ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ارزش پول ملی ۲۵ درصد کاهش یافته است

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که ارزش پول ایران در ماه‌های اخیر ۲۵ درصد کاهش یافته و بازار ارز مدیریت نمی‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد که ارزش پول ایران در ماه‌های اخیر ۲۵ درصد کاهش یافته و بازار ارز مدیریت نمی‌شود.

عکس از آرشیو

محمدرضا پورابراهیمی چهارشنبه ۲۵ بهمن در نشست علنی مجلس شورای اسلامی وضعیت بازار ارز را نگران‌کننده خواند و گفت: «به دلیل عدم مدیریت بازار توسط دولت، ارزش پول ملی در ماه‌های اخیر ۲۵ درصد کاهش یافته است.»

پورابراهیمی با تأکید بر این‌که «این وضعیت قابل کنترل است» و «نرخ ارز این چیزی نیست که الان وجود دارد»، از بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت: «به نظر می‌رسد بانک مرکزی توان مدیریت بازار ارز را ندارد.»

در ماه‌های اخیر روند صعودی نرخ ارز همچنان ادامه دارد و به مرز ۵۰۰۰ تومان رسیده است. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روز گذشته (سه‌شنبه) در نشست خبری خود گفت دولت با کاهش ارزش پول ملی موافق نیست و امیدوار است اقدامات بانک مرکزی در این زمینه در آینده نزدیک اجرایی شود.

به‌گفته نوبخت قیمت ارز در واقع زیر ۴۰۰۰ تومان است اما «تقاضای کاذب» این نظام پولی را برهم زده است.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی مجلس خواستار تذکر این موضوع به رئیس جمهوری توسط رئیس مجلس شد و علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز خواهان توضیح بانک مرکزی درباره نرخ ارز شد.

پیش از این بارها مسئولان دولتی، از جمله حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران عوامل غیراقتصادی را دلیل افزایش نرخ ارز دانسته‌اند.

با این حال افزایش تقاضا، آن‌طور که سخنگوی دولت می‌گوید، نشانی است از ناامیدی از دیگر بازارها و هراس از سپرده یا سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌ها و وضعیت دشوار اقتصادی ایران که به‌رغم توافق هسته‌ای هنوز در بحران به‌سر می‌برد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.