ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد از روحانی و احمدی نژاد در مجمع تشخیص مصلحت در روز غیاب آنها

واکنش‌ محافظه‌کاران به نامه احمدی‌نژاد به رهبر ایران ادامه دارد. همزمان دبیر مجمع تشخیص مصلحت از رئیس‌جمهوری کنونی به خاطر طرح ایده رفراندوم انتقاد کرد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست شنبه پنجم اسفند این مجمع به انتقاد از رئیس‌جمهوری کنونی و پیشین ایران پرداخت. حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد همراه با سران دو قوه مقننه و قضائیه در این نشست غایب بودند. واکنش‌ محافظه‌کاران به نامه احمدی‌نژاد به رهبر ایران ادامه دارد.

محسن رضایی از روحانی به خاطر طرح رفراندوم و از احمدی‌نژاد به خاطر نامه اخیرش به خامنه‌ای انتقاد کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد به علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز گفت:

متاسفانه برخی مواقع شاهد رفتارهایی خارج از چارچوب دین و قانون از کسانی هستیم که در کشور مسئولیت و اختیارات داشته و یا دارند. کسانی که می بایست پاسخگوی عملکرد و تصمیمات خود در قبال مردم و کشور و نظام باشند، مطالبی را مطرح می کنند که خوراک تبلیغی دشمنان و رسانه های معاند بیگانه را فراهم می کند.

این موضع از سوی دیگر محافظه‌کاران ایران نیز در حال تکرار است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز شنبه به جمع منتقدان احمدی‌نژاد پیوست و گفت که

کسانی که خود مسبب مشکلات کشور محسوب می‌شوند، امروز که برخی متهمان تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند، در مقام دایه مهربان‌تر از مادر هجمه‌های خود را به دستگاه قضایی تشدید کرده‌اند.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین صداوسیما هم شنبه در سخنانی با اشاره به نامه احمدی‌نژاد گفت که «اولین بار آقای کروبی در انتخابات از واژه "مهندسی" استفاده کرد». او در ادامه گفت که به «مهندسی خوب و مهندسی بد» معتقد است.

احمدی‌نژاد دوشنبه به علی خامنه‌ای، رهبر ایران نامه نوشت. متن این نامه چهارشنبه از سوی وب‌سایت «دولت بهار»، وابسته به او منتشر شد. او خطاب به خامنه‌ای گفته بود که رئیس قوه قضائیه را برکنار و انتخابات آزاد و زودهنگام برای ریاست‌جمهوری و مجلس برگزار کند. او خواستار کاهش قدرت بیت رهبری نیز شد.

مهدی کروبی، یکی از چهره‌های کلیدی جنبش سبز که در حصر خانگی است، از دخالت بیت رهبری و نهادهای امنیتی در پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۳۸۴ و مهندسی این انتخابات سخن گفته بود.

کروبی و دیگر چهره‌های کلیدی محصور جنبش سبز، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نتیجه رسمی انتخابات ۱۳۸۸ را نیز حاصل «تقلب» و دستکاری نهادهای امنیتی وابسته به رهبری می‌دانستند.

در اتفاقی دیگر، وب‌سایت خبری «اعتمادآنلاین» شنبه گزارش داد که زندگی‌نامه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت که سال گذشته درگذشت، از وب‌سایت این مجمع حذف شده است.

انتقاد رضایی از رفراندوم

محسن رضایی در دیگر بخش سخنانش با اشاره به سخنان روحانی در مراسم حکومتی ۲۲ بهمن درباره رجوع به اصل ۵۹ قانون اساسی و برگزاری رفراندوم گفت که طرح این موضوع «در روزی که سیل خروشان ملت ، سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته اند» صحیح نبوده است.

او از مسئولان دولتی خواست که «به جای طرح موضوعات فرعی» به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

روحانی ۲۲ بهمن به اصل ۵۹ قانون اساسی، اصل مربوط به برگزاری «همه‌پرسی» اشاره کرد و آن را راه‌حل قانون اساسی ایران برای حل اختلاف بین جناح‌های سیاسی دانست. اما مشخص نکرد در چه زمینه‌ای این همه‌پرسی باید برگزار شود.

 در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یک دگراندیش

    خب دوستانی می گویند نبایست ایران را به سمت سوریه ای شدن برد!، و بایست این قیبل اعتراضات بعنوان مبارزه مسالمت امیز پیشه کرد! خب دوستان خارج نشین گرامی، ما داریم می گوییم بر اثر تجربه و بدهیات تاریخی ، حاکمیت استبداد تن به هیچ اصلاحاتی نمی هد، امر مبرازه راهبردی، این است که، هر نوع روش تبدیل شد به مبارزه به بر هم زننده معالادات هزینه-فایده حاکیت استبدادی . شما "پلان الف"، یعنی از جنگ داخلی و یا حمله خارجی بیمناک هستید از برای آینده ایران، حب بر اس تجربه نسبتا موفق پیگرد قضایی علیه شاهروردی در آلمان که موجب فراری دادنش شد، مدتی است که پیشنهاد داده اند در فضای مجازی (از کامنت های رادیو زمانه تا پست هایی از برو بچ سایت بالاترین) به عزیزان اپوزیسیون خارج نشین ، که بعد از دهها سال کنار گود نشتن و هی گفتن لنگش کن، بیا این "پلان ب" اجرا کنید. اما انگرای به عمد، خاموشیو خفقانی در خارج نشنان اپوزیسیون نما رخ داده (؟!)، به کل این پیشنهاد را عامدا نایده گرفتند! در حالی این پیشنهاد پیگرد قضایی راهبردی است و می توان با کمترین هزنیه، پرفایده ترین و موثرترین ضربات بر حاکمیت استبدادی بزند و تمام محاکم قضایی جهان آزاد ، آسودگی خیال از دزدان بیت المال و جنایتکاران نظام بیگرد. دیگر اینها راحت نخواهند توانست آقازاده هایشان در کشورهیا غربی و شرقی از ژاپن تا اروپا و کاندا بفرستند! دیگر امثال خاوری و بقیه نخواهند توانست مییلونی اموال مردم بیچراه ایارن غارت کنند. اجرای این "پلان ب" کار اپوزیسیون خارچ نشین است.

  • یک دگراندیش

    من در کامنتی راجع به حرکت اعتراضی نهب ه حجاب اجباری گفتم: اما نبایست این حرکات محدود باشد. به قول دوستانی بایست معادلات هزینه-فایده بر هم زد، حرکت اعتراضی نه به حجاب، وقتی می تواند معادلات هزینه-فایده بر هم زند که از یک تاکیتک انفرادی، به حرکت انبوه جمعمی تبدیل شود. این حق داشتن آزادی پوشش، تنها با وقتی می تواند ستانده شود از حاکمیت مستبد و ظالم و فاسد، که از فردای خواندن این کامنت، تمام آن هزاران بانویی که نمی خواهند حجاب اجباری را ، یک بار و برای همیشه این حجاب اجباری را کنار بگذارند و پای این هزینه دادن به ایستند.