ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کینگ رام، خواننده ایرانی از «مرگ ناگهانی» پدرش در زندان خبر داد

بنابر گزارش‌ها کاووس سیدامامی که اکنون خبر خودکشی‌اش در زندان منتشر شده، یکی از هفت فعال محیط زیستی است که دادستان تهران امروز به آنها اتهام جاسوسی زده است.

در پی اعلام خبر دستگیری هفت تن از فعالان و متخصصان محیط زیست در ایران، اکنون رامین سید امامی(کینگ رام)، خواننده و آهنگساز، در صفحه اینستاگرام و توئیتر خود از مرگ پدرش کاووس سید امامی، فعال محیط زیست در زندان خبر داده است.

از راست به چپ: رامین سیدامامی(کینگ رام) و کاووس سیدامامی

این خواننده ایرانی در پستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشته دادسرای انقلاب تهران مادرش مریم ممبینی را احضار کرده و  «به طور ناگهانی» خبر مرگ همسرش، سید کاووس امامی را به او اعلام کرده‌اند. کینگ رام می‌گوید دادسرای مدعی شده کاووس امامی در زندان خودکشی کرده است.

ساعاتی پیش عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از دستگیری هفت «متهم به جاسوسی» خبر داده بود. دولت آبادی گفته بود «این افراد در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی نسبت به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی کشور در حوزه‌های استراتژیک اقدام می‌کردند».

برخی از منابع خبری تأیید کرده بودند که این هفت فعال محیط زیست از جمله کاووس سید امامی، اعضای موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» بودند. این موسسه در وب‌سایت خود هدفش را حفاظت از گونه‌های در  معرض خطر به ویژه یوزپلنگ ایرانی اعلام کرده بود.

— King Raam (@kingraam) February 10, 2018

کاووس سید امامی ۶۴ ساله، مدیرعامل پیشین این مؤسسه و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق از چهارم بهمن در بازداشت به سر می‌برد.

او نویسنده کتاب «اخلاق و محیط زیست: رهیافتی اسلامی» است. از او پژوهش‌ها و مقالات زیادی در زمینه جامعه‌شناسی سیاسی اسلام منتشر شده است.

کاووس سید امامی چندمین مورد از بازداشتی‌هایی است که ظرف یکماه گذشته  خبر خودکشی او به صورت ناگهانی به خانواده‌اش اعلام می‌شود. شماری از فعالان سیاسی و ناظران حقوق بشر در ایران درباره علت واقعی مرگ این بازداشتی‌ها و دلایل اعلام شده از سوی مسئولان قضایی تردیدهایی را مطرح کرده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، علاوه بر کاووس سید امامی، مراد طاهباز  فعال محیط زیست ایرانی- آمریکایی  دیگر عضو موسسه «حیات وحش میراث پارسیان» که اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

دادستان تهران گفته احکام سنگینی در انتظار این متهمان است.

آذرماه امسال سازمان مردم نهاد «حیات وحش میراث پارسیان» با انتشار بیانیه نسبت به اتهامات دو نشریه‌ای که زعم آنها منتقد دولت هستند واکنش نشان دادند و اعلام کردند این موسسه از «هیچ رانتی» برخوردار نیست و اتهامات این نشریات برای تخریب چهره دولت و مسئولان سازمان محیط زیست است.

چند ماه پیش وب‌سایت‌های نزدیک به محافظه‌کاران از جمله خبرگزاری تسنیم این موسسه را به برگزاری تورهای شکار و دست داشتن در شکار یک ماده یوز در منطقه حفاظت شده توران متهم کرده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امان از تنهایی !

    و بیش از یکصد استاد اقتصاد برای رای به حسن روحانی نامه می نویستند ک ه وضع موجود ادامه دهید! کدام وضع موجود آقای به صاطلاح اقتضاد دان؟ وضع موجود فساد، تباهی، رانت، فروپاشی اجتماعی و اخلاقی؟! حتی اگر بتوان یک درصد مردم از شرکت در شوی های پروپاگاندا رژیم ظالم و فساد باز داشت کمک بزرگی است. رسول بابایی در مناظره با صادق زیباکلام می گیود 38 % مردم رای داند و همه کسانی به حسن روحاین رای دادند مخالف نظام که نیستند (خوب شده بیش از یک پنجم مردم رد انتخبات شرکت نکردند وگرنه دیگه میگفتند صد در صد مردم طرفدرا نظام هستند و اینها واقعا اجنبی هشتند توی خبایان های ایران عیله حکومت شعار می دهند!!) بیله شما اپوزیسیون قلابی و استمررا طلبان خارج و داخل این گونه دارید به تداوم این حکومت ظلم و فساد ضد بشری کمک میکنید، با ترساندن مردم از قیام و انقلاب، و تراسندن از سوریه یا شدن. شماها اپوزیسون قلابی!

  • امان از تنهایی !

    کسانی که شبانه روز از ماهها قبل ، لولوی ابراهیم رئیسی را شاخ کردن و مردم وادشتند به مردم گفتند شرکت نک نکیندباز هم اکثرا میاند و رای می دهند تندرو! الان کندروهای مثل حسن روحا نی خوبند؟! بودجه 1397 دیدد، دیدن فقرا باز محروم ماندند و از یکصد هزار میلیارد تومان درامد هدف مندی فقط یک چهارم می خواهند بدهد به مردم فقیر بدهندف و باز ثروتمندان یارانه 45 هزار تومانی ، بنزین ، گازوئیل، وام کم سود خواهند گرفت، و باز فرا مایلتی، و باز قاچقاق کالا و ارز، اما اکثر فقرا از پیشنهاد شده باری سهام رایگان و فوری که بایست بدهند محروم میشود، چون یکایک منابع تولید ثروت به حراج غارت می گذارند!

  • چالش ملی

    اساسا حکومت ولایت فقیه و تمام دار ودسته اش، هر گونه فعالیتی مردمی و خارج از محدود خودی های قابل کنترل (عروسکان خیمه شب بازی و مهره های بازی چه و ...) را تحمل نیکند. هیچ سیلریبتی و هیچهنرمند سرناش، هیچ فعال مدنی و اجتماعی، هیچ شخصیت خارج از این حوزه حکومتی را تحمل نمی کند ،و دیر و یا زود یا او را سربه نیست می شود یا به زندان و یا کاری اش می کنند از همچو نباتات شود فقط جسمی اش ازش بقای بماند، اگر خوش شانس باشد او را فراری می دهند به خارج. اینها ایران در حد مستثمره می خواهند. ازش پول در بیارند و بخورند و کیف کنند و به عیاشی و توهمات ی چون ایجاد امپراتروی ولایی بپردزاند.

  • چالش ملی

    چالش ملی #تالاب_دوخان با هدف ایجاد عزم ملی برای احیای #تالاب_بین_المللی_انزلی #صادق_زیباکلام ؛ #سید_محمد_خاتمی ، #سید_حسین_مرعشی و #غلامحسین_کرباسچی را به این چالش دعوت کرد. #زیباکلام #زیبا_کلام #صادق_زیبا_کلام #محمد_خاتمی #مرعشی #حسین_مرعشی #کرباسچی