ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 #اعتراضات - از میان آن‌ها: اعتراض معلمان حق‌التدریسی

این مجموعه دربرگیرنده اخبار اعتراضاتی است که روز ۳۰ بهمن صورت گرفته یا در این روز منتشر شده و با اخبار جدید بروز می‌شود.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۳۰ بهمن صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه  ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

۲۹ بهمن - رضا شهابی که به شدت بیمار بود به دلیل عدم تمدید مرخصی‌اش به زندان بازگشت

اعتراض ساکنان دناکوه و خانواده‌های قربانیان سقوط هواپیما

در پی سقوط هواپیمای شرکت «آسمان» در مسیر تهران به یاسوج، استاندار کهکیلویه و بویر احمد پس از چند ساعت اعلام کرد عملیات جست‌وجو بی‌نتیجه مانده است.

تجمع اعتراضی خانواده های قربانیان سقوط هواپیما و ساکنان دنا

یکی از اعضای خانواده‌های قربانیان حادثه که پس از سقوط هواپیما به منطقه رفته است، می‌گوید برخی از سرنشینان از درون هواپیمای ساقط شده تماس گرفته و گفته‌اند زنده‌اند.

این زن که به شدت متاثر است می‌گوید سرنشینان هواپیما را زنده بگور کرده‌اند. من بالا بودم اما مسئولانی که آمده بودند همه پایین کوه در اتومبیل‌هابشان نشسته بودند و کاری نکردند.

صبح امروز ۳۰ بهمن نیز گروهی از اهالی منطقه دناکوه که خواستار کمک به قربانیان حادثه بودند اجتماع کرده و گفتند منطقه را به خوبی می‌شناسند آماده‌اند در عملیات جست‌وجو شرکت کنند اما به آن‌ها مجوز داده نمی‌شود.

یکی از بستگان قربانیان به عباس آخوندی وزیر راه که برای بازدید به منطقه آمده بود گفت: تو خودت حاضر بودی در این هواپیما بنشینی؟ وزیر راه و همراهان او سخنان فرد معترض را قطع کردند.

امروز همچنین تعدادی از خانواده‌های قربانیان سانحه هوایی و مردم محلی مقابل بخشداری دنا کوه تجمع کردند و خواستار رسیدگی سریعتر برای روشن شدن واقعه شدند.

معترضان در تجمع امروز شعارهایی سردادند و از جمله خواستار استعفای «مسئولان بی‌عرضه» شدند.

پرتره علیرضا جامه‌ای یکی از قربانیان سقوط هواپیمای آسمان

علیرضا جامه‌ای دانشجوی دانشجوی علوم پزشکی تهران یکی از سرنشینان هواپیمای شرکت «آسمان» در مسیر تهران به یاسوج بود که روز یکشنبه سقوط کرد و تمام سرنشینانش جان باختند.

جامه‌ای که خود قربانی یک سانحه شد چندی پیش تاسف خود را از وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه ابراز کرده و از طریق یک پیام ویدیویی با قربانیان زلزله ابراز همبستگی کرده بود.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات در همبستگی با استادان

مدیریت دانشگاه علوم تحقیقات حکم حدود ۱۴۰ تن از استادان باسابقه را از پاره وقت به حق‌التدریسی تبدیل کرده است. این استادان قرار است برای هر ساعت تدریس ۷ هزار تومان بگیرند. بسیاری از استادان در پی این تصمیم مدیریت دانشگاه، اعلام انصراف داده و همکاری خود را با دانشگاه قطع کرده‌اند.

دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات در اعتراض به مدیریت دانشگاه و در همبستگی با استادان برای دوشنبه ۳۰ بهمن فراخوان تجمع اعتراضی داده‌اند.

در فراخوان تجمع اعتراضی آمده است:

«همه ما دانشجویان دوره دکترای، کارشناسی ارشد و کارشناسی به اعتبار حضور همین بزرگان که بهترین اساتید تهران و کشور هستند واحد علوم و تحقیقات تهران را برای تحصیل انتخاب نموده‌ایم. از دست دادن این اساتید بزرگوار با افت شدید رتبه علمی دانشگاه و سطح علمی و کاهش انگیزه ادامه تحصیل حتی انصراف دانشجویان مواجه خواهد شد.»

چهاردهمین روز تجمع رانندگان شرکت واحد مقابل شورای شهر

اعتراض ایستاده رانندگان شرکت واحد تهران در اعتراض به عدم تحویل مسکن‌هایی که پولشان از رانندگان گرفته شده، روز دوشنبه ۳۰ بهمن چهارده روزه شد. رانندگان عضو پروژه نیمه ساخته سپیدار دو و سه در تجمع امروز خود مقابل شهرداری تهران بنری با این مضمون در دست داشتند:

«شهردار و شورای شهر تهران باید پاسخگو باشند. ۵ سال است از موعد تحویل مسکن کارگران پروژه سپیدار ۲ و ۳ تعاونی مسکن کارگران گذشته اما همچنان بی‌خانمان هستیم. این تعاونی تحت کنترل مدیرعامل شرکت واحد است که منصوب شهردار است.»

 کمپین اعتراضی معلمان حق‌التدریسی، احتمال اعتصاب

معلمان حق‌التدریسی شهرهای مختلف ایران که ماه‌ها مطالبات معوقه دارند کمپینی اعتراضی براه انداخته‌اند. آن‌ها با ارسال نامه‌هایی به ادارات آموزش و پرورش شهر محل خدمت خود اعلام کرده‌اند در صورتی که مطالبات معوقه آن‌ها تا پایان بهمن پرداخت نشود از روز اول اسفند از حضور در کلاس‌ها خودداری خواهند کرد.

نامه‌های معلمان تعدادی از شهرها که امضای معلمان را نیز در پای خود دارد از جمله نامه دبیران دبیرستان‌های ساوه، قم، اراک و خمین منتشر شده است.

تجمع معلمان اخراجی دهه شصت در سنندج

گروهی از معلمانی که در سال‌های دهه ۶۰ در موج «پاکسازی» نیروهای غیرخودی از آموزش و پرورش اخراج شده‌اند یکشنبه ۲۹ بهمن مقابل استانداری کردستان در سنندج تجمع اعتراضی برپاکردند.

این معلمان که روز ۲۵ بهمن نیز در همین محل تجمع کرده بودند گفته‌اند در سال‌های ۵۸ و ۵۹ و ۶۰ با اتهامات واهی اخراج شده‌اند و دیوان عدالت اداری نیز حاضر به پیگیری شکایت آن‌ها نشده است.

معلمان اخراجی نوشته‌هایی حاوی مشکلات و مطالباتشان در دست داشتند که بر وری کی از آن‌ها آمده بود: فرزند معلم اخراجی به علت فقر از ادامه تحصیل بازمانده است.

آن‌ها خواستار پرداخت مطالبات سال‌های گذشته و بازگشت به کار هستند.

اعتصاب کارگران در پتروشیمی مخازن سبز عسلویه

کارگران پتروشیمی مخازن سبز عسلویه که ۵ ماه دستمزد نگرفته‌اند و در آستانه اخراج نیز قرار دارند از یکشنبه ۲۹ بهمن دست به اعتصاب زده‌اند.

کارگران تحت مسئولیت شرکت‌ کیسون و شرکت تهران‌جنوب قرار دارند.

اعتصاب فولاد اهواز وارد دومین روز شد

کارگران گروه ملی فولاد اهواز که یکشنبه ۲۹ بهمن در اعتراض به تعویق مزدها، نپرداختن حق بیمه و اختلال در سرویس حمل و نقل کارخانه دست به اعتصاب زده بودند، دوشنبه ۳۰ بهمن به اعتصاب خود ادامه دادند.

اعتصاب‌کنندگان روز دوشنبه مقابل ساختمان مدیریت تجمع کردند و خواستار پاسخ شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، یک عضو هیات مدیره کارخانه به نام گزینی با حضور در جمع کارگران به نقل از مالک جدید شرکت اعلام کرد پولی برای پرداخت دستمزدهای کارگران موجود نیست و از کارگران خواست تا سال آینده برای دریافت مزدهای عقب‌افتاده صبر کنند.

کارگران تصمیم گرفته‌اند به اعتصاب خود ادامه دهند. آنان روز چهارشنبه مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع اعتراضی خواهند کرد.

تجمع اعتراضی رانندگان دکل حفاری

گروهی از رانندگان اتومبیل و مینی بوس شاغل در پروژه دکل حفاری در اعتراض به تاخیر در پرداخت ده ماه حقوق خود تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان که حدود ۱۴۰ راننده شاغل در پروژه را نمایندگی می‌کردند گفتند چند بار اعتصاب کرده‌اند اما کسی صدای آن‌ها را نشنیده است.

آن‌ها خواستار رسیدگی مسئولان شرکت حفاری به خواست‌های خود شدند.

تجمع جوانان بیکار مقابل کشت و صنعت کارون

جمعی از جوانان بیکار از روستاهای روستاهای شیخ حاجات عبدعون، دهنو، باقر و عظیم مقابل شرکت کشت و صنعت کارون تجمع کرده و به بیکاری اعتراض کردند.

در هفته‌های اخیر تجمعات مشابهی از سوی جوانان بیکار منطقه مقابل کشت و صنعت هفت‌تپه برگزار شده بود.

اعتراض دراویش گنابادی، شلیک هوایی و گاز اشک‌آور توسط ماموران

ماموران انتظامی و امنیتی با اعمال خشونت اقدام به پراکندن تجمع گروهی از درویشان گنابادی کردند که در اعتراض به دستگیری نعمت‌الله ریاحی یکی از درویشان گلستان روز دوشنبه ۳۰ بهمن مقابل کلانتری ۱۰۲ پاسداران محل نگهداری او تجمع کرده بودند.

تجمع اعتراضی کاسبان رشت

گروهی از کاسبان رشت روز ۳۰ بهمن مقابل استانداری گیلان تجمع کردند. علت تجمع آنان اعتراض به کسادی بازار و عدم بهبود شرایط اعلام شده است.

اعتصاب در نیشکر هقت‌تپه

کارگران نیشکر هفت‌تپه روز ۳۰ بهمن مجددا اعتصاب کردند. به گزارش سندیکای نیشکر هفت‌تپه، کارگران به عدم پرداخت دستمزد آذر ماه و عدم اصلاح قرارداهای پیمانی معترضند.

با آن که یک هفته پیش کارفرما وعده پرداخت مزد کارگران را داده است اما بنا به گزارش تاکنون تعداد کمی از کارگران دستمزدشان را دریافت کرده اند و مزد عقب‌افتاده بیش از نیمی از کارگران پرداخت نشده است.

صبح روز ۲۹ بهمن نیز در کارخانه زمزمه اعتصاب شنیده می شد و بخش‌هایی از کارخانه نیز در اعتصاب بود. به گزارش اتحادیه آزاد کارگران درخشانی مدیر کارخانه مدت کوتاهی پس از اعتصاب کارگران با وعده پرداخت فوری دستمزدها به میان کارگران رفت و کارگران به اعتصاب خود پایان دادند.

به نوشته سندیکای نیشکر هقت‌تپه، بخشهای کارخانه تولید شکر و مهندسی و تجهیزات مکانیکی در محل کاردست از کار کشیده و در اعتصاب هستند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در گزارشی از این اعتصاب نوشته است که گویا قرار است کاظمی قائم مقام جدید مدیر عامل شرکت که در پی خلع سیامک افشار منصوب شد استعفا دهد و ااقبالی که در پی عتصاب مرداد کارگران و با خواست کارگران از کار برکنار شده بود دوباره پست سابق خود را برعهده بگیرد.

بنا بر گزارش، همزمان با اعتصاب کارگران در درون کارخانه، بازنشستگان این مجتمع نیز مقابل کارخانه تجمع کردند. بازنشستگان معترض که تعداد آنان حدود صد تن اعلام شده است به عدم پرداخت ۴ درصد سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی برای تکمیل سیکل بازنشستکی‌شان معترضند.

این کارگران نه از شرکت حقوقی دریافت میکنند و نه بدلیل عدم واریز ۴ درصد سهم بیمه از سوی کارفرما به حساب سازمان تامین اجتماعی، سیکل بازنشستگی‌شان تکمیل شده است تا برای گذران زندگی حقوق بازنشستگی دریافت کنند.

رضا شهابی که به شدت بیمار است به زندان بازگشت

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد که در پی اعتراضات گسترده به ادامه حبس او ۵ روز پیش برای مرخصی پزشکی موقتا آزاد شده بود روز یکشنیه ۲۹ بهمن به زندان بازگشت.

رضا شهابی که از ۱۸ مرداد مجددا زندانی شده و در زندان ۵۰ روز در اعتصاب غذا بوده و دو بار سکته کرده است بهنگام بازگشت به زندان بشدت بیمار بود.

سندیکای شرکت واحد خبر بازگشت شهابی به زندان را منتشر کرد و نوشت: «کارگر زندانی رضا شهابی پس از اتمام مرخصی در ساعت ۱۹ امروز یکشنبه ۲۹ بهمن به زندان اوین مراجعت کرد. شهابی به شدت بیمار است با این وجود مرخصی‌اش برای ادامه درمان تمدید نشد.

کمپین دفاع از رضا شهابی در اعتراض به تمدید نشدن مرخصی او نوشت پزشکانی که در روزهای اخیر شهابی را معاینه کرده‌اند درباره وضعیت سلامتی او هشدارهای جدی داده‌اند.

در بیانیه کمپین آمده است: «در همین چند روز کوتاهِ مرخصی موقت، با توجه به آزمایشات و معاینات انجام شده، مشخص شد که وضعیت کمر و گردن رضا شهابی وخیم است و نیاز به عمل جراحی فوری دارد؛ همچنین نوسان شدید فشار خون خطرناک است و باید مداوا شود؛ کلیه‌هایش آب میکشد که خطرناک است و یحتمل به علت قند خون است؛ با معاینات گردن و سر مشخص شد او دچار فلج بلز سمت چپ شده و بازنگشتن لب‌هایش به حالت عادی نیز مشکوک و خطرناک است؛ شهابی فرصت نکرد در این چند روز مطابق دستور پزشکان اسکن سر، نوار از عضلات سر، سونوگرافی مثانه، کبد، طحال، آزمایش پلاکت خون و اِم.آر.آی گردن را انجام یا تکمیل کند. در عوض با فشار مقامات قضایی و امنیتی وی در حالی که هنوز نه تنها وارد پروسه مداوا نشده بلکه هنوز موفق با انجام آزمایشات و تشخیص‌های لازم نشده بود، به زندان بازگردانده شد.»

رضا شهابی در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی است.

تجمع اعتراضی کشاورزان ورزنه نسبت به عدم اختصاص حق آبه

گروهی از کشاورزان ورزنه در شرق اصفهان روز ۲۹ بهمن برای سومین روز متوالی در اعتراض به عدم اختصاص حق‌آبه در ورودی شهر تجمع کردند.

حدود ۱۰۰ روستایی این منطقه خواهان رسیدگب به عدم پرداخت حق‌آبه توسط مسیولان هستند.

بیشتر بخوانید: پرونده #اعتراضات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.