ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آنکارا استفاده از تسلیحات شیمیایی در عملیات عفرین را انکار کرد

یک منبع دیپلماتیک ناشناس به رویترز گفت: «اتهام‌ها بی‌پایه‌اند. ترکیه هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده. ما در عملیات شاخه زیتون به دقت مراقب غیرنظامیان هستیم.»

یک منبع دیپلماتیک ترکیه که نامش فاش نشد، شنبه ۱۷ فوریه / ۲۸ بهمن به خبرگزاری «رویترز» گفت که ترکیه از تسلیحات شیمیایی در عملیات عفرین استفاده نکرده است.

تصاویر منتشرشده از مصدومان حمله‌ای که به ادعای منابع سوری مشکوک به استفاده از گاز شیمیایی بوده است

به گفته این منبع ناشناس، «اتهام‌ها بی‌پایه‌اند. ترکیه هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده. ما در عملیات شاخه زیتون به دقت مراقب غیرنظامیان هستیم.»

او اخبار مربوط به حمله شیمیایی به روستایی در شمال غرب عفرین را «پروپاگاندای سیاه» خواند. اما مشخص نکرد منظور او از این لفظ چیست.

گروه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» جمعه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن در گزارشی به نقل از منابع پزشکی محلی ادعا کرد که شش‌تن بر اثر گلوله‌باران منطقه شیخ حدید در شمال غرب عفرین به دست نیروهای ترکیه نشانه‌های مصدومیت با گازهای سمی شیمیایی را از خود بروز داده‌اند. شیخ حدید منطقه‌ای کردنشین در نزدیکی مرز با ترکیه است.

یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ)، شاخه نظامی حزب «اتحاد دموکراتیک» کردهای شمال سوریه و تلویزیون دولت مرکزی سوریه در دمشق هم این خبر را منتشر کردند.

ترکیه ۲۰ ژانویه حمله به عفرین، یکی از کانتون‌های سه‌گانه کردها در شمال سوریه را آغاز کرد. در این حمله ائتلاف موسوم به «ارتش آزاد سوریه» تحت حمایت هوایی و زمینی ارتش ترکیه حمله به عفرین را پیش می‌برند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه دیروز در جمع حامیانش ادعا کرد که پیروزی در عملیات عفرین نزدیک است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.