ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات – از میان آن‌ها: اعتراض رانندگان شرکت واحد

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که روز ۶ اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. از میان آن‌ها: حرکت اتوبوس‌های شرکت واحد با چراغ‌های روشن، تجمع سپرده‌گذاران در تهران، میاندوآب و مشهد، ششمین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز، دومین روز اعتصاب عمومی در بانه و پیرانشهر

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که ششم اسفند صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید بروز شود.

حرکت اتوبوس‌های شرکت واحد با چراغ روشن- 6 اسفند

رانندگان شرکت واحد یکشنبه ششم اسفند در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود اتوبوس‌ها را با چراغ‌های روشن به حرکت درآوردند.

آکسیون با فراخوان سندیکای کارگران و رانندگان شرکت واحد برگزار شد و در فراخوان آن آمده بود:

«مدیریت شرکت واحد در سال جاری تهاجمات وسیعی نسبت به قطع مطالبات به‌حق کارگران کرده است. مطالبات مربوط به شارژ کارت اعتباری، لباس فرم رانندگان و لباس کار کارگران تعمیرگاه و توقفگاه، ارتقاء گروه رانندگان همچنین تسهیلات بلاعوض مسکن برای اکثریت رانندگان معوق شده است. و رانندگان و کارگران در این زمینه اعتراضات جدی دارند.»

به گزارش سندیکای شرکت واحد مدیران سامانه ۷ بی‌ آر تی در ایستگاه‌ها مستقر و مانع از چراغ روشن کردن رانندگان می‌شدند.

اخباری از تجمع اعتراضی یکشنبه ۶ اسفند سپرده‌گذاران موسسات مالی لااقل در سه شهر ایران منتشر شده است: تجمع اعتراضی سپرده‌گذاران کاسپین و  تعاونی البرز ایرانیان مقابل مجلس در تهران، تجمع سپرده‌گذاران بانک قرض‌الحسنه میاندوآب و تجمع سپرده‌گذاران بدر توس مقابل استانداری در مشهد.

صدها تن از سپرده‌گذاران کاسپین و  تعاونی البرز ایرانیان که مقابل مجلس تجمع کرده بودند بنرهایی در دست داشتند و شعار می‌دادند:

    سپرده‌گذاران خطاب به ماموران نیروی انتظامی که مقابل آنان صف‌آرایی کرده بودند، شعار می‌دادند:

      [video width="310" height="230" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/کاسپین-مقابل-مجلس-6-اسفند-عرضه-کار-ندارید-پستو-کنار-بذارید.mp4"][/video]

      بر یکی از بنرهایی که سپرده‌گذاران بدر توس مقابل استانداری در مشهد در دست داشتند نوشته شده بود:

        ششم اسفند- ششمین روز اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز مقابل استانداری خوزستان

        ششمین روز اعتصاب کارگران فولاد اهواز

        جمع بسیار وسیعی از کارگران شرکت ملی فولاد اهواز یکشنبه ۶ آذر در ششمین روز اعتصاب خود مقابل استانداری تجمع و سپس در خیابان‌های شهر راهپیمایی کردند.

        کارگران مقابل استانداری شعار می‌دادند:

          شعارهای کارگران حین راهپیمایی در خیابان امانیه  به سمت میدان فلسطین:

            [video width="360" height="480" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/فولاد-اهواز-6-اسفند-راهپیمایی-در-شهر-با-شعار-مشکل-ما-حل-نشه-اهواز-قیامت-میشه.mp4"][/video]

            کارگران فولاد، کارگران نیشکر هفت‌تپه را به تظاهرات مشترک فراخواندند

            جمعی از کارگران فولاد اهواز در پیامی خطاب به کارگران نیشکر هفت‌تپه از آن‌ها خواسته‌اند دوشنبه در کنار کارگران فولاد مقابل استانداری تجمع کنند.

            متن پیام به نقل از  اتحادیه آزاد کارگران ایران:

            «کارگران شرکت هفت تپه  درود بر شرفتان

            ما کارگران گروه ملی فولاد اهواز فردا باز هم درب استانداری تجمع خواهیم کرد و از شما میخواهیم و از تمام کارگران استان که به تجمع ما بپیوندند تابیش از پیش اتحاد کارگری را به سرمایه دارنی که قصد بر چپاول مال کارگران را دارند بفهمانیم که ما کارگران همه یک پیکریم و همه باهم هستیم تا حقمان را بگیریم  بدین وسیله از شما دعوت میکنیم به ما بپیوندید جمعی از کارگران گروه صنعتی ملی اهواز.»

            دومین روز اعتصاب در بانه

            دومین روز اعتصاب عمومی در بانه و پیرانشهر

            اعتصاب عمومی در بانه و پیرانشهر که از شنبه ۵ اسفند در اعتراض به بستن گذر مرزی ... و در اعتراض به بیکاری آغاز شده یکشنبه ۶ اسفند نیز ادامه یافت. در پی توافق دولت‌های ایران و عراق برخی گذرهای مرزی محل عبور کولبران مسدود شده و قرار است تعداد دیگری از گذرگاه‌ها بسته شود که ده‌ها هزار تن از ساکنان منطقه را با مشکل مواجه می‌کند.

            [video width="352" height="640" mp4="https://www.radiozamaneh.info/u/wp-content/uploads/2018/02/اعتصاب-عمومی-در-پیرانشهر-روز-دوم-6-اسفند.mp4"][/video]

            اعتصاب کارگران فرآورده‌های لبنی بینالود نیشابور

            6 اسفند- اعتصاب کارگران شرکت فرآورده های لبنی بینالود نیشابور

            کارگران شرکت فرآورده‌های لبنی بینالود نیشابور که ۷ ماه است حقوق نگرفته‌اند، یکشنبه ۶ اسفند دست به اعتصاب و تجمع اعتراضی زدند.

            اعتصاب کارگران شرکت ارکان ثالث شاغل در پالایشگاه گاز ایلام

            کارکنان که به‌واسطه این شرکت در پالایشگاه گاز ایلام کار می‌کنند یکشنبه ۶ اسفند در اعتراض به تبعیض در پرداخت دستمزدها و امکانات رفاهی و عدم پرداخت چند سال حق سنوات اعتصاب کردند. بر بنری که کارگران بهمراه داشتند خطاب به بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نوشته شده بود: آقای زنگنه تبعیض تا کی؛ چرا مطالبات ۵ ساله ما را پرداخت نمی‌کنید؟

            کارگران سامان کاشی بروجرد مقابل دفتر امام جمعه - 6 اسفند

            تجمع کارگران سامان کاشی مقابل دفتر امام جمعه بروجرد

            کارگران کاشی سامان بروجرد در تداوم تجمعات اعتراضی خود به تعویق مطالبات یکشنبه ۶ اسفند مقابل دفتر امام جمعه بروجرد تجمع کردند.

            پارس آرمان شفق و فولاد قزوین- 6 اسفند

            تجمع همزمان کارگران فولاد قزوین و پارس آرمان شفق در مقابل فرمانداری تاکستان

            فرمانداری تاکستان روز یکشنبه شاهد تجمع همزمان کارگران دو کارخانه بود که به ماه‌ها معوقات مزدی اعتراض داشتند و خواستار پاسخگویی مقامات فرمانداری بودند.

            کارخانه‌های «فولاد قزوین» و «آرمان شفق» کارفرمای واحدی دارند. شرکت راه ابریشم که از مدتی پیش مسئولیت این دو واحد تولیدی را برعهده گرفته سه ماه است دستمزد و ملحقات مزدی کارگران را نپرداخته است.

            کارگران علاوه بر مزد سه ماه اخیر هر یک ۲ تا ۳ میلیون تومان نیز از کارفرمای قبلی طلبکارند و حق بیمه‌شان نیز از آبان پرداخت نشده است.

            تجمع اعتراضی کارگران سد غلامان در خراسان شمالی

            گروهی از کارگران سد غلامان واقع در خراسان جنوبی یکشنبه ۶ اسفند در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد خود تجمع اعتراضی برپا کردند.  کارگران گفته‌اند پیمانکار پروژه شرکت پروفیل راه، مطالبات خود را از اداره آب منطقه‌ای دریافت کرده اما دستمزد کارگران را نمی‌پردازد.

            این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

            آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

            .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

            توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

            نظر بدهید

            در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

            نظرها

            نظری وجود ندارد.