ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر فدراسیون کشتی ایران: مسئولان درباره مسابقه با اسرائیلی‌ها تصمیم‌گیری کنند

دبیر فدراسیون کشتی ایران می‌گوید که در صورت ادامه روند امتناع از مسابقه در برابر ورزشکاران اسرائیلی، کشتی ایران و دیگر رشته‌های ورزشی با خطر تعلیق روبه‌رو هستند.

علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی و حمیدرضا جمشیدی، مربی تیم ملی امید کشتی این کشور به دلیل باخت عمدی جهت رویارونشدن با کشتی‌گیری اسرائیلی در مسابقات جهانی این رشته ورزشی تعلیق شده‌اند. رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی ایران می‌گوید که در صورت ادامه این روند، کشتی ایران و دیگر رشته‌های ورزشی به طور کلی تعلیق می‌شوند.

کریمی به خاطر باخت عمدی برای روبه‌رونشدن با حریف اسرائیلی شش‌ماه محروم شد

رضا لایق شنبه ۲۸ بهمن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که اتحادیه جهانی کشتی به دنبال تعلیق کشتی ایران بود، اما این خطر به واسطه ارتباطات رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی و قهرمان پیشین این رشته ورزشی برطرف شد.

به گفته دبیر فدراسیون کشتی، اگر حاضرنشدن کشتی‌گیران یا ورزشکاران ایران مقابل رقیبان اسرائیلی تکرار شود، «این بار کشتی یا هر رشته ورزشی دیگر تعلیق خواهد شد.»

علیرضا کریمی، عضو تیم ملی امید ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم در رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان برای روبه‌رو نشدن با کشتی‌گیر اسرائیلی، در میانه کشتی با حریف روس و در حالی که با نتیجه ۳ بر ۲ پیش بود، به توصیه مربیان تیم ملی به عمد شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای جهان بازماند.

فدراسیون جهانی کشتی در واکنش به این باخت عمدی رأی به محرومیت شش‌ماهه علیرضا کریمی و محرومیت دو ساله جمشیدی، مربی او داده است.

باخث عمدی کریمی واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت. مسئولان ایرانی همچون گذشته به تقدیر از کشتی‌گیر ایرانی و مربیان پرداختند، علی خامنه‌ای، رهبر ایران حضوراً از او قدردانی کرد، و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پیامی خطاب به این کشتی‌گیر ایرانی به انتقاد از تهران پرداخت.

فراکسیون حقوق شهروندی مجلس نیز درباره موضوع علیرضا کریمی به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرد و بهرام پارسایی عضو هیئت رئیسه این کمیسیون اصل ۹۰ از ورود این کمیسیون به پرونده این کشتی‌گیر ملی‌پوش به دلیل «بازتاب منفی» باخت عمدی او خبر داد.

خود کریمی پس از این شکست گفته بود که پس از شنیدن دستور مربی برای واگذاری مسابقه، انگار «دنیا روی سرم خراب شد.»

خامنه‌ای باخت عمدی کریمی را «مایه عزت» خواند

اکنون دبیر فدراسیون کشتی با تأکید بر اینکه «ما به تصمیمات مسئولان کشور پایبند هستیم»، می‌گوید که

این موضوع به همین جا خلاصه نمی‌شود و مطمئن باشید در صورتی که باز هم کشتی‌گیران و یا ورزشکاران هر رشته دیگری از ایران برابر رقبای خود از رژیم صهیونیستی حاضر نشوند، آن رشته ورزشی را محروم خواهند کرد.

او توضیح داده که اسرائیل به کمک مربیان و کشتی‌گیران روس به یک قدرت در کشتی جهانی بدل شده است و دیگر به گفته او «زنگ تفریح» نیست که در مراحل ابتدایی حذف شود و کشتی‌گیران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی رویارو نشوند.

مسئولان ایرانی از سال‌ها پیش مسابقه‌ندادن با حریفان اسرائیلی را مایه «عزت و افتخار» تعریف کرده اند و با خاطیان از این اصل برخورد انضباطی کرده اند. مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، دو ملی پوش تیم فوتبال ایران و بازیکنان باشگاه پانیونیوس یونان، مرداد امسال در ترکیب تیم خود در مقابل تیم مکابی تل آویو به میدان رفتند. این موضوع برای آن‌ها دردسرساز شد. مسعود شجاعی، کاپیتان آن زمان تیم ملی که برخلاف درخواست وزارت ورزش و جوانان از این عمل خود اظهار پشیمانی نکرد، از آن زمان به ترکیب تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشده است.

محمد کاهکش، ورزشکار پرورش اندام نیز به دلیل دریافت دعوت‌نامه از اسرائیل و اظهار علاقه برای حضور در مسابقات مربوط به این رشته ورزشی در آن کشور زندانی شد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.