ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد روحانی از اسلامی‌کردن علوم و شک دائمی به پژوهشگران

روحانی از ارتباط اساتید و پژوهشگران ایرانی با موسسات خارجی دفاع و از شک دائمی به پژوهشگران و اساتید ایرانی انتقاد کرد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری شنبه پنجم اسفند با انتقاد از «اسلامی‌کردن علوم» گفت تا کنون پول و زمان زیادی برای این موضوع خرج شده است.

روحانی در کنار وزیر و رئیس دفترش در اختتامیه جشنواره علمی خوارزمی

روحانی در سی و یکمین جشنواره علمی خوارزمی گفت: «عده‌ای در کشور ما سال‌ها وقت صرف کردند تا ریاضی و شیمی و فیزیک اسلامی درست کنند. می‌خواستند ثابت کنند که همه علوم ریشه در اسلام دارد. این سخن صحیح نیست.»

این انتقادات روحانی در شرایطی مطرح می‌شود که او در دولت دوازدهم، منصور غلامی، از طرفدار اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها را به سمت وزیر علوم  انتخاب کرد.

رئیس دولت یازدهم در اختتامیه جشنواره خوارزمی از ارتباط اساتید و پژوهشگران ایرانی با موسسات خارجی دفاع و از شک دائمی به پژوهشگران و اساتید ایرانی انتقاد کرد.

در سال‌های گذشته شماری از پژوهشگران ایرانی به سبب رابطه با پژوهشگاه‌های خارجی بازداشت شده‌اند. رامین جهانبگلو و کیان تاجبخش و هاله اسفندیاری از جمله این افراد بودند.

در آخرین مورد اما بازداشت و مرگ کاووس سیدامامی، پژوهشگر جامعه‌شناسی و فعال محیط زیست با واکنش نهادهای علمی در ایران مواجه شد. کاووس سیدامامی از سوی نهادهای قضایی به جاسوسی متهم شده بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    اسلامی کردن در همه حوزه ها شکست خورده است . در حوزه اقتصاد و حقوق وحتی اخلاقیات ! امروزه ما شاهد فروپاشی اخلاق در جامعه هستیم . کسانی که در صدد اسلامی کردن دروس دانشگاهی خصوصا در حوزه علوم انسانی بودند ضربات سنگینی به تبلور دانش و استعداد ها زدند .