ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ولایتی: کسانی که می‌گویند کاری به سوریه و لبنان نداشته باشیم مزدورند

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل می‌گوید آن‌هایی که  به جای پرداختن به سوریه و لبنان و عراق می‌گویند به ایران بپردازید، اقلیت ناچیزی هستند که رسانه‌ها آن‌ها را بزرگ کرده‌اند.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل می‌گوید آن‌هایی که  به جای پرداختن به سوریه و لبنان و عراق می‌گویند به ایران بپردازید، اقلیت ناچیزی هستند که رسانه‌ها آن‌ها را بزرگ کرده‌اند.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در مراسم دهمین سالگرد کشته شدن عماد مغنیه، از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی پنج‌شنبه ۱۵ فوریه / ۲۶ بهمن در مراسمی که به‌مناسبت دهمین سالگرد کشته شدن عماد مغنیه، از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان، در تهران برگزار شده بود، گفت: «برخی زمزمه‌هاست که ما به ایران بپردازیم، چه کار به خارج از ایران اعم از سوریه، عراق، لبنان و افغانستان داریم؟ هر چند که این صداها، صداهایی است که توسط مزدوران و اجانب و افراد جاهل که متوجه نیستند چه می‌گویند، بیان می‌شود، این‌ها اقلیت ناچیزی هستند، اما رسانه‌ها آن را بزرگ‌نمایی می‌کنند.»

ولایتی در توضیح نقش ایران در این کشورها ارتباط بین ایران و «جهان اسلام» را ارتباطی دیرینه و «به قدمت اسلام» دانست و گفت: «شکل‌گیری سلسله صفویه به‌عنوان شکل‌دهنده و بازتعریف هویت ایرانی، حول محور اهل بیت توسط لبنانی‌ها صورت گرفت.»

در جریان دو دور اعتراضات گسترده سال‌های اخیر در ایران، در سال ۱۳۸۸ و دی‌ماه سال جاری، گروهی از مردم معترض بارها شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر دادند. آن‌ها به این طریق نارضایتی خود از مقام‌های جمهوری اسلامی را اعلام می‌کردند که از نظر آن‌ها پول و سرمایه کشور را نه در راه بهبود وضع کشور که به سود اهداف سیاسی خود در کشورهای دیگر خرج می‌کنند.

ولایتی در این مراسم همچنین خواهان ریشه‌کن شدن هر چه زودتر اسرائیل شد و اظهار امیدواری کرد که همچون شکست مسیحیان در جنگ‌های صلیبی، اسرائیل نیز از فلسطین شکست بخورد.

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز در همین مراسم «قصاص خون عماد مغینه» را «برچیدن و از بنیان کندن» اسرائیل دانست و آن را «وعده الهی» خواند و گفت: «این رژیم (اسرائیل) ماندنی نخواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    فعلا که شما به افغانها و پاکستانیها و لبنانیها و عراقیها مزد مییدید برن سوریه برای جنگ پس اگر دنبال مزدور میگردید تو صوف خودتون دنبالشون بگردید. شما تایعیت ایران رو حراج کردید که طرف اگر بره بجنگه بهش تابعیت میدید. پس مزدور خودتونید. که کشور رو به حراج گذاشتید.

  • فرزاد

    آقائی ولایتی اگر می خواهید بدانید تعداد کسانی که از حمایت تروریسم لبنان و سوریه و عراق بیزارند چند نفرند، یک همه پرسی به راه بیاندازید تا برایتان روشن شود مزدور طرف شماست یا طرف مقابل. فکر می کنم رأی اقلیت باید رأی مزدور باشد، که صددرصد شما خواهید بود.