ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار سفیر سوئد در ایران به سبب اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی

در پی اعطای تابعیت سوئد به احمدرضا جلالی، پزشک محکوم به اعدام، ایران سفیر این کشور را فراخواند. وزارت خارجه ایران، اقدام دولت سوئد را «نامتعارف و غیردوستانه» خواند.

در پی اعطای تابعیت سوئد به احمدرضا جلالی، پزشک محکوم به اعدام، ایران سفیر این کشور را فراخواند و اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی را به او ابلاغ کرد.

وکیل مدافع جلالی در بلژیک گفته است مجازات اعدام این زندانی سیاسی قطعی شده .

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، اقدام دولت سوئد را «نامتعارف، سوأل برانگیز و غیردوستانه» خوانده و از احمدرضا جلالی به عنوان «زندانی امنیتی و جاسوس موساد» نام برده است.

قاسمی گفته ایران اجازه نمی‌دهد سوئد در امور داخلی‌اش دخالت کند و اضافه کرده که اعطای تابعیت مضاعف به «یک مجرم و معترف به قتل که در زندان به سر می‌برد غیر اصولی» است.

احمدرضا جلالی با مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد و دانشگاه پیمونت شرقی در نوارای ایتالیا همکاری داشته. او اردیبهشت سال ۹۵ به دنبال سفر به ایران بازداشت شد. جلالی که به دعوت دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز برای شرکت در کارگاه مدیریت بحران به ایران سفر کرده بود، برای هفت ماه در انفرادی نگهداری شد.

حکم اعدام این زندانی سیاسی به اتهام «جاسوسی» و «افساد فی‌الارض» ۳۰ مهر ماه امسال به وکیلش ابلاغ شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته بود که جلالی چندین دیدار با موساد داشته و اطلاعات حساسی درباره اماکن نظامی و هسته‌ای ایران به آن‌ها داده و در ازای آن پول و اقامت دائم سوئد را دریافت کرده است.

او همچنین مدعی شده بود که جلالی «نشانی و برخی مشخصات ۳۰ تن از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای»، از جمله دو دانشمند هسته‌ای ترورشده در ایران را به «افسران اطلاعاتی موساد» داده است.

ویدا مهران‌نیا، همسر احمدرضا جلالی به شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور حقوق شهروندی، نامه‌ای نوشته و گفته است که در زندان علیه همسرش «اقدامات ضد حقوق بشری» صورت گرفته و اعتراضات مکرر او به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

به‌گفته ویدا مهران‌نیا، همسرش می‌گوید هیچ اقدامی علیه امنیت ملی کشور انجام نداده و کیفرخواست او «عاری از هر سند و مدرک واقعی و معتبر بوده و تنها بر اساس گزارش خلاف واقع مبتنی بر حدس و گمان و سوء ظن، قلب واقعیات و گزارش تفسیری بازجویان صادر شده است.»

دیوان عالی کشور اواسط بهمن‌ماه امسال بار دیگر حکم اعدام احمدرضا جلالی را تایید کرد.

به دنبال انتشار خبر تایید دوباره حکم اعدام احمدرضا جلالی، مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد، با انتشار یادداشتی از احضار سفیر جمهوری اسلامی خبر داده بود.

وکیل مدافع جلالی در بلژیک گفته است مجازات اعدام این زندانی سیاسی قطعی شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.