ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه: مهاجم کفن‌پوش به نهاد ریاست جمهوری یک فرد معترض بود

سردار پاسدار رمضان شریف جزئیات تازه‌ای از حمله ۱۶ بهمن به نهاد ریاست جمهوری را آشکار کرد. مهاجم قصد داشته صدای اعتراضش را به گوش مسئولان برساند.

سخنگوی سپاه پاسداران اعلام کرده که فرد کفن‌پوش مسلح به سلاح سرد مرد معترضی بوده که با ورود به نهاد ریاست جمهوری قصد داشته صدای خود را به گوش مسئولان برساند.

سردار پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران

صبح دوشنبه ۱۶ بهمن فردی که به قمه مسلح بود، فریادکنان موفق شد از گیت اول نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور تهران عبور کند. در گیت دوم مأموران اما او را با تیراندازی متوقف کرده بودند. انگیزه مهاجم مشخص نبود. ابتدا معاون امنیتی استاندار تهران این خبر را تکذیب کرد که مهاجم کفن‌‌ به تن داشته، اما دو روز بعد جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله کفن‌پوش بودن او را تأیید کرد. اسماعیل کوثری اما گفته بود که از نخستین بازجویی‌ها مشخص شده که مهاجم انگیزه سیاسی نداشته است. جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله در سلامت روانی مهاجم تردید کرده بود.

سردار پاسدار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران جمعه ۲۰ بهمن به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است که مهاجم یک مرد معترض بوده و قصد داشته با ورود به نهاد ریاست جمهوری صدای خود را به گوش مسئولان برساند:

«اتفاق ساده‌ای بود که طی آن فردی اعتراضی داشته و با این اقدام درصدد بوده تا صدای اعتراضش را به گوش مسئولان برساند. این فرد ظاهراً سلاح سرد نیز به همراه داشته و مأمورین قصد داشتند تا با اخطار و شلیک تیر هوایی او را متوقف کنند، اما او توجهی نکرد و لذا مجبور به تیراندازی شدند.»

در زمان وقوع این حادثه، حسن روحانی در نهاد ریاست جمهوری در خیابان پاستور حضور نداشت.

رسانه‌های داخلی گزارش داده بودند که مهاجم ۳۵ سال دارد. جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله اما گفته بود سن او کمتر از ۳۰ سال است.

نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از محل‌های تجمعات اعتراضی در ماه‌های گذشته بوده است. تجمع بازنشستگان ارتش، تجمع خانواده زندانیان، تجمع زنان معترض، تجمع پرسنل درمانی بیمارستان‌‌ها، تجمع پرستاران، تجمع کارگران نیشکر هفت‌تپه و تجمع مالباختگان موسسات مالی فقط بخشی از تجمعات اعتراضی مکرر از شهریور سال جاری تاکنون مقابل نهاد ریاست جمهوری است.

شورای امنیت ملی از ۳۸ سال پیش تاکنون حفاظت از مجلس و نهاد ریاست جمهوری و همچنین برخی شخصیت‌های سیاسی را به عهده سپاه گذاشته است.

پس از حمله ۱۷ خرداد داعش به تهران، تدابیر حفاظتی و امنیتی نهاد ریاست جمهوری در تردد مراجعه‌کنندگان و وسایل نقلیه شدیدتر شد. با این‌حال فرد کفن‌پوش که به سلاح سرد مسلح بود، موفق شد فریادکنان از گیت اول بازرسی عبور کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرد آزاد

    سپاه قصد به دست گرفتن دولت را دارد 22 بهمن تظاهراتی علیه روحانی خواهیم دید اگر تونستند با استیضاح روحانی را برکنار می کنند اگر نشد با کودتا

  • sattar beheshti

    بوی حلوای حکومت میاید وریزش مدتهاست شروع شده!... دیگر اعتدال و بنفش مشتری ندارد...

  • sattar beheshti

    فیلم خروج سریع رئیس‌کل بانک مرکزی در پی شعارهای اعتراضی! ****