشور یک رژه نظامی برگزار شد. پیونگ‌یانگ بخشی از رزادخانه موشکی خود را به نمایش گذشت. ایالات متحده آمریکا در واکنش به این رویداد گفته بود ترجیح می‌داد این رژه برگزار نمی‌شد و بازی‌های المپیک را تحت تأثیر قرار نمی‌داد.

ورزشکاران روسیه بدون پرچم و سرود ملی در المپیک زمستانی شرکت می‌کنند

کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل دوپینگ گسترده ورزشکاران روسی در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی آن‌ها را از شرکت در این دوره از مسابقات المپیک با پرچم روسیه محروم کرده است. ۱۷۰ ورزشکار روسیه در المپیک زمستانی پیونگ‌جانگ بدون پرچم و سرود ملی شرکت می‌کنند. برخی از ناظران از کمپیته المپیک خواسته‌اند از این فرصت استفاده کند و با حذف نمادهای ملی مانند پرچم و سرود ملی کشورها، ورزشکاران را به عنوان اعضایی از جامعه جهانی تلقی کند و بساط ملی‌گرایی و احساسات ناسیونالیستی را از مهم‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان برجیند.

ببینید: رژه تیم ایران در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی کره جنوبی ۲۰۱۸

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.