ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«از سال ۸۴ تا ۹۲، ۴۰۰ هزار نفر با پارتی‌بازی به استخدام دولت در آمده‌اند»

سایت «فرارو» در گزارشی به‌نقل از جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری نوشته است که در دولت دهم ۶۵۰ هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی استخدام شدند در حالی که ظرفیت مجاز دستگاه‌های دولتی ۱۲۵ هزار نفر بوده است.

سایت «فرارو» در گزارشی به‌نقل از جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری نوشته است که در دولت دهم ۶۵۰ هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی یا قراردادی استخدام شدند در حالی که ظرفیت مجاز دستگاه‌های دولتی ۱۲۵ هزار نفر بوده است.

در این گزارش که چهارشنبه ۲۵ بهمن منتشر شده، ضمن اعلام این موضوع گفته‌شده که در چهار سال دوره دولت قبلی، استخدام ۴۰۰ هزار نفر بدون نشر آگهی و برگزاری آزمون صورت گرفته است.

در این مدت به‌طور عمده فرزندان فرمانداران و مدیرکل‌های هر دستگاه و وزارتخانه‌ای در دولت استخدام شده‌اند و غالب آن‌ها با پارتی‌بازی بوده است که از این تعداد فقط در آموزش و پرورش ۱۵۲۰ نفر بی‌سواد هستند.

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در دی‌ماه سال جاری اعلام کرد که در حال حاضر دولت دارای دو میلیون و ۳۵۰ هزار نفر نیروی انسانی استخدامی، قراردادی، پیمانی، کارمندی و کارگری است و توان استخدامی دولت در سال ۱۰۰ هزار نفر است که همین تعداد استخدام هم نشانه بزرگ شدن دولت است.

بنا به این گزارش، در سال‌های گذشته گامی در جهت کوچک شدن دولت برداشته نشده و حتی شمار استخدام‌های دولتی بسیار بیشتر از تعدادی است که در قانون و برنامه توسعه کشور آمده است.

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است ۱۵ درصد از حجم نیروی انسانی خود را بکاهد. یعنی در پایان سال ۱۳۹۷ تا ۱۱۵ هزار نفر و در کل برنامه تا ۳۶۰ هزار نفر باید از ساختار دولت خارج شوند.

این در حالی است که به گفته جمشید انصاری برای هر استخدام دولتی در هر ماه باید حدود ۲.۵ میلیون تومان هزینه شود. همچنین با در نظر گرفتن یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بازنشسته کشوری و ۶۰۷ هزار نفر بازنشسته لشکری در کشور که از دولت حقوق می‌گیرند، هزینه‌های نیرو‌های استخدامی بسیار بالاتر از آن خواهد بود و دولت برای تأمین این هزینه باید از بودجه سایر مسائل کشور برداشت کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    خیلی خوبه یه همچین آماری اما بعد ۹۲ چطور؟

  • روزبه

    استخدام شدن برای شرکت در تظاهرات دولتی.