ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقال اجساد قربانیان سانحه هوایی متوقف شد

به‌دلیل شرایط بد جوی انتقال قطعاتی از اجساد قربانیان حادثه هواپیمای تهران ـ یاسوج با کوله‌پشتی صورت گرفت اما این عملیات نیز به‌دلیل برف شدید متوقف شد.

انتقال اجساد قربانیان حادثه هواپیمای تهران ـ یاسوج با بالگرد و برانکارد امکان‌پذیر نبود و از این رو قطعاتی از پیکر قربانیان با کوله‌پشتی انتقال یافت که آن نیز به‌دلیل برف شدید متوقف شد. هیئت هفت نفره فرانسه نیز به‌منظور همکاری در روند بررسی علت سقوط هواپیمای «ای‌تی‌آر» شرکت هواپیمایی آسمان به تهران وارد شدند.

جست‌وجو برای یافتن جانباختگان احتمالی این سانحه هوایی پس از سقوط هواپیما از صبح روز حادثه آغاز شد. روز گذشته سه‌شنبه یکم اسفند بقایای هواپیما در ارتفاع بالای چهار هزار متر در منطقه «نقل» یاسوج پیدا شد اما هنوز جست‌وجو برای یافتن اجساد مسافران و انتقال آن‌ها ادامه دارد.

چهارمین روز عملیات جست‌وجو صبح چهارشنبه ۲ اسفند آغاز شد. به‌گفته جمعیت هلال احمر استان اصفهان امروز حرکت از سمت «سی‌سخت» و از دو مسیر شمالی و جنوبی عملیات ادامه یابد.

هواپیمای «ای‌تی‌آر» شرکت آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

هواپیما پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنا سقوط کرد. این هواپیما ۲۵ سال عمر داشت.

ساعاتی بعد، محسن مهرعلیزاده، مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان اعلام کرد که اولین گروه از پیکرهای جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا توسط امدادگران جمعیت هلال احمر و با کوله‌پشتی به پایین منتقل شد.

به‌گفته او به‌دلیل شرایط بد جوی امکان انتقال اجساد بسیار دشوار بود. این امر با بالگرد و برانکارد امکان‌پذیر نبود و به همین دلیل امدادگران با کوله‌پشتی قطعاتی از پیکرها را با خود حمل می‌کنند

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان همچنین افزود امروز _چهارشنبه) امکان عملیات امداد و نجات به دلیل شرایط بد جوی نیست و عملیات فردا و روز جمعه ادامه پیدا خواهد کرد.

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز ضمن اعلام این‌که پیکرهای کشف‌شده حادثه سقوط هواپیما با کوله‌پشتی به پایین منتقل شدند، گفت: «عملیات امروز متوقف شده و مشخص نیست که چه زمانی به پایان می‌رسد.»

نجار روز گذشته گفته بود که محل اجساد نزدیک به ۳۰ نفر مشخص شده است که بخشی جمع‌آوری شده و عملیات جمع‌آوری بخشی دیگر ادامه دارد.

همچنین آزمایش دی‌ان‌ای از بستگان درجه یک مسافران هواپیما گرفته شده و پس از انطباق کامل و شناسایی آن‌ها، اجساد برای مراسم تدفین تحویل بازماندگان خواهد شد.

از سوی دیگر رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت کشور طراح و سازنده هواپیما می‌تواند پس از بروز سانحه، نماینده‌ای برای شرکت در بررسی سانحه هواپیما اعزام کند و به همین خاطر هیئت فرانسوی برای بررسی علت سقوط هواپیمای شرکت آسمان سه‌شنبه شب وارد تهران شد.

این هیئت شامل سه نفر از اعضای کمیته بررسی سوانح دولت فرانسه و چهار نفر از نمایندگان کارخانه سازنده «ای‌تی‌آر» است.

موتور هواپیما تولید کشور کاناداست و نمایندگانی از این کشور نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت نیاز مشاورانی به ایران اعزام کنند.

توضیح: این خبر با اطلاعات تازه به‌روز شد و تیتر و تیزر آن تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارگر

    فشاگری بزرگ درباره سقوط ATR - هواشناسی هشدار داده بود ولی شرکت آسمان پرواز را لغو نکرد - از خلبانان چک گرفته اند و مجبور به پرواز می کنند - شکایت‌ خلبانان آسمان به کمیسیون عمران مجلس - بیش از 30 نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماه‌های قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا داده‌اند. - یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سقوط هواپیمای آسمان پرده از مسائلی برداشته است که عدم توجه به آنها می تواند فجایع بزرگ تری را در صنعت هوایی کشور به ویژه در شرکت آسمان به دنبال داشته باشد. - محمد دامادی، نماینده ساری در مجلس که با باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیما گفت و گو کرده، تصریح کرده است که سوء مدیریت در شرکت هواپیمایی آسمان می‌تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط این هواپیما باشد. - وی فاش کرده است که سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متاسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد. - دامادی درباره سوء مدیریت حاکم بر هواپیمایی آسمان چنین گفته است: شکایت‌های بسیاری از سوی خلبانان آسمان به کمیسیون عمران ارسال شده است و بیش از 30 نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماه‌های قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا داده‌اند. متاسفانه تعدادی از خلبانان اعلام کرده‌اند که این شرکت با دریافت چک از خلبانان ، آنها را مجبور به پرواز می‌کند.