ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمار کشته‌شدگان ناآرامی‌های سوريه از پنج هزار نفر فراتر رفت

<p>ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت از آغاز ناآرامی&zwnj;های سوريه تاکنون بيش از پنج هزار نفر کشته شده&zwnj;اند که دست&zwnj;کم ۳۰۰ نفر از آن&zwnj;ها کودک هستند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش الجزيره، ناوی پيلای روز دوشنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر ۱۳۹۰) در نشستی با اعضای شورای امنيت سازمان ملل گفت در يک سال گذشته بيش از ۱۴ هزار نفر در سوريه بازداشت شده&zwnj;اند و ۱۲۴۰۰ نفر نيز به کشورهای همسايه گريخته&zwnj;اند.</p> <p>به گفته ناوی پیلای اين آمار، شمار کشته&zwnj;شدگان نيروهای امنيتی سوريه را شامل نمی&zwnj;شود. دولت سوريه می&zwnj;گويد بيش از هزار پليس و نيروی امنيتی در اين ناآرامی&zwnj;ها کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را &quot;غير قابل تحمل&quot; خواند و از شورای امنيت سازمان ملل خواست تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين&zwnj;المللی بفرستد.</p> <blockquote> <p>وزير امور خارجه آلمان: من فکر می&zwnj;کنم لازم است کشورهايی که در شورای امنيت با ترديد (در برابر وقايع سوريه) عمل می&zwnj;کنند، نظرشان را تغيير دهند</p> </blockquote> <p>روسيه و چين که از اصلاحات سياسی در سوريه پشتيبانی می&zwnj;کنند، در ماه اکتبر سال جاری ميلادی، قطعنامه&zwnj;ای را که در مورد بحران سوريه به رأی گذاشته شد، وتو کردند.</p> <p>در ميان اعضای شورای امنيت علاوه بر روسيه و چين، کشورهای برزيل، هند و آفريقای جنوبی نيز مخالف صدور قطعنامه عليه سوريه هستند.</p> <p>گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان پس از سخنان ناوی پيلای به خبرنگاران گفت: &quot;من فکر می&zwnj;کنم لازم است کشورهايی که در شورای امنيت با ترديد (در برابر وقايع سوريه) عمل می&zwnj;کنند، نظرشان را تغيير دهند.&quot;</p> <p>وی افزود از شنيدن &quot;سنگدلی&zwnj;ها&quot; در سوريه شوکه شده است.</p> <p>جراد آراد، سفير فرانسه در سازمان ملل نيز گفته است &quot;سکوت و بی&zwnj;تفاوتی&quot; در برابر بحران سوريه، اعتبار شورای امنيت را به خطر انداخته است.</p> <p>در تازه&zwnj;ترين درگيری&zwnj;ها در سوريه روز يکشنبه ۱۱ دسامبر، دست&zwnj;کم ۲۶ نفر از جمله پنج کودک و زن کشته شدند.</p> <p>اقدامات حکومت سوريه در سرکوب تظاهرات مخالفان، خشم قدرت&zwnj;های جهانی را برانگيخته و تحريم&zwnj;هايی را عليه اين کشور از سوی اتحاديه عرب، اتحاديه اروپا، آمريکا و ترکيه به دنبال داشته است.</p> <p>تظاهرکنندگان خواهان پايان يافتن حکومت اسد و برگزاری انتخابات دموکراتيک هستند. بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در قدرت است و پدرش نيز به مدت سه دهه در اين کشور حکومت کرد.</p> <p>در همين حال مخالفان از روز يکشنبه ۱۱ دسامبر اعلام اعتصاب سراسری کردند. اين اعتصاب که با نام &quot;اعتصاب کرامت&quot; معرفی شده، برای اخلال در عملکرد دولت سوريه سازماندهی شده است.</p> <p>مخالفان می&zwnj;گويند مردم در حمص و شهرهای مجاور به طور گسترده&zwnj;ای به اعتصاب پيوسته&zwnj;اند و مغازه&zwnj;ها را تعطيل کرده&zwnj;اند. اما خبرگزاری رسمی سوريه (سانا) می&zwnj;گويد در اين کشور هيچ نشانه&zwnj;ای از اعتصاب وجود ندارد و فعاليت عادی بازار ادامه دارد.</p> <p>&nbsp;</p>

ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت از آغاز ناآرامی‌های سوريه تاکنون بيش از پنج هزار نفر کشته شده‌اند که دست‌کم ۳۰۰ نفر از آن‌ها کودک هستند.

به گزارش الجزيره، ناوی پيلای روز دوشنبه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر ۱۳۹۰) در نشستی با اعضای شورای امنيت سازمان ملل گفت در يک سال گذشته بيش از ۱۴ هزار نفر در سوريه بازداشت شده‌اند و ۱۲۴۰۰ نفر نيز به کشورهای همسايه گريخته‌اند.

به گفته ناوی پیلای اين آمار، شمار کشته‌شدگان نيروهای امنيتی سوريه را شامل نمی‌شود. دولت سوريه می‌گويد بيش از هزار پليس و نيروی امنيتی در اين ناآرامی‌ها کشته شده‌اند.

کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اين وضعيت را "غير قابل تحمل" خواند و از شورای امنيت سازمان ملل خواست تا پرونده سوريه را به دادگاه جنايی بين‌المللی بفرستد.

وزير امور خارجه آلمان: من فکر می‌کنم لازم است کشورهايی که در شورای امنيت با ترديد (در برابر وقايع سوريه) عمل می‌کنند، نظرشان را تغيير دهند

روسيه و چين که از اصلاحات سياسی در سوريه پشتيبانی می‌کنند، در ماه اکتبر سال جاری ميلادی، قطعنامه‌ای را که در مورد بحران سوريه به رأی گذاشته شد، وتو کردند.

در ميان اعضای شورای امنيت علاوه بر روسيه و چين، کشورهای برزيل، هند و آفريقای جنوبی نيز مخالف صدور قطعنامه عليه سوريه هستند.

گيدو وستروله، وزير امور خارجه آلمان پس از سخنان ناوی پيلای به خبرنگاران گفت: "من فکر می‌کنم لازم است کشورهايی که در شورای امنيت با ترديد (در برابر وقايع سوريه) عمل می‌کنند، نظرشان را تغيير دهند."

وی افزود از شنيدن "سنگدلی‌ها" در سوريه شوکه شده است.

جراد آراد، سفير فرانسه در سازمان ملل نيز گفته است "سکوت و بی‌تفاوتی" در برابر بحران سوريه، اعتبار شورای امنيت را به خطر انداخته است.

در تازه‌ترين درگيری‌ها در سوريه روز يکشنبه ۱۱ دسامبر، دست‌کم ۲۶ نفر از جمله پنج کودک و زن کشته شدند.

اقدامات حکومت سوريه در سرکوب تظاهرات مخالفان، خشم قدرت‌های جهانی را برانگيخته و تحريم‌هايی را عليه اين کشور از سوی اتحاديه عرب، اتحاديه اروپا، آمريکا و ترکيه به دنبال داشته است.

تظاهرکنندگان خواهان پايان يافتن حکومت اسد و برگزاری انتخابات دموکراتيک هستند. بشار اسد از سال ۲۰۰۰ تاکنون در قدرت است و پدرش نيز به مدت سه دهه در اين کشور حکومت کرد.

در همين حال مخالفان از روز يکشنبه ۱۱ دسامبر اعلام اعتصاب سراسری کردند. اين اعتصاب که با نام "اعتصاب کرامت" معرفی شده، برای اخلال در عملکرد دولت سوريه سازماندهی شده است.

مخالفان می‌گويند مردم در حمص و شهرهای مجاور به طور گسترده‌ای به اعتصاب پيوسته‌اند و مغازه‌ها را تعطيل کرده‌اند. اما خبرگزاری رسمی سوريه (سانا) می‌گويد در اين کشور هيچ نشانه‌ای از اعتصاب وجود ندارد و فعاليت عادی بازار ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.