ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه عملیات نظامی مصر در صحرای سینا

نیروهای امنیتی مصر در ادامه عملیات نظامی در صحرای سینا دست‌کم ۱۲ نفر از نیروهای اسلامگرای تندرو را کشته و ۴۰۰ مظنون، از جمله چندین نفر خارجی را دستگیر کردند.

ارتش مصر اعلام کرد که دست‌کم نفر از نیروهای اسلامگرای تندرو را کشته و ۴۰۰ مظنون را دستگیر کرده است. این اقدام در چارچوب عملیات نظامی نیروهای امنیتی در صحرای سینا انجام شده است.

ارتش مصر در صحرای سینا

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی ارتش مصر، از آغاز عملیات نظامی در صحرای سینا علیه نیروهای اسلامگرای تندرو حدود ۳۸ نفر از این افراد کشته شده‌اند.

روز یکشنبه ارتش مصر اعلام کرده بود که ۱۶ نفر از شبه‌نظامیان اسلامگرا را کشته و ۶۰ هدف را مورد حمله قرار داده است، از جمله خودروهای نظامی، انبارهای اسلحه و مراکز ارتباطات.

شمار کشته شدگان نیروهای امنیتی مصر اعلام نشده است.

عملیات نظامی ارتش مصر برای عقب نشاندن گروه‌های مسلح از شبه‌جزیره سینا، در بخش‌هایی از دلتای نیل و صحرای غربی، روز جمعه ۹ فوریه / ۲۰ بهمن آغاز شد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر که تلاش دارد در ماه مارس بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، دستور حمله ارتش مصر به صحرای سینا را صادر کرد. او به ارتش سه ماه مهلت داد تا بر شبه‌نظامیان اسلامگرا پیروز شود. این دستور پس از آن صادر شد که در حمله به یک مسجد در شمال صحرای سینا ۳۰۰ نفر کشته شدند. این حمله مرگبارترین حمله در جهان عرب به‌شمار می‌رود.

شورشیان اسلامگرا بزرگترین چالش دولت مصر در یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان عرب و یکی از متحدان اصلی منطقه‌ای آمریکا محسوب می‌شود.

عبدالفتاح سیسی در سال ۲۰۱۴ پس از کودتای نظامی ارتش مصر علیه حکومت محمد مرسی، رئیس جمهوری مورد حمایت اسلامگرایان، روی کار آمد. مرسی در ماه‌های آخر حکومت‌اش با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شد.

قرار است در روزهای ۲۶ تا ۲۸ مارس (۶ تا ۸ فروردین ۱۳۹۷) انتخابات ریاست جمهوری مصر برگزار شود. در این انتخابات تنها دو کاندیدا شرکت دارند: عبدالفتاح سیسی و مصطفی موسی، یکی از طرفداران دولت. بدین ترتیب بخت سیسی برای ادامه حکومت خود بیشتر خواهد بود.

بیش از ۱۵۰ سیاستمدار و فعال اجتماعی مصر با انتشار فراخوانی انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.