ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس اسرائیل: نتانیاهو محاکمه شود

نخست‌وزیر اسرائیل که به دریافت رشوه و خیانت در امانت متهم شده می‌گوید پلیس خلاف منافع ملی رفتار می‌کند. طرفدارانش می‌گویند برکناری نتانیاهو به نفع ایران است.

پلیس اسرائیل شامگاه سه‌شنبه ۱۳ فوریه/ ۲۴ بهمن اعلام کرد به دادستانی کشور توصیه می‌کند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر را به اتهام «دریافت رشوه» و «خیانت در امانت» محاکمه کند. دادستانی اسرائیل توصیه پلیس را با توجه به دو پرونده فساد نتانیاهو بررسی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

نخست‌وزیر اسرائیل شامگاه گذشته در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت. او که رنجیده‌خاطر بود گفت استعفا نمی‌دهد و تحقیقات پلیس هم به جایی نمی‌رسد:

«من به خاطر مصلحت و منافع اسرائیل و نه به خاطر یک پاکت سیگار از یک دوست به کارم ادامه می‌دهم. از زمانی که انتخاب شدم به من و خانواده‌ام حمله می‌کنند و این بار نیز پرونده بدون هیچ نتیجه‌ای بسته می‌شود.»

نتانیاهو گفت پلیس اسرائیل هدفی جز براندازی دولت او ندارد.

دو پرونده فساد علیه نخست‌وزیر اسرائیل تشکیل شده. در پرونده موسوم به ۱۰۰۰ نتانیاهو متهم است که هدایایی را از بازرگانان ثروتمند دریافت کرده و در ازای آن هدایا، تسهیلاتی برای آنان قائل شده. پلیس ادعا می‌کند که نتانیاهو سیگارهای برگ، جواهرات، شامپاین و هدایایی از این دست به ارزش ۲۸۰ هزار دلار دریافت کرده است.

در پرونده موسوم به ۲۰۰۰ نتانیاهو متهم شده که با روزنامه «یدیعوت آخرونوت» بر سر گزارشگری مثبت درباره او و دولتش تبانی کرده و در ازای آن متعهد شده که روزنامه اسرائیل هیوم را تضعیف کند.

حزب «آینده‌ای هست» و حزب «جنبش» خواهان کناره‌گیری سریع نخست‌وزیر اسرائیل شده‌اند. فراکسیون احزاب سیاسی فلسطینی در پارلمان اسرائیل هم اعلام کرده که نتانیاهو «فاسد و خطرناک» است و خواهان استعفای او شده.

طرفداران نتانیاهو اما می‌گویند نخست‌وزیر اسرائیل رهبری مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران را در دست دارد و به ویژه بعد از آنکه یک فروند پهپاد ایرانی به آسمان اسرائیل نفوذ کرد و ساقط شد و جنگنده‌های اسرائیلی نیز نقاطی در خاک سوریه را هدف قرار دادند، توصیه پلیس مبنی بر محاکمه نخست‌وزیر خلاف منافع ملی و به سود جمهوری اسلامی است.

شنبه ۱۰ فوریه/ ۲۱ بهمن نتانیاهو در حاشیه برگزاری نشست کابینه امنیتی‌اش از حمله هوایی اسرائیل به سوریه به عنوان مهم‌ترین ضربه اسرائیل به حضور نظامی ایران در سوریه طی یک دهه گذشته یاد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.