ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان کرد پارلمان عراق را تحریم کردند

تظاهرات معلمان معترض در کردستان عراق همچنان ادامه دارد. همزمان با کنفرانس بازسازی عراق، پارلمان این کشور برای تصویب بودجه به نتیجه نرسید.

تصویب بودجه در پارلمان ملی عراق به تعویق افتاده است. گروهی از نمایندگان کرد در مجلس عراق تهدید کردند تا زمانی که با خواست افزایش بودجه اقلیم موافقت نشود، در نشست بررسی بودجه حاضر نخواهند شد.

معلمان معترض سلیمانه

نمایندگان کرد با عدم حضور در جلسه بررسی بودجه سالانه عراق مانع تصویب آن شدند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت مرکزی عراق با افزایش بودجه اقلیم کردستان  مخالفت کرد.

سلیم الجبوری سخنگوی پارلمان عراق دوشنبه ۱۲ فوریه/ ۲۳ بهمن گفت که تصویب بودجه ۲۰۱۸ غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است.

به گفته او مجلس موافق ادامه کاهش حقوق کارکنان دولتی نیست.

بغداد از دو سال قبل به دلیل کاهش درآمدهای نفتی سیاست‌های ریاضتی را در پیش گرفته که بر مبنای آن حقوق کارکنان دولتی کاهش یافته است.

کاهش حقوق کارکنان دولتی طی دو سال گذشته به اعتراض‌های متعددی در مناطق تحت کنترل حکومت اقلیم کردستان انجامید.

شبکه خبری «روداو» دوشنبه گزارش کرد که بار دیگر معلمان در سلیمانیه، حلبچه و چند شهر دیگر تظاهرات کردند. معلمان معترض اقلیم کردستان دو ماه دستمزد دریافت نکرده‌اند.

حیدر عبادی رئیس جمهوری عراق پیش از این وعده کرده بود که با تامین بودجه وزارت آموزش، حقوق معوق معلمان پرداخت شود.

با این حال حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق هنوز در باره بودجه سال آینده به توافق نرسیده‌اند.

فراکسیون نمایندگان کرد در پارلمان عراق از دولت مرکزی خواسته است که بودجه اقلیم را از ۱۲.۵ درصد به ۱۷ درصد کل بودجه افزایش دهد و به توصیه صندوق بین المللی پول توجه کند.

فراکسیون نمایندگان کرد پارلمان عراق از عصر یکشنبه ۱۱ فوریه /۲۲ بهمن در جلسات بررسی بودجه شرکت نکرده است.

یکی از این نمایندگان به تلویزیون «روداو» گفته است که تحریم مجلس تا هنگامی که با افزایش بودجه اقلیم کردستان به ۱۷ درصد موافقت نشود، ادامه خواهد داشت.

پارلمان عراق در حالی نمی‌تواند برای تصویب بودجه به توافق دست یابد که وزیر عمران این کشور صبح دوشنبه ۱۲ فوریه در کنفرانس بازسازی عراق که به مدت سه روز در کویت برگزار خواهد شد، منابع مالی مورد نیاز برای بازسازی این کشور را ۸۸.۲ میلیارد دلار اعلام کرد.

در پیوند با همین موضوع صندوق بین‌المللی پول نیز خسارت ناشی از جنگ با داعش در عراق را ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.