ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نيروگاه بوشهر در نيمه اول سال ۲۰۱۲ به ظرفيت ۱۰۰ درصدی می‌رسد

<p>واحد نخست نيروگاه اتمی بوشهر در جنوب ايران در نيمه اول سال ۲۰۱۲ ميلادی به ظرفيت ۱۰۰ درصدی می&zwnj;&zwnj;رسد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش ريا نووستی، شرکت &quot;انرگو اتم&quot; اوکراين اعلام کرده است در حال حاضر نيروگاه اتمی بوشهر در مرحله استفاده از ۵۰ درصد ظرفيت خود قرار دارد و قرار است مراحل بعدی استفاده از ۷۵ و ۱۰۰ درصد ظرفيت انجام شده و اين نيروگاه در نيمه اول سال آينده ميلادی برای بهره&zwnj;برداری به ايران تحويل داده شود. </p> <p>آزمايش پيش از راه&zwnj;اندازی نيروگاه اتمی بوشهر از روز ۱۰ تا ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۱ ميلادی طبق درخواست ايران انجام شد.</p> <blockquote> <p>نيروگاه بوشهر نخستين نيروگاه اتمی ايران است که از ۳۵ سال پيش ساخت آن آغاز شده اما هنوز راه&zwnj;اندازی نشده است، ايران می&zwnj;گويد هدفش از راه&zwnj;اندازی نيروگاه بوشهر توليد برق است</p> </blockquote> <p>نمايندگان روسيه، اوکراين، ارمنستان، مجارستان، فرانسه و بلژيک در تست انجام شده توسط مرکز منطقه&zwnj;ای انجمن جهانی اپراتورهای هسته&zwnj;ای در مسکو شرکت کردند.</p> <p>در اواخرژانويه ۲۰۱۱ شرکت، &quot;اتم استروی اکسپورت&quot;، پيمانکار نيروگاه بوشهر، مرحله نوبتی راه&zwnj;اندازی فيزيکی نيروگاه بوشهر را انجام داد. </p> <p>راه&zwnj;اندازی فيزيکی به معنای پايان مرحله آزمايشات تمام سيستم&zwnj;های واحد توليد انرژی نيروگاه اتمی است و سپس به دنبال بارگذاری سوخت هسته&zwnj;ای، توليد برق در آن شروع می&zwnj;شود.</p> <p>نيروگاه بوشهر نخستين نيروگاه اتمی ايران است که از ۳۵ سال پيش ساخت آن آغاز شده اما هنوز راه&zwnj;اندازی نشده است. ايران می&zwnj;گويد هدفش از راه&zwnj;اندازی نيروگاه بوشهر توليد برق است.</p> <p>عمليات احداث اين نيروگاه در سال ۱۳۵۵ و در زمان محمدرضا پهلوی، آخرين پادشاه ايران طی قراردادی با کشور آلمان آغاز شد. اما در زمان جنگ ايران و عراق در دهه ۶۰ خورشيدی، آلمان از ادامه همکاری در اين پروژه انصراف داد.</p> <p>با انصراف آلمان، روسيه از ۱۵ سال پيش کار احداث نيروگاه بوشهر را آغاز کرده اما تاکنون زمان راه&zwnj;اندازی اين نيروگاه چندين بار به تعويق افتاده است.</p> <p>علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران روز يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ در نشست کميسيون اقتصادی ايران و روسيه گفت: &quot;نيروگاه بوشهر از ارزشمندترين نمادهای همکاری ايران و روسيه است.&quot;</p> <p>صالحی در حالی همکاری روسيه را در ساخت نيروگاه بوشهر &quot;ارزشمند&quot; توصيف کرده که شماری از نمايندگان مجلس ايران از نحوه تکميل اين نيروگاه به دست روسيه انتقاد می&zwnj;کنند.</p> <p>حسين نجابت يکی از نمايندگان مجلس ۱۴ شهريور گفت روسيه در راه&zwnj;اندازی نيروگاه اتمی بوشهر &quot;رو راست&quot; نبوده و پس از افتتاح کامل اين نيروگاه &quot;بايد برای هميشه با حضور روس&zwnj;ها در طرح&zwnj;های اتمی ايران خداحافظی کرد.&quot;</p> <p>با تأخيرهای پی&zwnj;درپی در راه&zwnj;اندازی نيروگاه بوشهر، مجلس ايران کميته&zwnj;ای برای بررسی اين موضوع تشکيل داد.</p> <p>حسن غفوری&zwnj;فرد، رئيس کميته ويژه بررسی علل تأخير نيروگاه بوشهر چندی پيش به خبرگزاری مهر گفت ممکن است ساخت يک نيروگاه اتمی&zwnj; جديد از تکميل نيروگاه بوشهر باصرفه&zwnj;تر باشد.</p> <p>&nbsp;</p>

واحد نخست نيروگاه اتمی بوشهر در جنوب ايران در نيمه اول سال ۲۰۱۲ ميلادی به ظرفيت ۱۰۰ درصدی می‌‌رسد.

به گزارش ريا نووستی، شرکت "انرگو اتم" اوکراين اعلام کرده است در حال حاضر نيروگاه اتمی بوشهر در مرحله استفاده از ۵۰ درصد ظرفيت خود قرار دارد و قرار است مراحل بعدی استفاده از ۷۵ و ۱۰۰ درصد ظرفيت انجام شده و اين نيروگاه در نيمه اول سال آينده ميلادی برای بهره‌برداری به ايران تحويل داده شود.

آزمايش پيش از راه‌اندازی نيروگاه اتمی بوشهر از روز ۱۰ تا ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۱ ميلادی طبق درخواست ايران انجام شد.

نيروگاه بوشهر نخستين نيروگاه اتمی ايران است که از ۳۵ سال پيش ساخت آن آغاز شده اما هنوز راه‌اندازی نشده است، ايران می‌گويد هدفش از راه‌اندازی نيروگاه بوشهر توليد برق است

نمايندگان روسيه، اوکراين، ارمنستان، مجارستان، فرانسه و بلژيک در تست انجام شده توسط مرکز منطقه‌ای انجمن جهانی اپراتورهای هسته‌ای در مسکو شرکت کردند.

در اواخرژانويه ۲۰۱۱ شرکت، "اتم استروی اکسپورت"، پيمانکار نيروگاه بوشهر، مرحله نوبتی راه‌اندازی فيزيکی نيروگاه بوشهر را انجام داد.

راه‌اندازی فيزيکی به معنای پايان مرحله آزمايشات تمام سيستم‌های واحد توليد انرژی نيروگاه اتمی است و سپس به دنبال بارگذاری سوخت هسته‌ای، توليد برق در آن شروع می‌شود.

نيروگاه بوشهر نخستين نيروگاه اتمی ايران است که از ۳۵ سال پيش ساخت آن آغاز شده اما هنوز راه‌اندازی نشده است. ايران می‌گويد هدفش از راه‌اندازی نيروگاه بوشهر توليد برق است.

عمليات احداث اين نيروگاه در سال ۱۳۵۵ و در زمان محمدرضا پهلوی، آخرين پادشاه ايران طی قراردادی با کشور آلمان آغاز شد. اما در زمان جنگ ايران و عراق در دهه ۶۰ خورشيدی، آلمان از ادامه همکاری در اين پروژه انصراف داد.

با انصراف آلمان، روسيه از ۱۵ سال پيش کار احداث نيروگاه بوشهر را آغاز کرده اما تاکنون زمان راه‌اندازی اين نيروگاه چندين بار به تعويق افتاده است.

علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه ايران روز يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ در نشست کميسيون اقتصادی ايران و روسيه گفت: "نيروگاه بوشهر از ارزشمندترين نمادهای همکاری ايران و روسيه است."

صالحی در حالی همکاری روسيه را در ساخت نيروگاه بوشهر "ارزشمند" توصيف کرده که شماری از نمايندگان مجلس ايران از نحوه تکميل اين نيروگاه به دست روسيه انتقاد می‌کنند.

حسين نجابت يکی از نمايندگان مجلس ۱۴ شهريور گفت روسيه در راه‌اندازی نيروگاه اتمی بوشهر "رو راست" نبوده و پس از افتتاح کامل اين نيروگاه "بايد برای هميشه با حضور روس‌ها در طرح‌های اتمی ايران خداحافظی کرد."

با تأخيرهای پی‌درپی در راه‌اندازی نيروگاه بوشهر، مجلس ايران کميته‌ای برای بررسی اين موضوع تشکيل داد.

حسن غفوری‌فرد، رئيس کميته ويژه بررسی علل تأخير نيروگاه بوشهر چندی پيش به خبرگزاری مهر گفت ممکن است ساخت يک نيروگاه اتمی‌ جديد از تکميل نيروگاه بوشهر باصرفه‌تر باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.