ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه «نیروی نظامی ویژه» به عفرین می‌فرستد

صالح مسلم یکی از رهبران کردهای سوریه در پراگ دستگیر شده، مقام‌های دولتی ترکیه همزمان با تشدید عملیات نظامی در عفرین خواستار استرداد او شدند.

دولت ترکیه نیروهای نظامی ویژه را به منظور جستجوی خانه به خانه و جنگ شهری به عفرین اعزام خواهد کرد و همزمان خواستار استرداد صالح مسلم از رهبران کردهای سوریه به آنکارا است.

یگان‌های مدافع زنان - نیروی نظامی اتحاد دموکراتیک سوریه در عفرین

همزمان با وخامت وضعیت در غوطه شرقی سوریه، درگیری میان یگان‌های مدافع خلق و ترکیه در شمال سوریه تشدید می‌شود.

بکر بوزداغ معاون نخست وزیر ترکیه گفته است که نیروهای نظامی ویژه‌ای به گفته او « برای مبارزه با تروریست‌ها» به شهرها و روستاهای عفرین اعزام خواهند شد.

در همین رابطه شبکه خبری تی‌آر‌تی ترکیه نیز تصاویری از نیروهای نظامی تازه اعزام شده ترکیه به مناطق مرزی این کشور با سوریه منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی، نیروهای ویژه اعزام شده به عفرین به مناطقی خواهند رفت که در حال حاضر درگیری نظامی در آن وجود ندارد.

هدف از اعزام نیروهای ویژه «جستجوی خانه به خانه» و «جنگ شهری»  با نیروهای یگان‌های مدافع خلق اعلام شده است.

ترکیه از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ عفرین در شمال سوریه را هدف حمله نظامی قرار داده است. در این درگیری گروهی از نیروهای مخالف بشار اسد در ارتش آزاد سوریه نیز در کنار ارتش ترکیه حضور دارند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این عملیات تا بیرون راندن یگان‌های مدافع خلق به آن سوی رود فرات ادامه خواهد داشت و برای دستیابی به این هدف «عفرین را محاصره نظامی خواهد کرد».

با این حال خبرگزاری فرات که به حزب کارگران کردستان ترکیه نزدیک است، از کشته شدن هشت نیروی نظامی ترکیه در روستای حجیلار عفرین خبر داده است.

یگان‌های مدافع خلق پیشتر با غلبه بر نیروهای دولت اسلامی – داعش – کنترل عفرین را در دست گرفتند.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را بخشی از حزب کارگران کردستان ترکیه، پ ک ک – و «تروریست» می‌نامد.

این در شرایطی است که منابع خبری نزدیک به یگان‌های مدافع خلق از آغاز درگیری‌ها در عفرین تصاویر متعددی از خشونت نیروهای نظامی ترکیه و شبه‌نظامیان سوری تحت حمایت آنکارا منتشر کرده‌اند.

در همین رابطه منابع خبری ترکیه از حضور یک گروه ویژه از نیروهای موسوم به «ارتش آزاد» در عملیات نظامی و حمله به عفرین خبر داده‌اند.

نام این گروه از شبه نظامیان «شاهین‌های کرد» اعلام شده که به منظور مشارکت در محاصره نظامی عفرین و جنگ علیه یگان‌های مدافع خلق به منطقه اعزام شده‌اند.

بر اساس اعلام ارتش ترکیه از آغاز حمله نظامی به عفرین تا به حال ۲ هزار و ۲۱ تن از نیروهای یگان‌های مدافع خلق کشته شدند. منابع نزدیک به یگان‌های خلق اما این آمار را غیرواقعی دانسته و اعلام کردند که در میان کشته‌شدگان کودکان و افراد غیرنظامی زیادی وجود دارد.

درخواست استرداد صالح مسلم

در خبر دیگری احمد نجاتی بیگالی سفیر ترکیه در پراگ شامگاه دوشنبه گفت که صالح مسلم مسئول روابط خارجی اتحاد دموکراتیک سوریه به درخواست آنکارا در پراگ دستگیر شده است.

صالح مسلم یکشنبه ۲۵ فوریه/ ششم اسفند در حالی که برای ملاقات با برخی از مقام‌های امریکا به چک رفته بود، دستگیر شد.

نجاتی بیگالی مدعی شد که دادستانی پراگ فردا / سه‌شنبه ۲۷ فوریه صالح مسلم را محاکمه خواهد کرد.

دولت ترکیه چندی قبل نام صالح مسلم را در فهرست «تروریست‌های تحت تعقیب» این کشور قرار داد و برای دستگیری او ۴ میلیون لیر ترکیه پاداش تعیین کرد.

بیگالی گفته است که دستگیری موقت صالح مسلم در پراگ به درخواست مقام‌های ترکیه انجام شد.

به گفته او وزارت دادگستری ترکیه به زودی مدارک مربوط به پرونده مسلم را به پراگ ارسال و درخواست می‌کند که او به ترکیه مسترد شود.

دستگیری مسلم در پراگ با اعتراض گسترده اتحاد دموکراتیک شمال سوریه و  برخی از شخصیت‌های سیاسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    ترکیه اروپا را به عروسک خیمه شب بازی خود تبدیل کرده است. جمهور یچک باید بابت این رفتار احمقانه و نابخردانه اش به جهانیان پاسخگو باشد. نباید گذاشت فاجعۀ دستگیری عبدالله اوجلان یک بار دیگر و به شکلی دیگر در مورد صالح مسلم تکرار شود. چک مشغول خدمت به فاشیسم داعشی-اردوغانی است.