ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چاد رابطه با قطر را از سر گرفت

چاد یکی از کشورهایی بود که پس از اعلام قطع روابط عربستان و بحرین و مصر و امارات متحده عربی با قطر در ژوئن گذشته به آنها پیوست.

قطر و چاد برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

وزیر خارجه قطر (راست) و همتای چادی‌اش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر سه‌شنبه ۲۰ فوریه / یکم اسفند در دوحه با شریف محمد زین، همتای چادی خود دیدار کرد. این دو بر سر آغاز مجدد روابط دیپلماتیک دو کشور و توسعه آن به توافق دست یافتند. وزیر خارجه قطر در پیامی توئیتری خبر امضای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و بازگشت سفرای دو کشور را اعلام کرد.

چاد یکی از کشورهایی بود که پس از اعلام قطع روابط چهار کشور عربی با قطر در ژوئن گذشته به آنها پیوست. عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر آن زمان اعلام کردند که برای حفظ منافع ملی خود، مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم و به دلیل دخالت قطر در مسائل داخلی کشورشان رابطه سیاسی خود با این کشور ‌را قطع می‌کنند. آن‌ها راه‌های زمینی و حریم هوایی خود را بر روی قطر مسدود کردند و فهرستی از درخواست‌ها را به این کشور ارائه دادند. قطر درخواست‌ها را نقض حاکمیت ملی خود خواند و همه اتهام‌ها را رد کرد.

چاد اوت گذشته سفارت قطر در انجامنا، پایتخت این کشور را بست و دوحه را به دخالت در امور داخلی و تلاش برای بی‌ثبات‌سازی متهم کرد.

قطر نیز در واکنش سفارت چاد را تعطیل کرد و این کشور را به مشارکت در «باج‌خواهی سیاسی» علیه دوحه متهم کرد.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده در هشت ماه گذشته تلاش کرده‌اند تا این بحران خاتمه یابد. کویت و عمان نیز نقش میانجی‌های منطقه‌ای در شورای همکاری‌های خلیج فارس را ایفا کردند تا قطر و چهارکشور عربی روابط عادی را از سر بگیرند. اما این بحران هنوز ادامه دارد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.