ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران ادعای شام محرمانه روحانی و سه نماینده دموکرات آمریکایی را تکذیب کرد

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری ایران خبر شام محرمانه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با سه نماینده دموکرات کنگره آمریکا را تکذیب کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری ایران خبر شام محرمانه حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با سه نماینده دموکرات کنگره آمریکا را تکذیب کرد.

تصویر منتشرشده در سایت ریاست‌جمهوری ایران با شرح «دیدار برخی از رهبران اسلامی آمریکا با دکتر روحانی»

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال و وب‌سایت خبری دیلی کالر ادعا کرده بودند که سه نماینده دموکرات همراه با لوییس فراخان، رهبر جنبش «امت اسلام»، یک سازمان آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار مسلمان در ۲۰۱۳ با حسن روحانی دیدار داشته اند.

به ادعای آنها، این دیدار در جریان سفر روحانی به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و چند ساعت پس از سخنرانی او در یک ضیافت شام محرمانه انجام شده بود.

اما پرویز اسماعیلی، معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری این خبر را تکذیب کرد و گفت که تمام دیدارها و ملاقات‌های روحانی در آمریکا اطلاع‌رسانی شده و هیچ ملاقات یا دیدار محرمانه‌ای صورت نگرفته است.

بنا به توضیحات او، «از جمله در سال ۲۰۱۳ نیز جلسه ای با حضور علمای اسلامی و رهبران جامعه مسلمانان آمریکا برگزار شده است که خبر و تصاویر کامل آن، همان زمان منتشر شد.»

او گفت که ضیافت شام محرمانه‌ای نیز در کار نبوده و حسن روحانی «تنها در جمع صمیمی و میهمانی شام به افتخار ایرانیان مقیم ایالات متحده شرکت می‌کند.»

اسماعیلی از روزنامه‌نگاران خواست که « قبل از اعتماد به منابع خبری بیگانه یا تلاش برای اثبات ادعاهای آنان، به مراجع رسمی داخلی اعتماد کنند.»

حسن روحانی با وعده رفع تحریم‌های هسته‌ای و دستیابی به توافق با آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ به پیروزی رسید. این توافق که نهایتاً «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) نام گرفت، ۲۰۱۵ بین دولت روحانی و دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از حزب دموکرات و نیز پنج قدرت دیگر جهانی در گروه ۱+۵ به امضا رسید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده از حزب جمهوری‌خواه این توافق را «بدترین توافق تاریخ» خوانده و تهدید کرده که اگر به گفته او «نواقص برجام» رفع نشوند، از این توافق کنار خواهد کشید.

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • Nader

      منابع نزديک به دولت آمریکا اخيرا گفتند که بخش اعظم مبلغ 1.7 میلیارد دلار آزاد شده ایران که به صورت نقدی توسط دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا در پی توافق‌نامه هسته‌ای به ایران داده شد، خرج گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران مانند شبه‌نظامیان حوثی در یمن و گروه "حزب الله "در لبنان شده است.

    • Farid

      حسن روحانی عامل انقلاب انگلیسی و کارتر ٫ از۱۹۷۹ لوفل لوشاتو با خمینی بوده و همواره بعنوان ریس امنیت کشور عامل اعدامها و سرکوبها و ادامه جنگ و غارت بوده و با ابداع اعتدالی و بنفش و برای ادامه ۸ سال دیگر حکومت طالبانی ولایت نقش ریس جمهور را بعهده گرفته..

    • Farid

      محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت که با تلویزیون مصاحبه می‌کرد گفت:‌ واقعیتش این است که این اداره جناحی کشور پایان پیدا کرده دیگر با بحث اصول‌گرایی اصلاح طلبی مشکلات کشور به‌طور ریشه‌یی قابل حل نیست این بازی پایان یافته است! این بازیگران صحنه سیاست هنوز متوجه نشدند که این بازی نمیتونه کشور را اداره کند!