ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماینده مجلس: احتمال سانحه هوایی وجود داشت، اما شرکت آسمان توجهی نکرد

یک نماینده مجلس ایران اعلام کرد که در جریان سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، هواشناسی وضعیت آب و هوا را اعلام کرده بود اما شرکت هواپیمایی آسمان پرواز را لغو نکرد.

یک نماینده مجلس ایران اعلام کرد که در جریان سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج، هواشناسی وضعیت آب و هوا را اعلام کرده بود اما شرکت هواپیمایی آسمان پرواز را لغو نکرد.

در انتظار انتقال پیکر سرنشینان هواپیمای تهران ـ یاسوج

محمد دامادی، نماینده ساری و عضو کمیسیون عمران مجلس چهارشنبه ۲ اسفند، سوء مدیریت در شرکت هواپیمایی آسمان را یکی از دلایل اصلی سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج دانست و گفت: «سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متأسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد.»

هواپیمای «ای‌تی‌آر» شرکت آسمان با ۶۰ مسافر و شش خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنا سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

دامادی همچنین مسائل دیگری را درباره سوء مدیریت در شرکت آسمان بیان کرد. شرکت هواپیمایی آسمان جزو شرکت‌های وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری است که زیرنظر وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند.

او گفت «بیش از ۳۰ نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان» در ماه‌های گذشته به دلیل سوء مدیریت استعفا داده‌اند و شماری از خلبانان گفته‌اند که «این شرکت با دریافت چک از خلبانان، آن‌ها را مجبور به پرواز می‌کند» و مانع از آن می‌شود که خلبانان شرکت آسمان را ترک کنند.

به‌گفته این نماینده مجلس بیش از دو سال پیش مشکلات این شرکت هواپیمایی گوشزد شده بود و حتی یک بار جلسه‌ای در دفتر علی ربیعی، وزیر کار برگزار شده و در آن جلسه یکی از کاپیتان‌های شرکت آسمان هشدار داده بود که «با این روند مدیریتی، حتماً سانحه خواهیم داشت ولی وزیر پاسخی نداد و به تذکرات کارشناسانه او توجهی نکرد».

بر اساس آخرین خبرها تا کنون پیکر ۳۲ نفر از جان‌باختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا شده اما شرایط نامساعد جوی، بارش و کولاک امکان صعود به دنا و انتقال پیکرها به پایین قله را سخت کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.