ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازگشت بحران به بازار ارز: دلار موجود نیست

سیاست پلیسی دولت برای کنترل بازار ارز بدون نتیجه مانده و خرید و فروش ارز در بازار تهران متوقف شده و قیمت طلا و سکه افزایش یافته است.

بازار ارز در ایران همچنان بحرانی است. رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید: گواهی سپرده ارزی با استقبال روبرو نشد. خبرگزاری‌ها از توقف دوباره خرید و فروش در بازار تهران خبر می‌دهند.

صف خرید دلار در مقابل صرافی‌های تهران اسفند ۹۶

خرید و فروش دلار در صرافی‌های تهران از صبح دوشنبه ۷ اسفند بار دیگر متوقف شد. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از صف‌های طولانی خرید دلار در مقابل صرافی‌ها خبر داد.

صف‌های طولانی تقاضا در مقابل صرافی‌ها در حالی ایجاد شد که  بیشتر صرافی‌ها از خرید و فروش دلار خودداری کردند.

توقف خرید و فروش ارز دو هفته پس از آن رخ داد که دولت با سیاست‌های پلیسی اعلام کرد که آرامش را به بازار ارز باز می‌گرداند.

با این حال یکی از صرافان تهران به ایلنا گفته است که دولت از توزیع ارز به صرافی‌ها خودداری می‌کند.

همچنین خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، هم از عدم فروش دلار به دلیل آنچه که کمبود ارز اعلام شده، خبر داد.

محمد کشتی‌آرای، عضو هیات رییسه اتحادیه طلا و جواهر، در پیوند با این موضوع گفت: با توجه به کمبود موجودی ارز، در حال حاضر به هیچ عنوان در صرافی‌ها و بازار خرید و فروش ارز، به ویژه دلار صورت نمی‌گیرد.

او گفت که این شرایط بر افزایش قیمت سکه و طلا تاثیرگذار بوده و قیمت سکه تمام بهار آزادی به یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۵۰۰۰ تومانی به قیمت ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

همزمان با این وضعیت ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران، سیاست این بانک مبنی بر جذب سپرده‌های ارزی را ناموفق خواند. او گفت که از سپرده‌های ارزی استقبالی صورت نگرفته است.

بانک مرکزی ایران چندی پیش پس از بحرانی شدن بازار ارز، به بانک‌ها اجازه داد تا نرخ سود سپرده‌های ارزی و ریالی را تا ۲۰ درصد افزایش دهند.

به گفته سیف طی ۲۸ بهمن تا سوم اسفند امسال ۱۰۱ هزار میلیارد تومان گواهی سپرده ریالی به فروش رسیده، اما استقبال خوبی از گواهی سپرده ریالی نشده است.

رئیس کل بانک مرکزی از اعلام میزان فروش گواهی سپرده ارزی طی دو هفته گذشته خودداری کرد.

قیمت دلار و یورو طی ماه‌های گذشته در بازار ارز تهران به شدت افزایش یافت و به ترتیب از مرز ۴۸۰۰ و ۶۱۰۰ تومان عبور کرد.

این وضعیت به تذکر بیش از ۹۰ نماینده مجلس به رئیس دولت و مداخله پلیسی دولت در بازار انجامید.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه در جریان برخورد پلیسی با بازار ارز بیش از ۳۰ تن به اتهام دلالی بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nader

    باهنر که از "شجاعت اقرار به قصورها" سخن گفته بود، اذعان کرد که "کارهای انجام نشده و فهرست مطالبات به نتیجه نرسیده قاعدتا بلندتر و طولانی تر از فهرست کارهای انجام شده است." او از جمله گفت: «متاسفانه ما یکسری از شاخص های به شدت منفی داریم به گونه ای که در ایران نظام امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی را درست کردیم و مجلس و انتخابات را قبول کردیم اما امروز در کشور حزب وجود ندارد.» باهنر افزود که "بیش از ۳۰۰ حزب از وزارت کشور مجوز گرفته‌اند که بیشتر این‌ها در حد یک کاغذ در جیب یک آقا یا کیف یک خانم است." معاون سابق مجلس ایران در توصیف "دستاوردهای جمهوری اسلامی" توانایی آن "برای تولید بمب اتم در طول دو ماه" را مثال آورد که به گفته او برجام این زمان را به یک سال افزایش داده است. باهنر گفت: «در مذاکرات برجام آنان می‌دانند که نقطه گریز ما به بمب هسته‌ای یک سال است -متاسفانه در سال ۹۵ ما اوراق مشارکت را برای حقوق کارمندها فروختیم و امسال اوراق می‌فروشیم که اوراق مشارکت قبلی‌ها را بدهیم! این اگر کنترل نشود ۸ الی ۷ سال دیگر بدهی ما در اوراق مشارکت از کل بودجه دولت بیشتر می شود.» او برخی از بانک‌های اصلی را نیز در آستانه ورشکستگی توصیف کرد و گفت: «خدا کند که تق و توق بانک‌های اصلی در نیاید چرا که این تراز برخی از این بانک‌ها قرمز است». باهنر گفت از اینکه بخش‌هایی از مردم "بیچاره و گرفتار" هستند و «نان شب برای خوردن ندارند» احساس شرمندگی می‌کند!!.

  • farid

    محمدرضا بادامچی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید تنها «یک سوم» از بودجه کل کشور در مجلس بررسی می‌شود و نمایندگان مردم٬ «امکان رای درباره ۷۰ درصد بودجه را ندارند»!. بدون توضیحی درباره نهاد یا نهادهای تصمیم‌گیرنده درباره دو‌ سوم دیگر بودجه کشور٬ افزوده که «به تعبیر دیگر، نمایندگان مردم٬ امکان رای درباره ۷۰ درصد بودجه را ندارند که که عمدتا شامل منابع و مصارف شرکت‌های بزرگ دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها است».!! اضافه کرده که «برخی از بخش‌های برخوردار از بودجه دولتی، از چشم نهادهای نظارتی از جمله مجلس دور هستند و به همین دلیل غیرشفاف عمل می‌کنند». بادامچی افزوده که وی و «تنی چند» از همکارانش٬ «برای شفافیت کل منابع و مصارف کشور، خواهان بررسی صد !درصد بودجه» هستند. حسن روحانی، روز ۱۱ دی‌ماه نیز در نشستی با روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفته بود که «در مجموع نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به‌خاطر مسائلی که در اختیار دولت نیست، از دست ما می‌رود»؟!!..

  • faryad

    امام‌ جمعه ایلام به منتقدان زندگی اشرافی‌اش واستفاده او از اتومبیل‌های گران‌قیمت در خطبه‌های نماز جمعه: «توصیه می‌کنم به این جایگاه که مین‌گذاری است نزدیک نشوید و چنانچه نزدیک شوید، با مین به هلاکت خواهید رسید!» - پیش از این تصاویر مهمانی تولد نوه این امام جمعه مورد توجه واقع شد، تولدی باشکوه که سلبریتی‌های ورزشی و هنری در آن حضور داشتند. - نوه این امام جمعه تصاویر رهبر و مقامات جمهوری اسلامی را با اتومبیل‌های گران‌قیمت منتشر کرده! و گفته که اتومبیل پرادو از آن این روحانی نیست!.

  • شاهد

    به گفته سیف طی ۲۸ بهمن تا سوم اسفند امسال ۱۰۱ هزار میلیارد تومان گواهی سپرده ریالی به فروش رسیده، اما استقبال خوبی از گواهی سپرده ریالی نشده است??? لطفا تصحیح کنید :اما استقبال خوبی از گواهی سپرده ارزی نشده است

  • bijan

    با سیاسی کاری نمیشود واقعیت های اقتصادی را لا پوشی کرد . وقتی مجلس بهای دلار را 3500تومان د ربودجه تعیین میکند که همین حالا 1000تومان کمتر از عرضه بانک مرکزی است !! منظور شان جز گسترش فساد و رانت چیز دیگری میتواند باشد ؟! اصلاح طلبان درون مجلس چرا ساکت اند برای اینکه خود آنها هم از این رانت سود می برند .