ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بگیر و ببند در بازار خرید و فروش ارز تهران

صبح چهارشنبه ۲۵ بهمن پلیس تهران و بانک مرکزی ایران برای کنترل بازار ارز در یک عملیات مشترک تعدادی از صرافی‌ها را پلمب و عده‌ای از دلالان ارز را بازداشت کردند.

صبح چهارشنبه ۲۵ بهمن پلیس تهران و بانک مرکزی ایران برای کنترل بازار ارز در یک عملیات مشترک تعدادی از صرافی‌ها را پلمب و عده‌ای از دلالان ارز را بازداشت کردند.



سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ به خبرگزاری تسنیم گفته است:

«از صبح امروز با هماهنگی بانک مرکزی تیم‌های مشترک پلیس تهران و کارشناسان بانک مرکزی به بازار ارز ورود پیدا کرده‌اند تا مجوزهای صرافان و خریداران و فروشندگان ارز را بررسی کنند.»

به گفته سردار حسین رحیمی در این عملیات  ۱۰ صرافی پلمب شدند و ۱۶ صرافی نیز اخطار پلمب دریافت کردند. ۹۰ دلال ارز هم دستگیر شدند.

علاوه بر این بانک مرکزی ۷۵۵ حساب فعالان بازار ارز با گردش ۲۰ هزار میلیارد تومان را هم مسدود کرده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزار شداده است که نیروی انتظامی وارد سبزه‌میدان و خیابان فردوسی شد و بیش از ده‌ها نفر از دلالان ارز را بازداشت کرد. با هجوم پلیس به بازار خرید و فروش ارز تهران اما قیمت دلار چندان کاهش نیافت. دلار نقدی در بازار آزاد که صبح امروز ۴ هزار و ۹۱۰ تومان قیمت داشت، با ورود نیرو‌های پلیس و برخورد با دلالان کوچک و بزرگ ۶۰ تومان کاهش داشته و به ۴ هزار و ۸۵۰ تومان رسیده است.

وعده‌های رئیس دولت و رئیس کل بانک مرکزی تا به حال نتوانسته مانع افزایش قیمت دلار در بازار ارز تهران شود. معاون اقتصادی رئیس جمهوری اسلامی اعلام کرده که افزایش قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    پیش تر ، همینجا عرض کرده بودم : شاید ایران‌ تنها کشور جهان باشد که با باتوم نرخ ارز را پایین می آورد . ... البته این بار باید منتظر بود و دید که هنوز این روش کارائیِ سابق را دارد یا نه .

  • ریبوار

    بگیر وببند! روشی کهنه و منسوخ شده که هیچگاه پاسخ درستی در جهت رفع مشکلات بازار ارز نبوده، نیست و نخواهد بود.