ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات - از میان آن‌ها: اعتصاب سراسری «پزشکان طرحی»

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز ۲۵ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز ۲۵ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

تجمع کارگران موسسه عمران نینوا که در اثر زلزله‌ شغل خود را از دست داده اند

اعتصاب سراسری پزشکان طرحی در ۱۱۵شهر ایران

پزشکان شاغل در طرح «تحول نظام سلامت» معروف به «پزشکان طرحی» چهارشنبه ۲۵بهمن طبق فراخوان قبلی اعتصاب سراسری کردند. این پزشکان پس از وارد شدن در طرح بیمه سلامت حق داشتن مطب را از دست داده‌اند و یک سال است کارانه هم نگرفته‌اند.

پیش از آغاز اعتصاب، ۱۵۰۰ پزشک آمادگی خود را برای شرکت در اعتصاب اعلام کرده بودند. پزشکان اعتصاب کننده طبق اعلام قبلی از حضور در درمانگاه‌ها و ویزیت بیماران غیراورژانس خودداری کردند.

کانال خبری پزشکان، اسامی ۱۱۵ شهر را که اعتصاب در آن‌ها صورت گرفته منتشر کرده و نوشته است «علیرغم تهدیدات و وعده‌ها، اعتصاب سراسری پزشکان طرحی در اکثر مراکزی که اعلام آمادگی کرده بودند، آغاز شد.»

وزارت بهداشت در اولین واکنش خود به اعتصاب پزشکان آن‌ها را به «مفاهمه» و پیگیری خواست خود از مراجع قانونی دعوت کرد.

پیش از آغاز اعتصاب، برخی از مراکز درمانی و دانشگاه‌های پزشکی مرخصی‌های پزشکان را لغو کردند.

کارتون بزرگترین اعتصاب پزشکان

دانشگاه پزشکی ایلام مرخصی پزشکان را تا اطلاع ثانوی لغو کرده. دانشکده پزشکی زابل هم اعلام کرده که مرخصی‌ پزشکان در اسفند ۹۶ و فرودین ۹۷ لغو شده است. پزشک کودکان بیمارستان کمیجان در استان مرکزی تهدید به اخراج شد.

یک پزشک متخصص در توضیح اعتراض و اعتصاب پزشکان طرحی نوشته:

«داستان كوتاه است:

پزشكان طرحى بيش از يك سال است با حقوقى ناچيز كار كرده‌اند و بسيارى از آنان در دهه چهارم عمرشان طلبكارانى فقير محسوب می‌شوند كه در معيشت روزمره هم با مشكل مواجه شده‌اند (واقعيتى دهشتناك كه با سياست‌هاى اشتباه وزارت بهداشت رخ داده است).

امروز و تا اين لحظه جز صحبت‌هاىِ مغشوشِ سخنگوىِ وزارت بهداشت -كه در هر بن‌بستى از خاطرات حضورِ پزشكان در جنگ می‌گويد - عملاً خبرى از واكنش و طرح مناسبى در وزارت بهداشت نيست.

طبق معمول موقع دريافتِ حق و حقوق و ويزيت ،پزشكى شغلى مقدس است و پزشك بدونِ دريافت حقوقش بايد تا لبِ گور خدمت‌رسانى كند اما موقع شكايت از هر نوع اشتباهى، پزشكى شغلى معمولى است و بايد تاوان اشتباهش را با حبس و بگير و ببند بپردازد!»

کارگران پیمانکاری ماهشهر- ۲۵ بهمن

دومین روز اعتصاب و تجمع کارگران پیمانکاری ماهشهر

تجمع کارگران پیمانکاری پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر که روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن آغاز شده امروز نیز ادامه یافت. کارگران خواستار یکسان سازی دستمزد ومزایا با نیروهای قرارداد معین هستند. کارگران در تجمع امروز خود بنرهایی حاوی مطالباتشان به همراه داشتند و شعار می‌دادند:

  • تا حق خود نگیریم، این وضع ادامه دارد.

[video width="520" height="350" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/ماهشهر-تا-حقمان-نگیریم-این-کار-ادامه-دارد.mp4"][/video]

اعتراض کارکنان پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران

کارکنان پیمانکاری شرکت ملی حفاری ایران به تبعیض و اختلاف حقوق دریافتی خود با کارکنان رسمی و قراردادی این شرکت اعتراض کردند.

کارگران در نامه‌ای به مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران نوشتند گرچه دوشادوش سایر کارکنان کار می‌کنند اما در پرداخت دستمزدها با تبعیض روبرو هستند و این مشکلات به سرخوردگی، دلزدگی و کاهش انگیزه آنان انجامیده است.

۱۰ روز تجمع اعتراضی کارکنان اخراجی شرکت آلامتو

کارکنان پیمانکاری شرکت آلامتو ایلام سه شنبه ۲۴ بهمن دهمین روز تجمع خود را در اعتراض به حکم اخراج پشت سرگذاشتند.

مسؤليت این کارکنان جمع آوری و باربری محصولات پتروشيمی ایلام با لیفتراک است و پیمانکار و مدیریت انبار قصد دارند این کارکنان را که چهار تا پنج سال سابقه کار دارند اخراج و بجای آن‌ها نیروهای جدیدی را به کار بگیرند.

چهارشنبه ۲۵ بهمن- تحصن دانشجویان دانشگاه ارومیه

تحصن دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه

گروهی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه چهارشنبه ۲۵ بهمن در اعتراض به آموزش پولی و هزینه‌های بالای تحصیل مقابل دفتر ریاست دانشگاه تحصن کردند. آن‌ها به قانون موسوم به سنوات و پرداخت پول برای واحدهای درسی معترضند که در آن مردود شده و قصد گذراندن مجدد آن را دارند.

دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه بنرهایی حاوی اعتراضاتشان در دست داشتند که بر روی آن‌ها از جمله نوشته شده بود:

  • نه به پولی سازی دانشگاه
  • پول نداریم، گرسنه‌ایم، باید بمیریم؟
  • محاسبه شهریه به دلار
  • گدا (مسؤلان دانشگاه) از گدا (دانشجو) پول می‌خواهد.

کارگران فولاد ارومیه مقابل استانداری تجمع کردند

کارگران فولاد ارومیه چهارشنبه ۲۵ بهمن در اعتراض به یک سال تعویق مطالبات مقابل استانداری آذربایجان شرقی اجتماع کردند.

تجمع کارگران و پیمانکاران ایستگاه مترو شهرری

کارگران و پیمانکاران ایستگاه مترو چشمه علی واقع در شهرری چهارشنبه ۲۵ بهمن در اعتراض به ۸ ماه تعویق مطالبات خود تجمع کردند. کارگران بنرهایی در دست داشتند که روی یکی از آن‌ها نوشته شده بود:

«ما کارگران، پرسنل و پیمانکاران ایستگاه مترو که اکثرا از مناطق محروم و جنوب شهر می‌باشیم، ۸ ماه است حقوق نگرفته ایم»

تجمع ۲۵ بهمن کاسبان پلاسکو

کاسبان پلاسکو باز تجمع کردند

گروهی از کاسبان ساختمان پلاسکو چهارشنبه ۲۵ بهمن نیز در حالی که بنرهایی حاوی مطالباتشان در دست داشتند حوالی این ساختمان فروریخته تجمع کردند.

تجمع اعتراضی معلمان سنندج مقابل استانداری

جمعی از معلمان سنندج سه شنبه ٢٤ بهمن در اعتراض به مطالبات معوقه، وضعیت معلمان حق‌التدریس، اخراج همکارنشان و تبعیض در حوزه کاری با در دست داشتن نوشته‌هایی حاوی مطالبات و اعتراضاتشان مقابل استانداری تجمع کردند.

تجمع کارگران بیکارشده منطقه زلزله‌زده با خواست بیمه بیکاری

گروهی از کارگران موسسه عمران نینوا که در مناطق زلزله‌زده غرب ساکن هستند و شغل خود را از دست داده‌اند چهارشنبه ۲۵ بهمن در اعتراض به عدم پرداخت بیمه بیکاری دست به اعتراض زدند.

راديولوژيست ها در محل نظام پزشكي

رييس سازمان نظام پزشكی در جمع رادیولوژیست‌های معترض

در پی اعتصاب سراسری رادیولوژیست‌ها در ۲۴ بهمن و تجمع رادیولوژیست‌های اعتصابی تهران مقابل وزارت بهداشتُ جلسه‌ای در سازمان نظام پزشکی برای رسیدگی به خواست‌های آنان تشکیل شد.

در این جلسه که با شرکت گسترده رادیولوژیست‌های معترض برگزار شد، آن‌ها بنرهایی حاوی اعتراضات و مطالباتشان را به همراه داشتند.

ایرج فاضل رييس سازمان نظام پزشكي در جمع معترضان حاضر شد و ضمن حمایت از اعتراضات رادیولوژیست‌ها وعده داد در جلسه‌ای با معاون وزیر بهداشت به درخواست های آنان رسیدگی کند.

رادیولوژیست‌ها قبل و بعد از اعتصاب خود با کارشکنی و تهدید نهادهای وابسته به وزارت بهداشت روبرو شدند.

در فضای مجازی عکس نامه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد برخی مراکز رادیولوژی که روز گذشته به علت اعتصاب تعطیل شده بودند پلمب شده‌اند. در توضیح علت پلمب آمده است: «عدم اعلام تعطیلی به معاونت درمان».

اعتراض به عدم تعطیلی کارگران خوزستان با وجود آلودگی بالای هوا

سه‌شنبه ۲۴ بهمن میزان گرد و غبار هوای اهواز ۶۰ برابر حد مجاز اعلام شد. مدارس و مراکز آموزشی تعطیل شدند و ساعات کار کارمندان کاهش یافت. اما کارگران ناگزیر شدند به کار ادامه دهند.

در یک اعتراض رسانه‌ای کارگران اهواز پرسیدند:

«به‌راستی جنس ریه‌های ما از چیست که در بدترین شرایط جوی نیز باید بر سر کارخود باقی بمانیم.

کارگرانی در کارخانه‌های بزرگی مثل فولاد خوزستان، پالایشگاه آبادان پتروشیمی‌های سراسر استان و سایر مجتمع‌های تولیدی که عمدتاً در هوای آزاد در حال تلاش برای تحریک چرخه اقتصادی استان و کشور هستند، چرا باید از قاعده حفاظت از سلامت جسم مستثنی باشند؟

مدیران عامل کارخانجات استان بر اساس کدام قانون و قرارداد این اجازه را به خود می‌دهند که با سلامت و جان انسان‌ها در راه رسیدن به سود بیشتر بازی کنند؟

چرا هیچ‌گونه خدمات و امکاناتی برای مقابله با ریزگردها در اختیار این کارگران قرار نمی‌گیرد؟»

کارگران بخش کشاورزی نیشکر هفت‌تپه نیز فیلمی از شدت آلودگی هوای شوش در اینترنت گذاشته و در توضیح آن نوشتند:

«ما کارگران بخش کشاورزی نیشکر هفت تپه توی این هوا تعطیل نشدیم و فقط ادارات تعطیل شدند.»

[video width="520" height="350" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/ما-کارگران-بخش-کشاورزی-نیشکر-هفت-تپه.mp4"][/video]

چهارشنبه ۲۵ بهمن تظاهراتی مقابل استانداری خوزستان در اهواز در اعتراض به بی‌تفاوتی حکومت به آلودگی هوا، و خشک شدن تالاب‌های خوزستان و رودکارون برگزار خواهد شد.

اعتصاب کارگران نی‌بر مجتمع نیشکر هفت‌تپه

کارگران نی‌بر مجتمع نیشکر هفت‌تپه بعد از ظهر ۲۵ بهمن در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه دست از کار کشیدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، حدود ۳۰۰۰ کارگر نی‌بر شاغل در دو قسمت فعلی و توسعه که مطالبات معوقه دارند با توجه به نزدیکی پایان سال نگران عدم پرداخت مزدهایشان هستند.

اعتصاب کارگران کیش‌چوب ادامه دارد

کارگران کیش‌چوب پنجشنبه ۲۵ بهمن نیز در اعتراض به ۸ ماه تعویق مزدها و بلاتکلیفی شغلی به اعتصاب و تجمع خود ادامه دادند.

در این میان سرپرست اداره کار وخدمات اشتغال منطقه آزاد کیش اعلام کرد رسیدگی به پرونده ۶۰ فقره شکایت کارگران بیکار شده کیش از کارفرمای این شرکت آغاز شده است.

محمد رضا واعظی، سرپرست اداره کار وخدمات اشتغال منطقه آزاد کیش با ذکر این که این کارخانه به دلیل رکود بازارکار با بحران روبروست و قادر به پرداخت حقوق کارگران نیست وعده داد در روزهای اینده بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شود.

اعتراضات کارگران شرکت واحد عضو پروژه مسکن سپیدار یازده روزه شد

کارگران و رانندگان شرکت واحد عضو پروژه مسکن سپیدار ۲ و ۳ که ۵ سال از موعد تحویل مسکن به آنها گذشته چهارشنبه ۲۵ بهمن یازدهمین روز تجمع اعتراضی خود مقابل شهرداری تهران را پشت سرگذاشتند.

اعتراض رانندگان تاکسی فرودگاه صدوقی یزد به استقرار تاکسی اینترنتی

گروهی از رانندگان تاکسی‌های فرودگاه صدوقی یزد سه‌شنبه ۲۴ بهمن به ایجاد یک کیوسک برای تاکسی‌های اینترنتی در فرودگاه اعتراض کردند. به گفته رانندگان معترض نرخ تاکسی‌های فرودگاه را شورای شهر تعیین کرده و تاکسی‌های اینترنتی با حمل مسافر به قیمت ارزانتر کسب و کار حدود ۵۰ راننده تاکسی فرودگاه را با کسادی مواجه کرده‌اند.

پرداخت بخشی از دستمزد معوقه کارگران سد شفارود

کارگران سد شفارود در پی یک هفته اعتصاب دو ماه از مطالبات معوقه مزدی خود را دریافت کردند و به سر کار بازگشتند.

کارگران هنوز مزد آذر و دی را دریافت نکرده‌اند. مسئولان آب منطقه‌ای وعده داده‌اند تا پایان سال مزد آذر و دی کارگران پرداخت شود.

یک وعده غذای کارکنان پیمانی پترو صنعت جنوب

اعتراض به کیفیت نامناسب غذای کارکنان پیمانی شرکت پترو صنعت جنوب

کارکنان پیمانکاری شرکت پترو صنعت جنوب کارگاه مرکزی فاز یک پارس جنوبی عسلویه با انتشار عکس یک وعده شام که به آن‌ها داده می‌شود به کیفیت غذا اعتراض کرده‌اند.

 شیلات‌داران بخش میانکوه مقابل استانداری چهارمحال تجمع کردند

گروهی از شیلات‌داران بخش میانکوه واقع در شهرستان اردل سه شنبه ۲۴ بهمن مقابل استانداری چهارمحال بختیاری تجمع کردند. آن‌ها خواستار رسیدگی به خساراتی شدند که در اثر ترکیدگی سال گذشته لوله انتقال نفت مارون به منابع آبی، مزارع پرورش ماهی و زمین‌های منطقه وارد شده است.

تجمع دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مهندسی ناپیوسته مشهد مقابل اداره راه و شهرسازی

گروهی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی مشهد که به صورت ناپیوسته تحصیل کرده‌اند سه شنبه ۲۴ بهمن مقابل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تجمع کردند.

این تجمع در چارچوب اعتراضات سراسری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی به مصوبه جدید قانون نظام مهندسی برگزار شد که محدودیت‌‌هایی برای این دسته از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی ایجاد می‌کند.

یکی از دانشجویان شرکت کننده در حرکت اعتراضی گفته است طبق مصوبه‌ی جدید وزارت راه و شهرسازی کارشناسان ناپیوسته رشته‌های هفتگانه ساختمان مجاز به دریافت پروانه طراحی تنها تا پایه ۳ هستند و امکان ارتقا به پایه‌های بالاتر وجود ندارد.

واکنش غضب‌آلود امام جمعه به عدم شرکت مردم کَزّاز در مراسم دولتی ۲۲ بهمن

مردم روستای کَزّاز (از توابع شازند در استان مرکزی) سال به سال از شرکت در مراسم دولتی ۲۲ بهمن عقب‌نشینی می‌کنند. آخوندی که قرار بود در مراسم دولتی سالگرد انقلاب در این روستا سخنرانی کند خشمگین از عدم شرکت مردم، آن‌ها را به باد ناسزا گرفت.

او در جمع افراد معدودی که دور او جمع شده‌ بودند بطور غیر مستقیم مردم را آمریکایی خواند و افزود این بیچاره‌ها فکر می‌کنند آمریکا برایشان کاری می‌کند.

بخشی از سخنان امام جمعه:

«در هندوستان مسلمونا ۲۲ بهمنو جشن گرفتن. در کشورهای اسلامی و غیراسلامی در سفارتخونه‌ها جشن گرفتن. ولی متاسفانه ملت سال به سال از این جشن و پیروزی عقب‌نشینی می‌کنند.

اینا خیال نکنند آمریکا دوستدارشان است، خیال نکنند زیر پرچم آمریکا کاری می‌توانند بکنند.

بنشینید در خانه‌هاتان، از اسلام و قرآن فاصله بگیرید. ولی اسلام پیروز است. پرچم اسلام دست امام زمان است.

این مردم کزاز سال به سال عقب‌نشینی می‌کنند، خاک بر سر مردمی که عقب‌نشینی می‌کنند. درود بر شما که آمدید دو قدم جلوتر. بنده هیچ صحبتی ندارم و شرمنده انقلابم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.