ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیش‌بینی اقتصادی: سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری به ۵ میلیون نفر می‌رسد

بر اساس آخرین آمار بیش از سه میلیون و ۳۶۶ هزار بیکار در ایران وجود دارد. استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را دارند.

یک اقتصاددان ایرانی می‌گوید در سال ۱۴۰۰ تعداد بیکاران به پنج میلیون نفر و در سال ۱۴۰۶ به ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر با در نظر گرفتن روند فعلی بازار کار خواهد رسید.

رئیس مرکز آمار ایران می‌گوید که ده درصد از جمعیت از اشتغال ناقص برخوردار است

سیدمحمدصادق الحسینی، اقتصاددان می‌گوید سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال از ۲۴ درصد در سال ۱۳۸۴ به ۱۸ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده و به طور حتم در سال ۱۳۹۶ کمتر از این رقم خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار رسمی بیش از سه میلیون و ۳۶۶ هزار بیکار در ایران وجود دارد اما الحسینی می‌گوید این رقم به‌طور حتم بیشتر از این است.

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، وزیر کشور نیز می‌گوید در حالی که میانگین نرخ بیکاری در ایران ۱۲ درصد اعلام شده، بیکاری در برخی از شهرهای به ۶۰ درصد رسیده است.

استان‌های البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را دارند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.